Az álomiroda nem egyterű

Noha a megkérdezettek több mint fele jelenleg nyitott, egyterű irodában dolgozik, a válaszadók több mint 81 százaléka az elválasztott terű irodákat preferálná – derül ki a HB Reavis Magyarország és a Szeretlek Magyarország közös kutatásából. Különösen a 40 év felettiek szerint előnyösebb az elválasztott terű munkahely. – A kutatás tanulsága, hogy sok embernek volt már […]

Noha a megkérdezettek több mint fele jelenleg nyitott, egyterű irodában dolgozik, a válaszadók több mint 81 százaléka az elválasztott terű irodákat preferálná – derül ki a HB Reavis Magyarország és a Szeretlek Magyarország közös kutatásából. Különösen a 40 év felettiek szerint előnyösebb az elválasztott terű munkahely.

– A kutatás tanulsága, hogy sok embernek volt már rossz tapasztalata nyitott terű irodákban, aminek leggyakrabban a hanyag, a munkavállalók igényeit figyelmen kívül hagyó tervezés az oka. A munkaadók gyakran nincsenek tisztában az olyan kialakítási lehetőségekkel, amelyek a munkavégzés típusára szabottak. A munkavállaló napi tevékenységére szabott irodai tér az egyéni igényeket szolgálja ki, és a dolgozók teljesítményét is fokozza – mondta Tóth Mariann, a HB Reavis Magyarország bérbeadási vezetője.

A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók 82 százalékának kiemelten fontos, hogy az iroda központi helyen legyen, és minél kevesebb átszállással, gyorsan eljusson a munkahelyére. Az álomirodában lényeges szempont a kreatív dizájn és a munka közbeni kikapcsolódási lehetőségek, amelyet a 18 és 25 év közötti férfiak több mint 80 százaléka talált kulcsfontosságúnak. A megkérdezettek közel 30 százalékának rendkívül fontos, hogy az irodaépület környezetbarát legyen, és olyan fenntartható megoldásokat használjon, mint az esővíz locsolásra történő újrahasznosítása, vagy a zéró szén-dioxid-kibocsátás. A nők körében rendkívül nagy figyelmet kapott ez a kérdés: kétharmaduk szerint az irodaépület fenntartható megoldásai számítanak abban, hogy egy iroda mennyire vonzó.

A parkolási lehetőség biztosítása is kiemelt jelentőségű. A válaszadók több mint 71 százaléka szerint rendkívül fontos ez a szempont.

Nem csak az Y (20-25 évesek), de az X generációnak (35-50 évesek) is meghatározó, hogy az irodaház rendelkezik- e biciklitárolóval, öltözővel és zuhanyzóval – minden harmadik válaszadó számára fontosak ezek. A konditerem, uszoda vagy elektromos töltőállomás használatának lehetőségét szintén az X generáció, azon belül is a férfiak díjazzák a nagyobb mértékben.

Az X generáció tagjai azonban az Y generációnál kevésbé tartják fontosnak, hogy az iroda környékén sok étterem és kávézó legyen, ahova akár ügyféltalálkozókat is szervezhetnek. Összességében, a megkérdezettek több mint 55 százaléka tartotta lényegesnek ezt a kritériumot. Minden második válaszadó jelölte meg meghatározó tényezőként az irodaház építészeti stílusát, kinézetét, és ugyanennyien találták fontosnak, hogy az irodaház rendelkezzen belső kerttel vagy parkkal.

A szempontok fontosság szerinti sorrendbe tételénél kiderült, hogy a kényelmi szolgáltatások és a fenntarthatóság háttérbe szorulnak az irodaház központi elhelyezkedésével szemben, a legkevésbé fontosnak pedig az épületben található további vállalatok presztízse bizonyult.

SOCIAL BOX