A Macy’s áruházlánc rendet rakott New Yorkban

Az 1955-ben alapított legendás Macy’s amerikai áruházlánc – amelynek központja az Ohio-beli Cincinnatiban található – közel 850 üzletközpontot üzemeltet USA-szerte, közel 170 ezer alkalmazottal rendelkezik, zászlóshajójuk pedig a méltán híres Herald Square-en található Manhattan Mall. Ez a bevásárlóközpont meglehetősen szerényen a „Világ legnagyobb áruháza”-ként hirdeti magát, ahol a legtöbb világmárka képviselteti magát. 2009-ig a Guinness […]

Az 1955-ben alapított legendás Macy’s amerikai áruházlánc – amelynek központja az Ohio-beli Cincinnatiban található – közel 850 üzletközpontot üzemeltet USA-szerte, közel 170 ezer alkalmazottal rendelkezik, zászlóshajójuk pedig a méltán híres Herald Square-en található Manhattan Mall. Ez a bevásárlóközpont meglehetősen szerényen a „Világ legnagyobb áruháza”-ként hirdeti magát, ahol a legtöbb világmárka képviselteti magát. 2009-ig a Guinness Rekordok Könyve szerint is a legnagyobb volt, aztán jött a semmiből egy koreai kolléga, és letaszította a manhattani impériumot. Amúgy a Macy’s 1924 óta megrendezi a hagyományos hálaadási ünnepségét, valamint 1976 óta a július 4-i tűzijátékot is szponzorálja. Még egy adat: a Macy’s saját márkáinak forgalma az összeladások 20 %-át teszi ki.

Rákanyarodva az irodapiacra a globális retail-szektor végtelenjéből, a Macy’s nemrég elhatározta, hogy New York-i irodáját teljesen újjávarázsolja, és a munkálatokkal a Swankét bízták meg. A megrendelő úgy kívánta növelni az általa hasznosítható területet, hogy nem költözött nagyobb irodába, hanem a jelenlegi munkahelyet alakíttatta át. Vagyis egyszerűen fogalmazva kivették a falakat és a nyitott térre helyezték a hangsúlyt. Egyrészt a gyorsuló piacon ezzel az új imázzsal kívánja a Macy’s segíteni saját brandjeit, kiskereskedőit és a tervezőket, másrészt a vibráló munkatérrel az alkalmazottakat akarja ösztönözni.


 

A tervező Swanske egyébként előzetesen alapos munkát végzett, hiszen figyelembe véve a megrendelő üzleti tevékenységeit, egy átfogó felmérést végzett az alkalmazottak között csoportos interjúkkal megspékelve. A több mint 4000 négyzetméteres terület átalakítását végül e vélemények alapján abszolválták a Penn Plaza 11 szám alatt. A modern munkakörnyezetben azonban ezután sem kell sokáig találgatni, hogy hol is járunk és mivel foglalkoznak a munkatársak, hiszen szinte minden a divatról, a ruhákról, a cipőkről és a kiegészítőkről szól, mintha egy élő bemutatóteremben járnánk, ahol a márkák megelevenednek, és az ügyfelek rögtön fel is próbálhatják azokat.

Teljesen nyitott munkakörnyezet jött létre, ahol a bűvös szavak a rugalmasság és a kommunikáció. A senior alkalmazottak munkaállomásait üvegfalakkal választották el, így gondoskodtak a privát terek megteremtéséről anélkül, hogy a természetes fény útját blokkolták volna. Az iroda központi gerincében találhatóak az IT-berendezések, míg a többi íróasztal a mozgatható tároló egységekkel elkülönülten helyezkedik el, ráadásul azok könnyen átalakíthatóak a munkaállomás mérete és az alkalmazottak változó igényei alapján.

Dinamikus közösségi terek töltik meg az irodát élükön a központi résszel, amely a spontán együttműködő szellemet erősíti. Élénk színek visznek életet a társalgó kávézó stílusába, ahol olyan székeken foglalhatnak helyet a munkatársak, mintha csak egy majálison vennének részt. Emellett kis fülkék szolgálják a privát megbeszéléseket, valamint egy extraméretű – kisebb szobákra osztható – tárgyalóterem csatlakozik az egyterű irodához. Szóval a cellák megszűntetésével a Macy’s is a 21. századot választotta.


 


 


 


 


 

Fotók: Chuck Choi
 

SOCIAL BOX