Nyugati színvonal Keleten. Ma már presztízs jó irodákat tervezni

Az irodai környezet minősége és dizájnja elsősorban az Y és Z generáció számára fontos, állásinterjúk során rendszeresen felmerülő kérdés – tapasztalja Kaszás Helga, aki HR-vezetőként látja a trendek változását. Mint mondja, az egyterű irodák elterjedésével párhuzamosan váltak fontossá a kis közösségi terek. Ilyeneket minden irodaházban fontos kialakítani, hogy a dolgozók el tudjanak vonulni, hogy az […]

Az irodai környezet minősége és dizájnja elsősorban az Y és Z generáció számára fontos, állásinterjúk során rendszeresen felmerülő kérdés – tapasztalja Kaszás Helga, aki HR-vezetőként látja a trendek változását. Mint mondja, az egyterű irodák elterjedésével párhuzamosan váltak fontossá a kis közösségi terek. Ilyeneket minden irodaházban fontos kialakítani, hogy a dolgozók el tudjanak vonulni, hogy az intim beszélgetésekre, a pihentető, néhány perces kikapcsolódást segítő elvonulásra legyen hely házon belül.

A munkakörnyezet minősége a felmérések szerint a második legfontosabb feltétel, bevallottan motiváló tényező, sőt az ismeretségi, baráti körben elismert értékmérő, különösen az Y generáció tagjai körében. A náluk idősebbek, vagyis az X generációba tartozók már árnyaltabban szemlélik a dolgokat, nekik az adott lokáció, a munkahely megközelítése legalább ilyen fontos paraméter, hiszen már családjuk, gyerekeik vannak, akik miatt a napi logisztika megtervezése és rugalmassága nagyobb súllyal esik náluk latba.

Ha a hintára, a csúszdára vagy a csocsóra csak díszként tekint a kollektíva, akkor vagy a belsőépítészeti koncepcióval, vagy a munkahelyi terhelés mértékével, a közhangulattal van baj. A dolgozói állomány korösszetételének és egyéb sajátosságainak figyelembevétele, a valós elvárások és igények tisztázása fontos a tervezés előtt.

A 2010 óta minden évben meghirdetett Az Év irodája versenyre az adott évben kialakított (tehát nem feltétlenül akkor épült) irodákkal lehet nevezni, és neveznek is egyre többen, ami jelzi, hogy a munkahelyi miliő fontossága ma már egyre fontosabb ügy. Mint a versenygazda szakportál, az iroda.hu szakértői is tapasztalják: jól látszik a változás, például az egyterűség térnyerése, azon belül az átláthatóság, valamint az irodai dizájn a brandépítés fontos elemévé válik.

Kihagyhatatlan ziccer a hangsúlyosan megörökített céges logó, a pozitív üzenetek. Mindezek mellett a cég orientációját, elkötelezettségének irányvonalát más eszközökkel is képes és többnyire akarja is jelezni. Például ott, ahol biciklitárolók, zuhanyozók és öltözőfülkék is helyet kapnak, egyértelműen mutatva, hogy a vezetőség számára fontos a munkatársak egészséges életvitelének támogatása. A több kategóriában is zajló verseny indulóitól, akár nyertek díjat, akár nem, remek ötleteket lehet ellesni, a benevezett irodák mindegyikén profi belsőépítészek, dizájnerek és bútortervezők dolgoztak.

SOCIAL BOX