Így találhatjuk meg a tökéletes irodánkat!

1. Határozzuk meg mihez kell az ingatlan. Irodának, szolgáltatás nyújtására, vagy kisebb ipari üzemnek! Ha „csak” egy irodát akarunk, nem kell ragaszkodni a frekventált helyekhez. Szóba jöhetnek kisebb utcák és a belvárostól távolabb eső irodák is – természetesen csak akkor, ha kis vendégforgalomra számítunk. Az alkalmazottaknak fontos lehet nagyobb városban a jó tömegközlekedési kapcsolat, ez […]

1. Határozzuk meg mihez kell az ingatlan. Irodának, szolgáltatás nyújtására, vagy kisebb ipari üzemnek!

Ha „csak” egy irodát akarunk, nem kell ragaszkodni a frekventált helyekhez. Szóba jöhetnek kisebb utcák és a belvárostól távolabb eső irodák is – természetesen csak akkor, ha kis vendégforgalomra számítunk. Az alkalmazottaknak fontos lehet nagyobb városban a jó tömegközlekedési kapcsolat, ez azonban általában nem gond.

Ha kisebb üzemet szeretnénk indítani, nem lesz elég egy erre alkalmas épületet találni. Kalkulálni kell a szállítói útvonalakkal, hogy minél hamarabb ki lehessen jutni az autópályára és figyelembe kell venni az adott tevékenység környezetterhelését, azaz, eleve olyan helyet kellene találni, ahol ilyen tevékenység engedélyeztetése kivitelezhető.

Ha szolgáltatást kívánunk nyújtani az adott helyen, akkor mindenképpen át kell gondolni, hogy kikből áll az ügyfélkör, és ők hol elérhetőek a legnagyobb koncentrációban. A cég profiljának megfelelően érdemes átgondolni, hogy kórház, iskola, vagy épp multicégeknek otthont adó irodaházak, kutyasétáltató helyek vagy mi más lenne az, ami valószínűleg a környékre vonzza a célközönségünket – így megspórolva nekünk a marketing költség egy jelentős részét.

Ha általánosabb a célközönség, tömegközlekedési csomópontok kiválóak lehetnek, hiszen  a nagy átmenő forgalommal rendelkező helyeken könnyű lesz kuncsaftokat találni. Ráadásul az ismert helyek, csomópontok a marketingünkben is könnyebben és eredményesebben kommunikálhatjuk.

2.  Számoljuk össze hány darab és milyen helyiségre lesz szükség!

Ez elsőre nagyon egyszerűnek tűnik. Azonban amikor már a huszonötödik, eredetileg nem iroda cljára tervezett lakást nézzük meg, hajlamossá válunk olyan kompromisszumokra, hogy elég egy szobával kevesebb is – csak legyen már vége a keresgélésnek – vagy az sem zavar, ha két WC helyett csak egy van, pedig tudjuk, hogy az ÁNTSZ előírja a két mellékhelyiséget. Ez az adott pillanatban talán nem tűnik fontosnak, de amikor az engedélyeztetésnél próbáljuk majd elmagyarázni, hogy miért hiányzik az a mosdó, már az lesz.

3. Nézzük reálisan az állapotokat!

Ha rosszak a nyílászárók befúj a szél, rossz lesz ott dolgozni, és magas lesz a fűtésszámla. Ráadásul Mindenkit elriaszt, ha 30 éve nem festett sárgult, kopott, koszos az ablakkeret vagy hámlik a tapéta a falról. Ilyen helyen szolgáltatásba kezdeni nem érdemes, mert nem azt a képet fogjuk sugallni magunkról, amit valószínűleg szeretnénk. Lássuk be, takargatni nem nagyon lehet az ilyesmit, hiába teszünk fel függönyt vagy borítjuk plakátokkal a falat, látszani fog a turpisság. Persze kezdhetünk felújításba – amit a bérbeadóval való egyeztetés után levonhatunk a bérleti díjból –, de ennek tényleg csak akkor van értelme, ha hosszú távon tervezünk maradni.

4. Kérjük el a számlákat!

Ahhoz, hogy egy rentábilis vállalkozást építhessünk fel, tervezni kell az összes költségeddel. Ha helyiséget kell bérelni, a havi bérleti díj mellett kell tudni tervezi a villany, és a gázszámlával is. A közös költség kapcsán pedig kérjünk részletezett kimutatást, nehogy felhalmozott adóssággal költözzünk be egy helyre, amit aztán a Társasházi törvénynek megfelelően majd rajtunk (is)próbálnak meg behajtani.

5. Ne ódzkodjunk ingatlanközvetítő segítségét kérni!

Próbálkozhatunk önállóan is, több kiváló internetes keresőoldal van, de nem biztos, hogy magunknak kell hetekig ezzel foglalkozni ahelyett, hogy a saját munkánkat végeznénk. Ha megvannak a fentebb felsorolt szempontok, néhány keresés után találunk olyan ingatlanokat, amik azon a környéken vannak, ahol épp keresünk. Mivel a hirdetések nagy százalékát ingatlan közvetítők teszik fel, így megtalálhatjuk azokat az embereket, akik pont azon a területen dolgoznak, ahol vállalkozásba kezdenénk. A szakember általában még csak plusz költséget sem jelent, hiszen a bérbeadó fizet az ingatlanközvetítőnek.  Heteket és megannyi ősz hajszálat spórolhatunk, ha pontos feltételrendszert állítunk össze, azt átadjuk a közvetítőnek, és hagyjuk, hogy megdolgozzon azért a pénzért, amit a majdani bérbeadód megfizet neki.

A teljes cikk itt olvasható.

SOCIAL BOX