Új, környezettudatos irodába költözik a Magyarországon 20 éve jelenlevő Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új fenntarthatósági eljárást is alkalmaztak, elnyerve ezzel a BREEAM EXCELLENCE zöld minősítést.

Új iroda a Society 2030: Spirit of Progress fenntarthatósági programmal összhangban

A Diageo a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalataként, magyarországi jelenlétének elmúlt 20 éve során mindvégig kiemelkedően fontosnak tartotta a tudatos társadalmi felelősségvállalást. Ennek keretében született meg a Society 2030: Spirit of Progress program, amely a Diageo tíz éves akcióterve egy befogadóbb és fenntarthatóbb világ kialakításáért. Az akcióterv célja a pozitív alkoholfogyasztás népszerűsítése, a befogadás és sokszínűség támogatása továbbá a fenntarthatóság megvalósítása. 

„Itt, a Diageonál felismerjük azokat a problémákat, amelyekkel a társadalom szembesül a 21. században. Ennek eredményeként a következő 10 évben a Society 2030 program keretében arra törekszünk, hogy világszerte segítsünk az egyéneknek egy fenntarthatóbb, egyenlőbb és biztonságosabb világban élni. Ezen felül szeretnénk munkatársainknak is a legjobb környezetet biztosítani, hiszen 20 év alatt a Diageo Budapest csapata 1400 főre bővült és már 57 különböző országot képvisel.” – mondta Michael Holm, a Diageo kelet-európai ügyvezető igazgatója.

Green Court Offices – Környezettudatos irodaház a fenntartható jövőért

Az idén 20 éves magyarországi jelenlétét ünneplő Diageo Budapest számára az új iroda kiválasztásakor kiemelkedő fontosságot képeztek a fenntarthatósági kritériumok. De hogy mitől lesz zöld egy iroda? A fogalom olyan épületet jelent, amely környezetbarát és erőforrás-hatékony, és amelynek célja, hogy egészséges környezetet hozzon létre, energiát takarítson meg és kivitelezésével csökkentse a környezetszennyezést. A Green Court Offices számos modern funkciónak köszönheti BREEAM EXCELLENCE zöld minősítését.

Az újrahasznosítás jegyében az esővízre és a hulladékfeldolgozásra kiemelkedő figyelmet fordítottak. A Green Court Offices esővízgyűjtő rendszerének köszönhetően a csapadék 100%-át képes újra felhasználni, ami napi szinten akár 30 000 üveg Johnnie Walker palackkal is felérhet. Ezen felül a szelektív hulladékgyűjtés is kiemelkedő hangsúlyt kapott az új, környezettudatos irodában: egy üveg újrahasznosításával akár 30 perc számítógépes- és 20 perc televíziós időre elegendő áramot takaríthatnak meg a munkavállalók.  

A széndioxid- kibocsátás csökkentése érdekében minőségi LED világítást alakítottak ki az egész épületben. A LED izzók élettartama várhatóan 50 000 óra, míg egy átlagos izzó élettartama mindössze ezer óra körül van. A fertőzések ellen a légkezelőkben beépített UV szűrők védenek, a kéthéjú homlokzat szerepe pedig mind az akusztika, mind a hűtés-fűtés energiatakarékossága szempontjából is igen jelentős. 

A Diageo Budapest számára elengedhetetlenül fontos, hogy húsz éves tapasztalatait hasznosítva a lehető legjobb munkakörülményeket biztosítsa egyre bővülő csapatának. A környezetkímélő megoldások mellett munkavállalóik egészsége érdekében a komplexumban egy 3300 négyzetméteres belső parkot alakítottak ki, amelynek természetes elemei akár 15%-kal növelhetik az emberi kreativitást. Az iroda ezen felül 7000 négyzetméter ablakfelülettel rendelkezik: tudományosan bizonyított, hogy a természetes fényben végzett munka akár 46 perccel növelheti az éjszakai alvásidőt. Különlegessége továbbá, hogy az elmúlt évek megváltozott munkakörülményeire tekintettel az iroda már hibrid munkavégzésre optimalizált, megnövelték a közös terek arányát és a webkonferencia eszközök számát, a szülőket pedig családbarát zónával is támogatják, ahová magukkal hozhatják gyermekeiket. 

„A fenntarthatóság mellett az ideális munkakörnyezet biztosítása is rendkívül fontos számunka. Hisszük, hogy munkatársaink mentális és fizikai egészségének támogatása szintén felelősségünk. A pandémia által átalakult munkavégzéshez igazodva egy olyan új, modern irodát szerettünk volna biztosítani munkavállalóinknak, ahova szívesen jönnek be dolgozni az otthoni munkavégzés lehetősége mellett is” – mondta Pais Mónika, a Diageo Budapest vezérigazgatója. 

A 20 éves Diageo Budapest eredményei és céljai

A Diageo Budapest fő céljai közé tartozik a piaci növekedés támogatása, az értékteremtés, a szolgáltatási és üzleti teljesítmény- és a hatékonyság növelése. Ennek eredményeként mára már a budapesti iroda irányítja az alapvető pénzügyi folyamatokat az európai és az észak-amerikai piacok számára, valamint a Diageo Budapest látja el a kincstári funkciót is. A vállalat itt hozta létre a Global Business Operation-t (GBO), és részben budapesi központtal alakult meg a Diageo  kelet-európai régiója, ezen felül a központosított adótevékenység nagy része már szintén hazánkban zajlott 2020-ra. 

Az értékteremtés és változás érdekében a vállalat elindította az utánpótlást és elköteleződést erősítő BESPIRITED programot és bevezette a családi szabadságot, melynek keretében gyermek születése esetén 26 hetes fizetett, szülői szabadságot biztosít munkavállalóinak, mindkét szülő részére egyaránt.

A Diageo Budapestnek az évek során számos díjat sikerült elnyernie, 2021-ben többek között megszerezte a Business Services Hungary: Az Év Kiválósági Központja, Családbarát Vállalat, Év Credit Management Csapata, Prizma Digitális PR Kampány – ezüst és HRKOMM díjakat is.