Sportőrület az Adidas varázslatos irodájában

Az 1949-ben alapított német Adidas ma már piacvezető multinacionális vállalat, amely a munkatereit is igazán látványos és nagystílű esztétikai igényességgel alakítja ki. Erre kitűnő példa a sanghaji központjuk, ahol az Adidas előzetesen összeállított egy csapatot a helyi vezetőkből, akik meghatározták az új iroda kialakításának hangsúlyos elemeit. A sportszergyártó márka egy igazi nagyágyúval szövetkezett új, varázslatos […]

Az 1949-ben alapított német Adidas ma már piacvezető multinacionális vállalat, amely a munkatereit is igazán látványos és nagystílű esztétikai igényességgel alakítja ki. Erre kitűnő példa a sanghaji központjuk, ahol az Adidas előzetesen összeállított egy csapatot a helyi vezetőkből, akik meghatározták az új iroda kialakításának hangsúlyos elemeit. A sportszergyártó márka egy igazi nagyágyúval szövetkezett új, varázslatos munkatere megtervezésére, hiszen a PDM International-t bízta meg. A több mint 200 főt alkalmazó tervezőcég kilenc irodát tart fenn a Távol-Keleten, így otthon van Bangkokban, Pekingben, Hongkongban vagy éppen Szöulban.

A tervezés célja az volt, hogy az iroda minden egyes sarkában méretre szabott megoldások szülessenek, amelyek eközben az egységes tervet szolgálják, vagyis a rész-egész viszony harmonikus viszonyára összpontosítanak. Az irodába belépő ügyfél rögtön szembesülhet a nagystílű és elegáns esztétikai minőséggel, az adott sportághoz kapcsolódó installációk és belsőépítészeti megoldások mind-mind impulzív, dinamikus és erőteljes tereket alakítanak. Így állandóan azt érezhetjük, hogy mindig minden mozgásban van, az Adidas csodálatos gépezete egy pillanatra sem áll meg, a sport világméretű nagykövete folyton partit ad a sportszerető amatőrök és profi sportolók millióinak.

A különböző brandeket és kollekciókat felvonultató bemutatótermeket a kiskereskedelmi fíling inspirálta, mintha a munkatársak tréningjeihez szolgálnának modell üzletként. A tárgyalókon végigfutó témákat, a „csapatjátékos” átfogó koncepcióját és az Adidas esztétikus lényegiségét sikeresen adoptálták az alkalmazottak igényeihez. Az egyes csapatsportágak megjelenése nem csak pusztán a célcsoportokat és a kiskereskedelmi vénát emeli ki, hanem átvitt értelemben a munkatársak együttműködő munkastílusát is kifejezi.

A jól körülhatárolható irodák illeszkednek az informális találkákra kialakított helyiségekkel, egyéb tároló blokkokkal. Ezek a köztes terek jól integrálódnak a teljes munkatérbe, amelyek így egy szórakoztató és izgalmas utazást szimbolizálnak a dolgozók számára. A munkaállomások harmonikus egyensúlyban állnak az együttműködő terekkel, amelyek integrálják az egyes munkacsoportokat. Mindezek mellett az alaprajzi struktúra a nagyobb interakciót is elősegíti a munkatársak és a csoportok között. A tematikus tárgyalók és közösségi terek kifejezik a márka sajátosságait, jellemzőit, imázsát; mindeközben alakítják és hangsúlyozzák a vállalati kultúrát. Mindezek megkoronázása természetesen az Adidas védjegyeként számon tartott három csík, amely mindenhol felbukkan.

Az egyedi és saját bútorok kombinációja találkozik a végfelhasználó igényeivel és az alapkoncepció értékeivel. A bútorozás is egy jó lehetőség arra, hogy az átfogó munkateret egyedi jellemzőkkel egészítsék ki. Minden emeleten nomád munkaállomásokat is kialakítottak, amelyek az együttműködő munkakultúrát támogatják. A központi lépcsőház az összes szintet összeköti, mindemellett a természetes fény kifejezi a sport egészséges mivoltát, és ahogy kaptatunk fel a lépcsőkön, pazar látványt nyújt a város. Ekképpen a lépcsőház egyrészt inspiráló közegként és helyszínként jelenik meg, másrészt közösségi tér is, ahol mindig találkozhatunk valakivel, harmadrészt pedig egy olyan átmeneti hely, amely összeköti a legkülönbözőbb tereket.

A tervező PDM International szerint a legnagyobb kihívás az egyéni és kollektív közötti egészséges egyensúly megteremtése volt. Vagyis az egyes márkák elkülönítése nem akadályozhatja a kommunikációt a különböző divíziók között, és minden egyes egység könnyen megközelíthetőségét is biztosítani kellett. A végeredmény egy unikális, figyelemreméltó és különleges munkatér létrejötte, amely méltó a megrendelő Adidas presztízséhez. Itt minden mozgásban, lendületben van, az emberi teljesítmény reflektorfénybe állítása magát az Adidas-t emeli a piedesztálra. Nem is érdemtelenül.


 


 


 


 


 


 


 

Fotók: Hans Schlupp Photography
 

SOCIAL BOX