A cégek 40 százaléka vonná össze távközlési és informatikai megrendeléseit

Az elmúlt időszakban általános trenddé vált, hogy a nagy távközlési cégek külön technológiai vállalataik keretei között kezelik háttérfejlesztési tevékenységeiket. Takács Gábor, a Business Telecom Nyrt. (BTel) szakértője szerint a költséghatékonyság és a biztonság erősítésére a közeljövőben a vállalatok mintegy 40 százaléka venne igénybe integrált infokommunikációs szolgáltatásokat; elvárásaiknak azonban csak a speciális szaktudással, eszközökkel és kapacitásokkal […]

Az elmúlt időszakban általános trenddé vált, hogy a nagy távközlési cégek külön technológiai vállalataik keretei között kezelik háttérfejlesztési tevékenységeiket.

Takács Gábor, a Business Telecom Nyrt. (BTel) szakértője szerint a költséghatékonyság és a biztonság erősítésére a közeljövőben a vállalatok mintegy 40 százaléka venne igénybe integrált infokommunikációs szolgáltatásokat; elvárásaiknak azonban csak a speciális szaktudással, eszközökkel és kapacitásokkal rendelkező távközlési cégek tudnak megfelelni.

A távközlési – leggyakrabban mobil – eszközök fejlődését jellemzően a végfelhasználói kereslet irányítja; ezek az eszközök az üzleti, irodai környezetbe is főként a gyártók tevékenysége révén épülnek be. Kevés szó esik azonban a távközlési és informatikai háttérrendszerek vállalati ügyféloldalán lezajló változásokról, amelyek egyre nagyobb mértékben közelítik egymáshoz a két iparágat.

„A hazai piac eljutott arra a pontra, ahol a nagyvállalati igények mind a távközlési, mind az informatikai iparágat gyors ütemben képesek átalakítani” – állítja Takács Gábor, a Business Telecom műszaki üzletágvezetője.

„Saját ügyféltapasztalataink azt mutatják, hogy a vállalatok 80 százaléka mutat érdeklődést az egységes infokommunikációs megoldások iránt. Ennek fele, mintegy 40 százalék az, amely a közeljövőben már kifejezetten „egybe csomagolt” módon kíván távközlési és informatikai szolgáltatásokat igénybe venni. A cégek 20 százaléka pedig még saját beruházást is végrehajtana ezen a területen, hogy a lehető legjobban kihasználhassa az integráció által kínált versenyelőnyt.”

A szakértő szerint a saját, külön technológiai háttérrel rendelkező távközlési szolgáltatók komplex igényekre képesek megoldást kínálni: integrált felhőalapú megoldásokat nyújtanak, melyek révén az információk egyszerűen elérhetők, miközben megvalósul az irodai hálózatokba kapcsolt eszközök – vezetékes telefon, fax, mobiltelefon, táblagép, asztali számítógép –, valamint a különböző alkalmazások, ügyviteli rendszerek integrált működése. Ennek eredményeképpen, a vállalatoknak számítógépek, hálózati eszközök, tűzfalak, szoftverek, telefonkészülékek, alközpontok beszerzésével, telepítésével, karbantartásával és fejlesztésével nem kell többé foglalkozniuk, illetve nincs szükségük belső erőforrásokra adataik rendszerezésének, védelmének, elérhetőségének komplex tervezéséhez sem.

„Ma még sok kis számítástechnikai céget tart fenn a céges informatikai rendszerek üzemeltetésének piaca; erre a helyi kiszolgálásra azonban a jövőben egyre kevésbé lesz szükség. Ugyanakkor, az integráció gyorsítja a piac konszolidációját a távközlés területén is, növelve a különbséget a nagyok és az olyan kis cégek között, amelyek az infokommunikációs befektetést nem engedhetik meg maguknak” – mutat rá a BTel szakértője.

„Meggyőződésem, hogy a komplex nagyvállalati ügyféligényeknek már a közeljövőben is csak a távközlést és a vállalati informatikát egyesítő, speciális szaktudással, szakembergárdával, rendszerekkel és kapacitásokkal rendelkező távközlési cégek tudnak megfelelni.”

A nagyvállalati ügyfélkörrel szemben, az infokommunikációs szolgáltatók kis- és közepes vállalati ügyfeleinek esetében egyelőre ritkábban merül fel az igény az ilyen irányú komplex fejlesztésekre. Ebben a szegmensben jelenleg inkább a mobilirányú alkalmazásokra, illetve kisebb volumenű, elsősorban költségcsökkentő megoldásokra mutatkozik kereslet.

SOCIAL BOX