A Philips amerikai központja egy vizuális csoda

Az irodakialakítást két fő vezérelv határozta meg: egyrészt egy nyitott, rugalmas munkakörnyezetet kívántak teremteni, másrészt bemutatóterem jelleggel a Philips legújabb lámpatechnológiáját és termékeit is meg akarták jeleníteni. De nem csak munkakultúrában akartak előrébb lépni, hanem hatékonyabbá is akarták tenni a munkaszervezetet, hiszen a dolgozók korábban három helyszínen munkálkodtak, most pedig egyetlen lokációban összpontosul minden energia […]

Az irodakialakítást két fő vezérelv határozta meg: egyrészt egy nyitott, rugalmas munkakörnyezetet kívántak teremteni, másrészt bemutatóterem jelleggel a Philips legújabb lámpatechnológiáját és termékeit is meg akarták jeleníteni. De nem csak munkakultúrában akartak előrébb lépni, hanem hatékonyabbá is akarták tenni a munkaszervezetet, hiszen a dolgozók korábban három helyszínen munkálkodtak, most pedig egyetlen lokációban összpontosul minden energia és kreativitás.

A flexibilis alaprajzi elrendezés számos munkaállomás-típust tartalmaz, így a legkülönbözőbb munkamódszereket is alkalmazni tudják a beosztottak. A különböző munkastílusokhoz eltérő támogató helyiségeket alakítottak ki, így vannak itt fókuszszobák, telefonkuckók, konferenciatermek, break out és kollaborációs terek, valamint közösségi centrumok. Az átfogó térben minden egymáshoz kapcsolódik, amelynek tematikáját a Tetris játék inspirálta. Az alaprajz, a színpaletta és minden egyéb elem a központi ötlethez kapcsolódik, ezzel az új főhadiszállásnak unikális identitást biztosítva.

Természetesen a globális cég tevékenységéből következően a világítási technológia és termékek a tervezés kulcselemeiként határozzák meg az irodát. A bemutatóterem pedig maga a democenter, amely a világítási termékeket hat profilban mutatja be, ahol mind a fényhatás, mind az anyaghasználat nagyszerűen látható. A center még több tréningszobával is rendelkezik, hogy az ügyfeleket valóban high tech-szinten informálják, és szinte minden a maga vizuális tökéletességében jelenjék meg.

A hollandiai központú Philips egyébként egy sokrétű technológiai vállalat, amely az egészségügy, az életstílus és a világítástechnológia terén megvalósított innovációkkal jeleskedik. A körülbelül 114 ezer főt alkalmazó vállalat 2012-ben a több mint 100 országra kiterjedő eladásai és szolgáltatásai útján 24,8 milliárd eurós árbevételt ért el. A világítási üzletágban – ahol kb. 51 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak világszerte – olyan technológiák fémjelzik a Philips-et, mint a LED technológia.

 

 

Fotó: Chris Leonard/Gensler

SOCIAL BOX