A Nespresso kávébirodalmában jártunk

A Nespresso a Lausanne-i székhelyű Nestlé cégcsoport tagjaként a kávégépek ikonmárkája. 1976-ban fejlesztették ki a Nespresso-rendszert, majd 1986-ban megalakul a Nespresso SA, és 1988-ra már a piac megkerülhetetlen szereplője lett, pozícióját pedig azóta is őrzi. Az európai kávépiacon a részesedésük az évek alatt 20 %-ról elérte a 40 %-ot, amelynek összértéke 17 milliárd USA dollár. […]

A Nespresso a Lausanne-i székhelyű Nestlé cégcsoport tagjaként a kávégépek ikonmárkája. 1976-ban fejlesztették ki a Nespresso-rendszert, majd 1986-ban megalakul a Nespresso SA, és 1988-ra már a piac megkerülhetetlen szereplője lett, pozícióját pedig azóta is őrzi. Az európai kávépiacon a részesedésük az évek alatt 20 %-ról elérte a 40 %-ot, amelynek összértéke 17 milliárd USA dollár. 2000 és 2010 között 20 milliárd kapszulát értékesítettek, jelenleg közel 60 országban vannak jelen.

2010-ben a Nespresso expanziója során rendezte be stockholmi irodáját, amely nemcsak Svédországban, hanem egész Skandináviában biztosítja a vállalat szolgáltatásait. Azonban a helyi szervezet örvendetes növekedésnek indult, hiszen a kezdetben 5 fős munkaszervezet mára több mint 50 főt foglalkoztat, ezért értelemszerűen egy nagyobb irodába kellett költözniük. A MER felmérte a cég szükségleteit és az új lokáció kiválasztásában is közreműködött. A megvalósítás pedig tipikusan skandinávra sikeredett, már ha efféle szóhasználattal élhetünk, hiszen az egyszerű és természetes formák alakítják a teret, semmi flikk-flakk vagy valami egyénieskedés. Pedig néha ráférne a praktikumra némi individuum.


 

A MER a kialakítás során hasznosította az épület határoló felületeinek karakterét, így  az új munkakörnyezetben a betonfalak és a vörös radiátorok meghatározó tényezőkké váltak, amelyek alapvetően befolyásolják az enteriőrt és az atmoszférát. Az iroda két fő funkciójának megfelelően az udvar körül lévő két szárny osztja a munkahelyet. Egyik oldalon a nyitott tér a call center elhelyezésére szolgál, míg a másik szárnyban az adminisztráció és a vezetőség irodái kaptak elhelyezést. A középső térben pedig a konyha, a konferenciaterem és a bemutatóterem található, ahol a kávégépek uralkodnak, és olyannyira hatásuk alá vonják a szemlélődőt, hogy ha kell, ha nem, kávés csészék vibrálnak a falakon. Még ott is, ahol amúgy nem.


 


 


 


 


 


 


 


 

Fotók: Luca Mara

SOCIAL BOX