Az adidas dinamikus budapesti irodája, ahol Messivel és Puskás végzetével találkoztunk

Az adidas 2013 nyarára egy 282 m2-es reprezentációs- és marketing irodát alakított ki a BudaWest Irodaházban, ahol a márka munkatársai a magyar partnereikkel – főként a csapatsportágak és a sportszövetségek képviselőivel – tárgyalnak, mint pl. Magyar Olimpiai Bizottsággal, Magyar Labdarúgó Szövetséggel vagy éppen Magyar Kézilabda Szövetséggel. A helyi iroda dizájnvilága és belsőépítészeti kialakítása, esztétikai igényessége […]

Az adidas 2013 nyarára egy 282 m2-es reprezentációs- és marketing irodát alakított ki a BudaWest Irodaházban, ahol a márka munkatársai a magyar partnereikkel – főként a csapatsportágak és a sportszövetségek képviselőivel – tárgyalnak, mint pl. Magyar Olimpiai Bizottsággal, Magyar Labdarúgó Szövetséggel vagy éppen Magyar Kézilabda Szövetséggel. A helyi iroda dizájnvilága és belsőépítészeti kialakítása, esztétikai igényessége a Pozsonyban található kelet-közép-európai regionális központot tükrözi, annak hű képmása némi változással. A tervek Matus Koncek építész és kreatív csapata nevéhez fűződnek. A helyszín kiválasztásánál lényeges szempont volt egyrészt, hogy a BudaWest az MI-M7 autópályák vonzáskörzetében található, ahonnan Pozsony könnyen elérhető, másrészt hogy az irodaház magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt.

Amint belépünk az irodába, egy igazán tágas és áttetsző térbe jutunk, és ez a szabad légkör végigkísér minket az egész munkahelyen. Mindössze négy állandó alkalmazott dolgozik itt, valamint mások időszakonként rándulnak át Pozsonyból,  mivel a budapesti iroda alapvető célja a reprezentáció, a márka képviselete és megjelenítése. A marketingcélokat jól szolgálja, hogy miközben a belsőépítészeti kialakítás modern és energikus miliőt áraszt, mintha az adidas múzeumában járnánk, ahol a brand és a sport sorsa örökre összenőtt, és a siker a múlt-jelen és jövő tengelyében folyamatos.

Az érkező vendégeket az alapító, Adi Dassler óriás méretű fotója fogadja a recepción, amint épp egy korabeli sportcipő prototípust tart a kezében. A vendég 3 nagyméretű képernyőn nézheti, illetve különböző években megjelent, értékes publikációkban olvashatja a márka történetét. A fogadótérben található elegáns szófa fölött egy virtuális filmtekercsen a múltból a jelenig haladva híres sportolók képei láthatók, akik sikerüket tehetségükön és kitartásukon kívül egy kicsit az adidasnak is köszönhetik. Tovább haladva a kis tárgyalóba nemcsak a vidám hangulatú, színes berendezés köti le a vendég figyelmét, hanem a falat díszítő adidas cipők replikái is. Ezeket a cipőket híres sportolók viselték pályafutásuk nagy pillanataiban. Megtalálható itt többek között az a cipő is, amit a német nemzeti válogatott csapata viselt az 1954-es berni Labdarúgó Világbajnokságon. El is nevezték Világbajnoknak, mivel 200 grammal könnyebb volt, mint a jóval esélyesebbnek tartott magyar csapat feszes, magas szárú cipője. Félidőben Dassler a pálya állapotához igazította a játékosok cipőit, és Németország világbajnok lett.

Az egész irodateret a fekete-fehér-szürke színkombináció határozza meg, amelynek origójában a színes highlight zóna található. Ez a kontraszt az iroda fő szervezőelve, és ez a párosítás jól is működik, a letisztult teret – hiszen már a bejáratnál feltárul az alapstruktúra – dinamikussá, mozgalmassá teszi. Vagyis a munkahely statikus valóját állandó mozgásba helyezi, mintha a cipők és a sportolók itt és most életre kelnének és egy könnyed kis bemutatót tartanának. Messi is lekászálódik a falról, és dekázgat egy fertály órát, majd mintha mi sem történt volna, ismét elfoglalja helyét a kanapé fölött. Igen látványos terület a highlight zóna, hiszen az elegáns, ám visszafogott fekete-fehér színvilágot felpezsdíti ez a vidám színekkel megtöltött bemutatóterem.

A highlight zónát az adidas-szimbólum, vagyis a híres három csík foglalja keretbe a falon és a mennyezeten végigfutva, mintegy képzeletbeli kaput képez az iroda hátsó traktusa felé, és a bemutatóterem varázslatos világát is „megalapozza”. Kis túlzásba esve azt is mondhatnánk, hogy a fejünk fölé kúszó három csík glóriát von az adidas-termékek fölé, jelezve, hogy ők a győztesek. Itt a termékfalakon az adidas 2014-es cipőit és sportruházatát állították reflektorfénybe, illetve embernagyságú próbababák viselik a felszereléseket, így az adidas sporteszközök rögtön életre is kelnek. Ez valójában egy 3 D-s bemutatóterem,  ahol  érintőképernyős asztali szetten mutatják be az ügyfeleknek a termékeket.  Egy nagyméretű képernyő segítségével egyfajta virtuális bemutatóra kerül sor, ahol három dimenzióban láthatjuk a sporteszközöket és ruházatot.

A bemutatóterem után jobbra kisebb irodákat alakítottak ki, míg balra található a munkaállomásokat befogadó nagy nyitott tér. Végezetül a hatalmas, 177 m2-nyi terasz által körbeölelt nagy tárgyalóba lépünk be, ahol olimpiai bajnokok képei sorakoznak a falon. Természetesen az összes bajnok adidast visel. Itt videokonferenciákat is szervezhetnek, egyébként is high tech műszaki tartalom szolgálja a minél sikeresebb megbeszéléseket. Majd visszatérünk a reprezentációs iroda centrumába, ahol körbefordulva ismét a harmónia és az egységesség szavak villannak be, hiszen egy jól összerakott munkahelyen állunk, ahol láthatóan mindennek megvan a maga helye, minden éppen ott van, ahol lennie kell. Roppant letisztult, mégis nagyvonalú tér vesz körbe minket, ahol a dinamizmus és a lendület uralkodik. A manapság trendi fiatalos hangulat egyesül az elegáns és transzparens belsőépítészeti megoldásokkal, hogy minden látogató érzékelje, itt egy olyan márkaképviseleten jár, amelynek nem csak jövője, de múltja is van, illetve  impozáns jelene is.