A HPS Group kreatív irodájában jártunk a Hold utcában

Az összesen 700 négyzetméteres iroda több szintet is birtokba vesz, hiszen az épület adottságai erre adtak lehetőséget a HPS Group reklámügynökségnek. A recepció és az ügyfelek fogadása, valamint a bulik fő helyszíne a földszint, míg a munka dandárja a 3. és 4. emeleten zajlik. A cég profiljából adódóan is igazi különlegesség ez a munkahely, hiszen […]

Az összesen 700 négyzetméteres iroda több szintet is birtokba vesz, hiszen az épület adottságai erre adtak lehetőséget a HPS Group reklámügynökségnek. A recepció és az ügyfelek fogadása, valamint a bulik fő helyszíne a földszint, míg a munka dandárja a 3. és 4. emeleten zajlik. A cég profiljából adódóan is igazi különlegesség ez a munkahely, hiszen paradox módon a munkaszervezetnek, azaz pontosabban fogalmazva az alkotói közösségnek éppen az volt a célja, hogy sohase készüljön el. Vagyis egy olyan élő szövetről van szó, amely a dolgozók kreativitása, hangulata és az aktuális munkák alapján formálódik nap mint nap, és ennek köszönhetően szinte mindig új arcát mutatja az ide látogatók számára. Jelenleg csaknem 120 fő dolgozik a cégnél, és közel háromnegyedük tartózkodik rendszeresen az irodában, vagyis ennyi kreatív szakembernek kellett inspiráló és izgalmas miliőt biztosítani.

Az iroda valójában egy műhely, ahol a munkatársak mind egyénileg, mind csapatként azért dolgoznak, hogy az ügyfelek igényeit úgy teljesítsék, hogy eközben ők maguk is otthon érzik magukat. Mivel szinte nonstop agyalnak, brainstormingolnak, alkotnak, terveznek, ezért tényleg a kényelem és az otthonosság volt az elsődleges szempont a kialakítás során, a reprezentáció helyett a nyitottság és az eredetiség a lényeg, miközben nagyon is reprezentatív tud lenni egy effajta műhely, hiszen az ügyfelek is azt érezhetik, ha rápillantanak egy tárgyra, grafikára vagy installációra: wow!, nekem is ilyen kellene!

A földszinten, amint belépünk a recepciós térbe, rögtön láthatjuk, hogy nem egy szokványos irodába érkeztünk, hiszen a fogadó helyiség egy kávézó is, ahol a fali polcokon italos üvegek sorakoznak, amelyek részben a büfé funkciót érzékeltetik, részben a HPS Group ügyfeleinek egy részét reprezentálják. Jobbra nyílik egy kisebb sarokszoba, amely a tárgyalások színtere is lehet, míg balra egy jóval nagyobb tréningszoba várja a munkatársakat. A kiváló csapatszellemet jól jellemzi az is, hogy itt csaknem heti rendszerességgel szerveznek céges bulikat, vagyis a dolgozókat nem kell lasszóval benn tartani, hiszen maguktól is szívesen maradnak egy italra, hogy egy-egy DJ megemelje az adrenalin-szintjüket, vagy éppen szinten tartsa a pörgésüket.

Ez a letisztult, modern kávézós hangulat megalapozza a látogatásunkat, és jöhet a következő etap, azaz a 3. és 4. emeleti munkatér. Egyszerű a képlet amúgy, hiszen a negyedik emeleten dolgoznak az értékesítők, míg a harmadik emeleten realizálják az eggyel feljebb megkötött bizniszeket, vagyis a kreatív ipar itt termeli ki kézműves műveit. A harmadik emelet ekképpen a nagybetűs műhely – a funkcionalitás és a dizájn szimbiózisa –, ahol a nagyteres iroda adottságain belül – szalagfüggönyökkel és üvegpanelekkel – szegmentálódnak a munkatársak divíziók szerint. Az egyik helyiség például az ún. cicaszoba, ahol az elnevezés ellenére egy hatalmas nyúl néz velünk farkasszemet, jelezve egy korábbi munka eredményét. A vezetők elszórva üvegfalakkal elválasztott helyiségekben ülnek, de mindegyik szoba maga az egyéniség, hiszen mintha egy home office kellékei között járnánk, a protokoll legkisebb jelét sem fedezhetjük fel sehol. Személyes kedvenc tárgyakból épül ki ez a különleges belsőépítészeti hangulat, ahol a csináld magad mottó működőképes valósággá válik.

Egyébként a munkahely fazonigazítása együtt járt a brand felfrissítésével is, hiszen miközben az old schoolos iroda lendületesebb, fiatalosabb atmoszférára váltott, eközben a logó színei is megújultak, és most a szürkés-kék árnyalatok dominálnak, amelyek a tenger és az ég végtelenségét és szabadságát hangsúlyozzák. Az open space munkaállomásait a közösségi terek és a konyha veszik körbe, miközben továbbra is egy kaotikus munkateret látunk magunk előtt, de hát a káosz kineveli a maga rendjét. A fiatalos lendület visszaköszön a loftos stílusban is, hiszen a látszóbeton mennyezeteken szabadon futnak a műszaki vezetékek és csövek, amely szintén a befejezetlenséget és permanens aktivitás állapotát tükrözik. A különböző falfelületeken elszórt grafikák és képek a korábbi munkák eredményeit reprezentálják, ekképpen az ügyfelek számára vizuálisan is megjelenik a reklámügynökség portfóliója anélkül, hogy fel kellett volna lapozniuk egy csilli-villi albumot. A falakon egyébként rácsos kerítéshálón helyezték el a virágtartókat, ezzel is jelezve a spontaneitást.

Ha felmegyünk a negyedik emeletre, akkor ugyanaz a kialakítás és stílus fogad minket, mint a harmadik emeleten, csak itt az értékesítési divízió dolgozik. Talán ennek tudható be, hogy a kreatívok munkaállomásai egy árnyalatnyival színesebb miliőt sugároznak, mint itt, de hát a pénzügyek némi komolyságot igényelnek még egy reklámügynökségnél is. Amúgy ugyanazok az alaprajzi adottságok és bútorok határozzák meg a teret. Összességében a HPS Group irodája egy igazi alkotóközösséget feltételez, ahol a befejezetlenség nem slendriánságot, hanem a jövőbe vetett hitet jelenti, hiszen holnap és holnapután is új és merész ötletekkel kell előrukkolniuk. Körülnézve a belső terekben, biztosan sikerülni fog nekik nap min nap megújulni.

Képek: azevirodaja.hu