A BDO családi napközit nyitott irodaházában

A gyed extra jövő januári bevezetése lehetővé teszi az egy évnél idősebb kisgyermeket nevelő anyukák számára, hogy a gyed mellett is újra munkába állhassanak. Ennek azonban komoly feltétele az is, hogy a munkába álló szülő – rugalmas munkahelyi feltételek mellett – a kisgyermek napközbeni ellátására is megoldást találjon. A bölcsődei férőhelyek bővítése mellett a jövőben […]

A gyed extra jövő januári bevezetése lehetővé teszi az egy évnél idősebb kisgyermeket nevelő anyukák számára, hogy a gyed mellett is újra munkába állhassanak. Ennek azonban komoly feltétele az is, hogy a munkába álló szülő – rugalmas munkahelyi feltételek mellett – a kisgyermek napközbeni ellátására is megoldást találjon. A bölcsődei férőhelyek bővítése mellett a jövőben erre különösen a munkarendhez igazodó ellátást kínáló munkahelyi családi napközik elterjedése kínálhat megoldást. A BDO a közelmúltban e célra elnyert TÁMOP támogatásból hét, 6 hónap és 3 év közötti életkorú gyermek ellátását biztosító családi napközit alakított ki irodaházában – írja a cég keddi közleménye.

Családi napközi – a hatékony alternatíva

A többek között a bölcsődei kapacitáshiány miatti gondokat is enyhíteni hivatott családi napközik száma az utóbbi években jelentős növekedésnek indult: míg 2007-ben csupán 101 ilyen intézmény működött, öt évvel később, 2012-ben számuk már meghaladta az ezret is. Azonban ezeknek jelenleg csupán kevesebb mint egy (!) százaléka működik vállalati és egyéb intézményi fenntartásban. A vállalati családi napközik jelentős előnye, hogy a munkahelyükre visszatérő nők úgy tudják magukhoz közel elhelyezni gyermeküket, hogy e napközik nyitva tartása maximálisan a szülők munkarendjéhez igazodik, összehangolva a munka és a gyereknevelés szempontjait.

A vállalati és egyéb intézményi napközbeni kisgyermekellátás javítása érdekében a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az Új Széchenyi Terv keretében tavaly pályázatot írt ki. A pályázat keretében végül kilenc pályázó kapott támogatást, közülük öt állami fenntartású intézmény (rendelőintézet, főiskola, egyetem), illetve négy vállalat. E vállalatok egyike a BDO volt, amelynek kőbányai irodaházában egy jelenleg hét gyermek ellátását biztosító családi napközit adtak át a napokban. A TÁMOP keretében megítélt támogatással megvalósított intézmény kapacitásait a társaság tervei szerint a jövőben – a munkavállalói igények függvényében – tovább növelhetik.

SOCIAL BOX