Hogyan építsünk második otthont az irodában? Miből lesz a közösség?

Klementz Katát, a Loffice társalapítóját kérdeztük, hogy milyen alapvető szempontok merülhetnek fel a közösségi irodákkal, közösségi terekkel kapcsolatban? –  Fontosnak tartom, hogy rávilágítsunk arra: melyek a közösségi (munka)terekben rejlő valódi lehetőségek, milyen előnyei vannak egy vállalkozó, és milyen egy multinacionális nagyvállalat munkatársai számára. Az ilyen jellegű munkahelyi környezet hatással lehet-e a dolgozói produktivitásra, és a […]

Klementz Katát, a Loffice társalapítóját kérdeztük, hogy milyen alapvető szempontok merülhetnek fel a közösségi irodákkal, közösségi terekkel kapcsolatban?

–  Fontosnak tartom, hogy rávilágítsunk arra: melyek a közösségi (munka)terekben rejlő valódi lehetőségek, milyen előnyei vannak egy vállalkozó, és milyen egy multinacionális nagyvállalat munkatársai számára. Az ilyen jellegű munkahelyi környezet hatással lehet-e a dolgozói produktivitásra, és a startupok valóban gyorsabban találnak-e cégtársat vagy befektetőt maguknak, ha egy közösségi térben és nem egy kávézóban dolgoznak?

Egyáltalán mennyire lehet hinni a felméréseknek, hogy a munkavállalók egy ilyen térben sokkal motiváltabbak, illetve intenzívebb, hatékonyabb a munkáltató és a munkavállaló közötti kapcsolat? Azt is nagyon lényegesnek tartom, hogy milyen irányokat vesz a ma már több tízezer közösségi irodát számláló coworking mozgalom, illetve a nagyvállalati közösségi (munka)terek mennyiben szolgálják ki a valós igényeket és támogatják az együttműködést, az elköteleződést, a hatékonyságot és a fejlődést.

– Ön mire kíváncsi a beszélgetőtársai részéről?

– Kíváncsian várom a partnereimtől, hogy egyrészt hogyan tekint a közösségi irodák térhódítására egy közel százezer munkatársat számláló ingatlanpiaci tanácsadó óriás egyik vezetője, egyáltalán szüksége van-e arra az ügyfélkörnek, hogy a trendeket szoros értelemben kövessék; másrészt milyen személyes tapasztalatai vannak egy nagyvállalati marketing szakembernek a közösségi irodamodellel kapcsolatban, és látja-e annak tényleges hatását a közösségönszerveződése vagy elégedettsége szempontjából.

– Mit várhatunk az OfficeUP rendezvénytől?

– Dinamizmust, új irányt, színes arcokat. Nem szokványos, unalmas, hivatalos, feszengős konferenciát remélek, hanem egy interaktív, az egyénre és közösségépítésre fókuszáló, a jövő irodatrendjeit kreatív módon bemutató, izgalmas üzleti fesztivált, sok networkinggel és jó humorral.

Mantuano Mónika, a HP marketingvezetője – mint a panelbeszélgetés másik résztvevője – is megosztotta velünk a gondolatait a személyesség és a közösség fontosságáról:

– Marketingesként nagyon fontosnak tartom a cég általános és marketing stratégiájában is a céges rendezvényeket. Bár egy digitális világban élünk, a személyes kapcsolatokat nem lehet elhanyagolni. A világ azonban változik és mindig újabb megoldások szükségesek. A rendezvények esetében nem feltétlenül az lesz a leghatékonyabb, ami nagyon drága vagy nagyon különleges.

Néha a legegyszerűbb dolgok a legjobbak. Ilyen lehetnek az irodában tartott események, ahol a helyszínen olyan kollégákat is be tudunk vonni a közösségi életbe, akik munkaidőn túl már nem tudnak/akarnak részt venni céges programokon. Természetesen ennek érdekében a munkahelyek tervezésénél fontos, hogy legyenek közösségi helyek, amelyeket használunk is.

+++

A beszélgetés résztvevői lesznek: Klementz Kata, Loffice társalapító; Dr. Würsching Péter MRICS, bérbeadási vezető, JLL; Lovas Gusztáv, ügyvezető igazgató, Decor Floor; Mantuano Mónika, marketing vezető, HP.

+++

A szervezők folyamatosan várják a konferenciára jelentkezőket, sőt, most egy kérdőív kampányt is indítottak Az Év Irodája honlapján. Ha itt kitöltjük a kérdőívet – amely mindössze egyetlen percet vesz igénybe –, akkor kapunk egy 10.000 Ft értékű kupont, amelyet a belépőjegy megvásárlásakor tudunk érvényesíteni, azaz ennyivel olcsóbban juthatunk belépőhöz az OfficeUP konferenciára. Emellett a szervezők 10 db jegyet sorsolnak ki azon kitöltők között, akik ezzel a kuponnal már minimum egy jegyet vásároltak.

Fotók: Az Év Irodája

SOCIAL BOX