Az Airbnb vadonatúj irodája egy hatalmas fotel

Az 500 m2-es iroda recepcióján rögtön szembeötlik a cég már-már legendás logója, amely szimbolizálja az Airbnb három hívószavát: emberek, helyek és szerelem. A cég alapértékei közé tartozik ugyanis hangsúlyozottan, hogy mind az üzleti utazók, mind a turisták számára minél kényelmesebbé tegyék az utazást, mintha csak otthon lennének. Minden irodájuk erre a hatásra épít, hiszen a […]

Az 500 m2-es iroda recepcióján rögtön szembeötlik a cég már-már legendás logója, amely szimbolizálja az Airbnb három hívószavát: emberek, helyek és szerelem. A cég alapértékei közé tartozik ugyanis hangsúlyozottan, hogy mind az üzleti utazók, mind a turisták számára minél kényelmesebbé tegyék az utazást, mintha csak otthon lennének.

Minden irodájuk erre a hatásra épít, hiszen a missziójuk az otthonosság és a kényelem megteremtése szerte a világon. A tematika adja magát, hiszen az utazás köré épül valamennyi dekorációs elem, bútor, belsőépítészeti megoldás. Egy bőrönd, egy kényelmes kanapé, egy adott népre vagy országra jellemző ismert tárgy vagy épület – ezekből az elemekből szerveződnek az Airbnb munkahelyek.

A pekingi iroda a szokásos hipszteres hangulat mellett/helyett azonban nagyobb hangsúlyt fektet az eleganciára is, talán a kínaiak ezt igénylik. Az otthoni hangulatot szolgálják a zárható szekrények is, ahová a kollégák beakaszthatják a kabátjukat és elhelyezhetik a táskájukat.

Az étkező nem csak a táplálkozás terepe, hanem összehozza a munkatársakat, ahol beszélgetni és relaxálni is lehet. A tárgyalók mindegyikének belsőépítészeti megjelenítését az Airbnb által népszerűsített szálláshelyek inspirálták. Itt is kettős hatás alá kerül a látogató: egyrészt kényelembe helyezné magát egy klassz kanapéban, miközben fel is kapná a bőröndjét, hogy távoli tájakra utazzon.

SOCIAL BOX