A fekete-fehér irodája a napfényes Kaliforniában

Nem nagyon lehet betelni San Francisco hihetetlenül profi és erős atmoszférát teremtő loftos irodáival, amelyekből most egy újabb „példányt” mutatunk be. A mindössze 800 négyzetméteres munkahely látványvilága a Gensler produktuma, akiknek jó néhány mesterműve szerepelt már az irodablog.hu-n. Ezúttal az irodakialakítás alapfilozófiája meglehetősen messzire visz, röviden arról van szó: egy reklámügynökség számára mindig kicsit tudathasadásos […]

Nem nagyon lehet betelni San Francisco hihetetlenül profi és erős atmoszférát teremtő loftos irodáival, amelyekből most egy újabb „példányt” mutatunk be. A mindössze 800 négyzetméteres munkahely látványvilága a Gensler produktuma, akiknek jó néhány mesterműve szerepelt már az irodablog.hu-n.

Ezúttal az irodakialakítás alapfilozófiája meglehetősen messzire visz, röviden arról van szó: egy reklámügynökség számára mindig kicsit tudathasadásos állapot, hogy amíg a kreatív munkatársak hihetetlen ötletekkel rukkolnak elő, amelyek a cégüket unikálissá és egyedivé teszi, addig a valóságban az ügyfelek nagyon is körbehatárolt és bejáratott sztenderdek szerinti munkát várnak el.

Ez az „ég és föld” feszültség, vagyis a kreatív (szabad) és analitikus (precíz) gondolkodó ellentéte határozta meg a dizájnt. Ezt a kettőséget úgy mutatták be a gyakorlatban, hogy a fekete és fehér színvilág párosa működteti a belső tereket, mintegy tükröt tartva egymás felé, vagyis egyikük sem létezhet a másik nélkül. Mindeközben fokozva a hangulatot, a hatalmas ablakokon keresztül szinte beköltözik a nyüzsgő belváros, a felhőkarcolók látványos tornyai még különlegesebb hatást biztosítanak az itt dolgozók számára.

A fehér zóna jelzi a kreatív tereket, ahol a munkaállomások, a kollaborációs helyek, a privát irodák, a kávézó és a nagy csapatasztalok találhatók – ezek ugye a gondolkodás helyszínei. Míg a fekete területek a formális ügyfélzónákat mutatják be, így ide tartoznak a tárgyalótermek és a recepció. Végső soron ez a vicces és okosan kigondolt iroda méltán hirdetheti egy reklámügynökség eredetiségét, miközben tekintélyt is biztosít számára, hiszen az ügyfelek rögtön az első pillantásra azt gondolják: ezek tudnak valamit!

 

SOCIAL BOX