Jelentős ingatlanportfóliót nyert el a Rustler

– Az S IMMO számos budapesti irodaházát felújította, illetve felújítja, amely a műszaki tartalom korszerűsítését is tartalmazza az esztétikai megoldások mellett. Ez hogyan befolyásolja a létesítménygazdálkodási tevékenységet? – Mindenképpen pozitívan befolyásolja a facility menedzsmentet, hiszen az S IMMO olyan tulajdonos, aki hosszú távon gondolkodik, projektjein nemcsak esztétikai, de a műszaki rendszerek tekintetében is nagyszabású beruházásokat […]

– Az S IMMO számos budapesti irodaházát felújította, illetve felújítja, amely a műszaki tartalom korszerűsítését is tartalmazza az esztétikai megoldások mellett. Ez hogyan befolyásolja a létesítménygazdálkodási tevékenységet?

– Mindenképpen pozitívan befolyásolja a facility menedzsmentet, hiszen az S IMMO olyan tulajdonos, aki hosszú távon gondolkodik, projektjein nemcsak esztétikai, de a műszaki rendszerek tekintetében is nagyszabású beruházásokat hajt végre. E fejlesztések céljai összhangban vannak a Rustler szolgáltatási céljaival, hiszen szeretnénk minél attraktívabbá, vagyis biztonságosabbá, komfortosabbá tenni az irodaházakat a bérlők részére. Természetesen az épületek műszaki felújítása egy használatban lévő háznál szervezést és odafigyelést igényel, hiszen a bérlők a felújítási munkákat nem érezhetik, csak a végeredményét. Összességében egy műszaki felújítás plusz feladatokat állít az üzemeltető elé, de a végeredmény segíti a célja elérését, hiszen új rendszerekkel magasabb színvonalon lehet a bérlők igényeit kiszolgálni.  

– Négy irodaházról beszélünk – Pódium Irodaház, City Center, Buda Center és a Maros utca Business Center –, amelyek belvárosi lokációkban helyezkednek el Budán és Pesten egyaránt. A helyszínek mennyire jelentenek új kihívást a Rustler számára, hiszen például a már régóta üzemeltetett Laurus Irodaházak a külvárosban található a reptér felé vezető úton?

– A házak lokációi nagyon jók. Mi szeretünk Budapesten dolgozni, azon belül nincs különbség a lokációk között, a műszaki csapataink fél órán belül minden helyszínt elérnek. A City Centert tudnám üzemeltetési tekintetben kiemelni, amelynek az érdekessége a sok bérlő – jelenleg 47 bérlő van a házban. Mivel számunkra a bérlői elégedettség kiemelkedően fontos, ezért január elsejével bevezettük az ún. Rustler Online rendszerünket. Ez lehetővé teszi számunkra a bérlői és tulajdonosi igények folyamatok mérését, ezáltal a létesítményüzemeltetés ingatlanra, felhasználóra optimalizálását, ami pedig a megoldások színvonalának folyamatos minőségjavulását eredményezi. Január elsejétől bevezettük a Rustler Online hiba- és igénybejelentő rendszert is, ezen keresztül csak kb. 100 bejelentés érkezett januárban, amelyeket gyors reagálással meg is oldottunk. Ez egy közvetlen visszacsatolás a bérlők számára a szolgáltatási színvonalat illetően.

– A Pódium Irodaház nemrég került ki a spekulatív piacra, miközben teljesen új imidzset kapott. Az irodaház „bejáratása”, piaci megmérettetése mennyiben befolyásolja az FM tevékenységet, ebben milyen szerepe lehet a Rustlernek?

– A Pódium irodaház újrapozícionálása és bevezetése a budapesti irodapiacra nem része a feladatunknak. Ami viszont igen, hogy a bérlők beköltözése és munkakezdése  problémamentes legyen, de ebben van tapasztalatunk, hiszen több új, sikeres irodaházat indítottunk el a kezdetektől, így például a GTC Metro irodaházat.  Hasonló körültekintéssel fogjuk ezt a Pódium esetében is végezni, véleményem szerint az irodaház adottságai, lokációja nagyon jók, és ezért gyors feltöltésre számítunk. 

– Az S IMMO épületeinek esztétikai és műszaki megújítása mennyiben érintik az üzemeltetési költségeket, várható-e árcsökkenés?

– Nem az ár az elsődleges szempont, hanem az ár/érték arány. Az érték komfortot, biztonságot és hatékonyságot jelent. Utóbbiban természetesen szerepel az energia hatékonyabb felhasználhatósága is, ami árcsökkentést idéz elő. Lényeges szempont a beszerzési források optimális elérése, ami egy nemzetközi háttérrel és nagy portfólióval rendelkező ingatlantulajdonos esetében kedvezően alakulhat. Bár ma már a hazai piac jelentős költséghatékonyságot ért el, így a jövő inkább a szolgáltatási színvonal további emeléséről fog szólni, illetve az egyes bérlők még inkább személyre szabottabban és tudatosabban képesek a fogyasztásukat kontrollálni.

SOCIAL BOX