Íme egy trendi őrültek háza

A mai világban, ahol a helytől és az időtől való növekvő függetlenség a modern információs és kommunikációs technológiáknak köszönhető, egy újságszerkesztőség is új értelmet nyer. Hiszen egy médiaközpontban az információáramlás, átláthatóság, interakció hangsúlyosabban érvényesül, mint bárhol máshol, a dinamikus innovatív megközelítés szinte kötelező. Állandóan adatok, nevek és vadonatúj infók bűvöletében telnek a mindennapok, amelyek nemhogy […]

A mai világban, ahol a helytől és az időtől való növekvő függetlenség a modern információs és kommunikációs technológiáknak köszönhető, egy újságszerkesztőség is új értelmet nyer. Hiszen egy médiaközpontban az információáramlás, átláthatóság, interakció hangsúlyosabban érvényesül, mint bárhol máshol, a dinamikus innovatív megközelítés szinte kötelező. Állandóan adatok, nevek és vadonatúj infók bűvöletében telnek a mindennapok, amelyek nemhogy nullától huszonnégy óráig tartanak, hanem egy végtelenített időfolyamot képeznek, ahol egy percre sincs megállás. Ha egy tény vagy esemény feledésbe merül, tíz ugrik a helyére, és ebben a végtelen mátrixban nem árt, ha az újságírók kapaszkodóra lelnek az irodában.

A Wirtschafts Blatt új központja már nem csak a napi újságot kiadó szerkesztőség igényeit, hanem az internetes honlapok másfajta munkakultúráját is kielégíti. A számos termék a terek és funkciók vonatkozásában magas színvonalú iroda kialakítását követelték meg, amelyben a szlovén IDFL d.o.o, valamint Sandra Banfi Škrbec és Iztok Lemajič működött közre. Az új iroda ennek megfelelően friss, dinamikus és nyitott, amelyek az újság identitását és imázsát erősítik. Az egyes funkciók alapján három fő zónára osztották az irodát: a központi rész a fogadótér, emellett található az adminisztrációs rész, valamint maga a szerkesztőség.

A munkatér szervezőelve a kapcsolatteremtés az egyterű iroda és a zárt helyiségek (irodák, tárgyalók stb.) között. A megbeszélésekre, ötletelésekre, információcserére, társasági életre alkalmas félig nyitott terek egy központi kommunikációs tengelyben helyezkednek el, amelyek áthaladnak az irodákon, miközben integrálják a teljes munkatér valamennyi elemét.

Az irodaterek minden egyes elemének, szegletének, cellájának elrendezése és szervezeti struktúrája azt a célt követi, hogy a szerkesztőségbe zúduló információözönt kontroll alatt tartsák, és a megfelelő osztályokhoz, személyekhez továbbítsák. Az irodateret a látványos grafikák úgy osztják kisebb cellákra, hogy eközben ezek a vizuális elemek szerves egységet alkotnak az egésszel. A grafikai elemek egyébként a WirtschaftsBlattot jelenítik meg úgy, hogy Bécsre és Ausztriára jellemző ikonikus szimbólumokat, épületeket mutatnak be. Így az egyik grafika például egy óriáskereket formál, amely a Praterben eltöltött vidám és szórakoztató órákra hivatott emlékeztetni az újságírókat és az ügyfeleket.

Az irodabútorokat vizuálisan és funkcionálisan is a meglévő tér és az újság identitása határozza meg. A bútorok finom dizájnja és elrendezése a tér nyitottságát és átláthatóságát szolgálja úgy, hogy eközben az egyéni munkavégzésre alkalmas helyeket integrálták a nyitott irodatérbe. A színes elemek hangsúlyozzák a tér sokféleségét, hiszen minden zónának sajátos díszítőelemei vannak, amelyek egyrészt megkülönböztetik egymástól, másrészt követik a funkciókat, harmadrészt pedig minden zóna központi terét is meghatározzák.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Fotók: Iztok Lemajič

SOCIAL BOX