A Szimpla kertet „megvették” a németek. A romkocsma szárnyakat ad.

A fischerAppelt ügynökséget 1986-ban alapították Hamburgban, a fejlődésük azóta töretlen, szép lassan behálózták Németországot. Az évek alatt Berlinben, Münchenben, Frankfurtban majd Stuttgartban is irodát nyitottak, és az eredeti kis PR-ügynökség ma már számos szakterületen érdekelt nagy kommunikációs ügynökséggé vált, amely a televíziós bizniszbe is belevetette magát. 2012-ben pedig földrészt váltottak, és a katari Dohában is […]

A fischerAppelt ügynökséget 1986-ban alapították Hamburgban, a fejlődésük azóta töretlen, szép lassan behálózták Németországot. Az évek alatt Berlinben, Münchenben, Frankfurtban majd Stuttgartban is irodát nyitottak, és az eredeti kis PR-ügynökség ma már számos szakterületen érdekelt nagy kommunikációs ügynökséggé vált, amely a televíziós bizniszbe is belevetette magát. 2012-ben pedig földrészt váltottak, és a katari Dohában is megvetették a lábukat.

A hamburgi irodájuk olyan módon kombinálja a stílust, a professzionalizmust és a kreativitást, amelyet előtte még sohasem láttunk. Legalábbis ezzel a PR-szöveggel reklámozza a cég a saját munkaterét. Ezek szerint még nem jártak Budapesten a hétkerben, pedig már Berlinben is nagy sikerrel üzemel a Szimpla kert helyi tagja. Az iroda bővítése során pedig az új 400 m2-es térrel az volt a céljuk, hogy a közösségi fronton erősítsék meg a cég főhadiszállását.

Az új tervek alapvető szervezőelve tehát a centrum koncepciójának megteremtése volt. Vagyis létre akartak hozni egy központi teret, egyfajta piacteret, ahol az ötletek, gondolatok, tervek kereskedelme zajlik, egymástól vehetik át a kollégák az új, innovatív ötleteket, hogy aztán felhasználhassák munkájuk során. Mindemellett, ha egy piacról beszélünk, mindig a sokszínűség jut az eszünkbe, az áruk széles választéka, a színek és formák pazar megjelenése, ahol összes érzékszervünkkel belemerülhetünk a portékák Ezeregyéjszaka meséibe. Ezt a multifunkciós teret tekinthetjük piacnak, mozinak, kávézónak, vagy csak egyszerűen felnőtteknek kialakított játszótérnek.



 

Szóval, lefordítva a barokk körmondatokat, a tervezők célja az volt, hogy a kommunikátorok Red Bull nélkül is szárnyakat kapjanak, és akkor még nem beszéltünk az egyéb stimuláló szerekről. Az itt dolgozók legálisan akarnak olyan plusz asszociációkhoz jutni, amelyek sikeresen megtolják a cég szekerét, miközben saját produktumukon is taszítanak egy embereset. Ezeket a gondolatokat szolgálja a stílus, a modernitás és az organikus fejlődés egyedi mixe, amelynek egyik fontos kelléke a retrós bútorcsalád.

A munkatársakat szirének hívogatják, vonzzák ehhez a bizonyos piactérhez. Azonban a szirének nem valamiféle ókori görög mitológiai alakok, hanem nagyon is földhözragadt berendezési tárgyak. A piacdizájn ugyanis nem engedi meg, hogy különféle luxuscikkekkel, extrém tárgyakkal szórják meg a teret, hiszen a piac maga a nagybetűs élet, ahol valóban megtörténnek a dolgok.

A különleges miliőre pillantva felsejlik a mi romkocsma-világunk. Még egy különleges lépcsőház is belép a képbe, amelyről eszünkbe nem jutna, hogy egy gangos bérházban barangolunk, miközben a régmúlt idők házmestere a kapupénzért tartja a markát. A bútorok, a lépcsők és a falak mind-mind az inspiratív, színes és gazdag formavilágú belső teret mintázzák, hogy aztán a kreatívok valóban nagy dolgokat kreáljanak. De a látszólagos káosz mögött szigorú rend áll, az architektúra tökéletes egészet alkot, ahol a különféle tárgyak, formák minden szétszórtságuk és egyediségük ellenére is a nagy közös célt szolgálják.



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

SOCIAL BOX