Az amerikai reklámóriás nagyot dobbantott. Amszterdamban csodaországot építettek

Az 1864-ben alapított JWT a legnagyobb reklámügynökség az USA-ban, és a negyedik helyet foglalja el a globális rangsorban. Közel 10 ezer munkatársat foglalkoztatnak több mint 200 irodában 90 országban. Most éppen Amszterdamban költöztek új irodába, amelynek belsőépítészeti megoldásai azzal a nem titkolt szándékkal operálnak, hogy valódi meglepetést okozzanak a látogatóknak. Ez nagy valószínűséggel sikerül, akit […]

Az 1864-ben alapított JWT a legnagyobb reklámügynökség az USA-ban, és a negyedik helyet foglalja el a globális rangsorban. Közel 10 ezer munkatársat foglalkoztatnak több mint 200 irodában 90 országban. Most éppen Amszterdamban költöztek új irodába, amelynek belsőépítészeti megoldásai azzal a nem titkolt szándékkal operálnak, hogy valódi meglepetést okozzanak a látogatóknak. Ez nagy valószínűséggel sikerül, akit nem fog meg a látvány, az valószínűleg a jégszekrényben töltötte gyermekkorát. Minden egyes zug és sarok tartogat valami meglepetést, olyasféle installációk és tárgyak vannak elhelyezve, szinte random jelleggel, hogy egy másodpercig sem unatkozhatunk ebben a különös miliőben. Alrik Koudenburg és RJW Elsinga nyerő párost alkotva tervezte meg ezt a meghökkentő, közel 2000 négyzetméteres teret. Egyfajta 21. századi Alice a csodaországban tárul fel előttünk, ráadásul mivel Amszterdamban vagyunk, könnyen az az érzésünk támadhat, hogy a tervezők egy coffee shopban múlatták az időt, miközben a terveken agyaltak.

Jó néhány extrém installáció – legyen az fotó, grafika vagy egyéb tárgy – hökkenti meg a látogatót, már rögtön a recepción megkezdődik a csodálatos utazás. A recepciós pult mögött ugyanis egy feje tetejére állított kastélyt ábrázoló kép köszönti az ügyfeleket. Ezen kívül szimplán nevezzük posztmodernnek azokat a szobrokat, grafikákat, amelyek úgy tűnnek fel az irodatérben, mintha egy művészeti kiállítás tárgyait jelenítenék meg. Aztán ha a munkatársak éppen össze akarnak gyűlni egy kis tárgyalásra, akkor felkereshetik azt az üvegházat, amelyet hatalmas, üde zöld növények töltenek meg. Mintha egy kis laboratóriumba lépnénk, ahol a kísérletek alanyai ezúttal az emberi agyak. Talán már csak egy lepkeháló hiányzik, hogy a szürkeállományból kicsiholt ötleteket összegyűjtsük. A különleges belsőépítészeti megoldásokat az egyedi gyártású bútorok egészítik ki és olyan specialitások láthatóak, mint például egy 2,6 méter magas karton nyuszi, amely polcrendszerként üzemel. De beleülhetünk olyasféle fotelekbe, amelyek háttámlái emberi arcot ábrázolnak.

A JWT Amsterdamot Ralph Wisbrun és Bas Korsten szinte teljesen újjászervezte, mielőtt elköltöztek az új irodájukba. Mint hitvallásukból kiderül, a formálódó új komplex világ teljesen új utakat követel meg a munka világában is. Ennek megfelelően a reklámügynökség régi munkaszervezeti kereteit teljesen megsemmisítették, és egy vadonatújat építettek. A cég új filozófiája így foglalható össze röviden: „Think, do, make.” Ennek megfelelően a három fő divízió nevei: Think, Do és Make. A Think számára egy inspiráló kertet alakítottak ki, ahol szabadon szárnyalhatnak a gondolatok, hiszen itt ötletelnek, terveket készítenek a cég stratégiája alapján. Ebben a munkatérben egy könyvtár és egy pódium található. A Do szekcióban összeállítják az adott projektet megvalósító csapatot. A Make pedig olyan mint egy boldog gyár, ahol az ötletek megvalósulnak. Van többek között egy stúdiójuk is, ahol filmeket, digitális termékeket készítenek.



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Fotók: Kasia Gatkowska

SOCIAL BOX