A keleti nyitás módszere exportálható

Több mint tizenöt évnyi kereskedelmi és üzletfejlesztési tapasztalat koncentrálódik a Creative Expert Consulting Kft-ben. Elsősorban Oroszországban, Kazahsztánban, Ukrajnában és más volt szovjet tagállamokban, illetve térségünkben található közép-európai államokban segít vevőket keresni olyan magyar cégek számára, amelyek növekedésük kulcsát az exportban látják. A társaság 2013 folyamán 186 millió forintos árbevételt ért el az ügyfeleknek végzett tanácsadói […]

Több mint tizenöt évnyi kereskedelmi és üzletfejlesztési tapasztalat koncentrálódik a Creative Expert Consulting Kft-ben. Elsősorban Oroszországban, Kazahsztánban, Ukrajnában és más volt szovjet tagállamokban, illetve térségünkben található közép-európai államokban segít vevőket keresni olyan magyar cégek számára, amelyek növekedésük kulcsát az exportban látják.

A társaság 2013 folyamán 186 millió forintos árbevételt ért el az ügyfeleknek végzett tanácsadói szolgáltatásból, ami jelentős növekedés a 2012-ben teljesített 48 millió forinthoz képest. Ráadásul a volumenbővülés dinamikáját is sikerült növelni, hiszen 2011-ről 2012-re duplázás történt, míg 2013-ban már közel négyszeres volt a bővülés mértéke.

„Saját vállalkozásom bevételi adatainál sokkal büszkébb vagyok arra, hogy mintegy száz magyar cég juthatott általunk piachoz, vevőkhöz, exportlehetőségekhez, és ezáltal növekvő forgalomhoz, ami nyilván többszörösen felülmúlja a mi bevételünket” – mondta Füzesi Attila, a Creative Expert Consulting Kft. ügyvezető igazgatója.

A társaság 2013-ban a magyar cégek mellett már más országokból érkező ügyfelekkel is bővítette tevékenységét. Többek közt német, szlovák és horvát társaságnak is szereztek vevőpartnert azokról a piacokról, ahol a leginkább erősek. A feladat nem sokban tér el, még ha más országból érkezik is a megbízó: felkészíteni a vállalkozást a valós exportmegrendeléseket megelőző ajánlatkérési és –teljesítési feladatokra, majd pedig találni valós érdeklődőket a célpiacokról. „Az elmúlt években egyértelművé vált, hogy a belső kereslet stagnálása, illetve a beszállítói költséghatékonysági és árverseny elől érdemes az export irányába próbálkozni. Immár senkinek sem kell ezt megmagyarázni, de a felkészülésben és a partnerkeresésben még mindig tudunk újat mutatni az ügyfeleinknek” – mondja Füzesi Attila.

A társaság több ügyfelének kereskedelmi képviseleti szolgáltatást is nyújt külföldön, mindig helyi közreműködőkkel, többéves tapasztalattal.
A közvetített cégek a legváltozatosabb iparágakból érkeznek: gépgyártás, bútoripar, egyéb könnyű- és feldolgozóipar, vagy akár számítástechnika és az üzleti szolgáltatások. Füzesi Attila szerint a 2013-ban az élelmiszeriparból és az egészségügyi szolgáltatások területéről érkező ügyfélkör 2014-ben további növekedést mutat majd. 

SOCIAL BOX