Ezt tanultuk az első hullámból, de mit viszünk magunkkal a másodikra

Akiknek már volt tapasztalata a home office terén, gyorsabban átálltak az új helyzetre, a többiek pedig a túlélés érdekében nem volt más választásuk. A nehézségek ellenére azonban számos pozitívumot köszönhetünk a kezdetben ijesztő változásoknak. Tekintsünk most vissza és összegezzük ezeket, hogy legyen miből meríteni, mielőtt elindulna a második hullám. A vezetők körében a rugalmasság, a […]

Akiknek már volt tapasztalata a home office terén, gyorsabban átálltak az új helyzetre, a többiek pedig a túlélés érdekében nem volt más választásuk. A nehézségek ellenére azonban számos pozitívumot köszönhetünk a kezdetben ijesztő változásoknak.

Tekintsünk most vissza és összegezzük ezeket, hogy legyen miből meríteni, mielőtt elindulna a második hullám.

A vezetők körében a rugalmasság, a gyors döntéshozatal, a változáskezelés és a nyílt, tiszta kommunikáció jelentette a siker kulcsát abban az időszakban, amikor a bizonytalanság és a felmerülő veszélyek szőtték át a mindennapokat. Az optimizmus és a jó gyakorlatok megosztása gyakorlatilag természetessé vált, hiszen globális szinten minden vállalat a biztonság felé vezető utat kereste. Ez az összetartás és egymás támogatása a tudásmegosztáson keresztül segítette a munkáltatókat és a munkavállalókat is a változás elfogadásához. Emellett korábban nem tapasztalt mértékben hívta fel a figyelmünket a helyzetben rejlő lehetőségekre.

Középvezetői szinten előkerültek azok a problémák, amelyek orvoslására korábban nem jutott idő, azonban a bizonytalan helyzet következtében a változáskezelés, a gyors és tiszta információáramlás biztosítása, a döntések gyorsítása, a problémamegoldás, a munkavállalók megnyugtatása és a hatékony együttműködés megvalósítása nem tűrt halasztást.

Az a tény pedig, hogy mindenki egy cipőben járt, segített a változások elfogadásában.

De mi marad ebből a vírus után?

Erre pozíciótól függetlenül mindenki kíváncsi. Persze könnyen mondhatnánk, hogy a jól működő dolgokat megtartjuk, azonban a helyzet ennél sokkal árnyaltabb, ugyanis ami az egyik vállalatnál működik, az nem szentírás a másiknál, illetve akár még egy kis csapaton belül is lehetnek eltérések a munkavállalók között.

A konkrétumokért nem is kell messzire menni, hiszen például a home office kérdése rögtön az egyik legtöbbet emlegetett téma. Az biztos, hogy minden szükséges technológia a rendelkezésünkre áll, alkalmazkodtunk hozzá és rengeteg időt megtakaríthatunk, amit korábban az irodába jutással töltöttünk, ráadásul az iskolakezdéssel még komfortosabbá válhat az otthoni munkavégzés, azonban a személyes találkozásokkal járó előnyök mégis az irodák megtartása mellett szólnak.

Írjátok meg nekünk kommentben, hogy Nektek mi volt a legjobb változás, amit a karantén hozott, és hogyan készültök – ha készültök – a második hullámra!