Hódít a felhő

Ahogy az a Magyar Telekom megbízásából, az informatikai döntéshozók megkérdezésével végzett reprezentatív kutatásból korábban már kiderült,  ahhoz, hogy a 10-50 főt foglalkoztató KKV-k rugalmasak, informatikailag mobilak legyenek, és ezáltal versenyképesek maradhassanak, egyrészt rendelkezniük kell olyan eszközparkkal, ami lehetővé teszi, hogy a dolgozók ne csak az irodában, az íróasztalhoz kötve intézhessék levelezésüket vagy érjék el az […]

Ahogy az a Magyar Telekom megbízásából, az informatikai döntéshozók megkérdezésével végzett reprezentatív kutatásból korábban már kiderült,  ahhoz, hogy a 10-50 főt foglalkoztató KKV-k rugalmasak, informatikailag mobilak legyenek, és ezáltal versenyképesek maradhassanak, egyrészt rendelkezniük kell olyan eszközparkkal, ami lehetővé teszi, hogy a dolgozók ne csak az irodában, az íróasztalhoz kötve intézhessék levelezésüket vagy érjék el az internetet.

A kutatásból ugyanakkor az is kiderül, hogy ezt a mobilitást a dolgozók által, bárhonnan elérhető irodai felhőszolgáltatások alkalmazása is nagymértékben segíti.

A magyar KKV szektor száz cégéből mindössze kettő vesz igénybe felhőalapú szolgáltatást, például külső szolgáltató által működtetett virtuális szervert. „Ez utóbbi a megoldás nemcsak kiküszöböli a gépek meghibásodásából eredő adatvesztéseket, de még a távoli munkavégzést és a dokumentumok megosztását is lehetővé teszi, sőt jelentősen csökkenti az informatikai költségeket is” – mondta el Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

A 10-50 főt foglalkoztató magyar cégek egyelőre alapvetően bizalmatlanok az online felhőalapú virtuális irodai környezettel és a korszerűbb informatikai megoldásokkal szemben. A szkeptikus vállalatvezetők úgy gondolják, a felhőalapú szolgáltatásokra épülő irodára ma még nem érett a cégük: a döntéshozók fele véli úgy, hogy ezt cégüknél csak nehezen lehetne kivitelezni. Az érintett vállalatok több mint egyharmadánál egyelőre nem biztosítottak a távoli munkavégzés feltételei, további egyharmaduknál ez a lehetőség csak korlátozottan áll a munkavállalók rendelkezésére. Még csak minden negyedik kis- és közepes cégnél támogatják a távmunka intézményét, ám a fájlok és mappák távoli elérését ennél is kevesebben teszik lehetővé a munkatársak számára.

A KKV-szektor IT-döntéshozóinak mindössze 13 százaléka törekszik arra, hogy ahol lehet, felhő alapú megoldásokat válasszon – nem vonzó még számukra a megoldás, amelyről egyelőre keveset tudnak. A félelmek jelentős része bizalmatlanságon alapul: a döntéshozók háromnegyede alapvetően ellenállással fogadta, hogy a rendszer-üzemeltetés felelősségét ki kellene adni egy harmadik személynek/szolgáltatónak.

„A félelmek között nagy arányt képviselt a biztonsági résekkel kapcsolatos aggodalom, míg minden második döntéshozó tartott a felhő alapú virtuális irodai környezet anyagi vonzataitól is – holott a felhő alapú megoldások valójában nagyobb biztonságot, alacsonyabb informatikai költségeket jelentenek, miközben nagyobb informatikai mozgékonyságot garantálnak, és javítják a munka hatékonyságát is” – tette hozzá Lakatos Péter.

Sokak számára azonban már ma is vonzó jövőképet jelent a felhő alapú virtuális irodai környezet, a vállalati döntéshozók valamivel több, mint egyharmada gondolkodik ebben.

A Telekom, mint piacvezető szolgáltató célja, hogy modern, az üzleti életben nélkülözhetetlen irodai eszközökkel segítse a költségérzékeny hazai cégek informatikai felzárkózását. A Telekom, részben a piaci igényekhez igazodva, részben azzal a szándékkal, hogy ezeket az igényeket alakítsa, 2014. február 17-étől új irodai informatikai eszközöket, elsősorban laptopokat, valamint azokhoz igénybe vehető mobilinternet csomagot kínál mikro-, kis- és közepes vállalkozásoknak, kezdeti beruházási költségek nélkül.

Az eredeti cikk itt olvasható a BrandTrend oldalán.

SOCIAL BOX