Projektmenedzsment irodára hangolva. Mit, mikor, hogyan? A tervezéstől a költözésig
– A projektmenedzsment az elmúlt években szinte önálló iparággá nőtte ki magát, hiszen ma már az iroda maga a vállalat, legalábbis sokan azonosítják az adott céget azzal, hogy milyen munkahelyen foglalkoztatja az alkalmazottait. Meglehetősen összetett a téma, sok kérdés merül fel, ön mégis mit tart a legfontosabbnak ezzel kapcsolatban?
– Akkor lesz hatékony egy iroda, ha az adott cég működésére van kialakítva, vagyis illeszkedik a cég mindennapi munkafolyamataihoz. Fontos, hogy már a helyszín kiválasztásakor és a tervezéskor figyelembe vegyük a vállalati kultúrát, a munkastílusokat, a demográfiát, a szervezeti struktúrát, a munkavállalók habitusát és igényeit. Vagyis a projektmenedzsment első feladata az igényfelmérés. Nagyon fontos kérdés a munka során, hogy a gyakorlatban egy kézben összpontosul a tervezés és a kivitelezés, vagy külön bonyolítjuk le. Itt mérlegelni kell az előnyöket és a hátrányokat.
– Ön mire kíváncsi a beszélgetőtársai részéről?
– Hidegkuti Balázstól (Bravosincord, ügyvezető) megkérdezném, hogy jellemzően mikor szoktak csatlakozni egy cég irodaátalakítási folyamatába? Mi a tapasztalat? Mennyire szervezett egy cég irodaátalakítási, bútorbeszerzési folyamata? Décsi Gábortól (Dome, ügyvezető partner) kíváncsi lennék, hogy jellemzően mennyi ideig tart a folyamat a megfelelő iroda kiválasztásától, a belsőépítészeti tervezésen, kialakításon át egészen az átadásig? Blaskó Nikolettnek (ACG reklámügynökség, ügyvezető) pedig azt a kérdést tenném fel: milyen szempontok mentén választották ki a belsőépítész/design irodát a tervezésre. A tervezési folyamat során mennyire vonták be a kollégákat, figyelembe vették-e az igényeiket, véleményüket?
– Az OfficeUP konferencia, ahol átadják Az ÉV Irodája bérlői díjakat is, vadonatúj rendezvény formabontó hangulatban és megjelenésben. Mit vár Ön a rendezvénytől?
– Egy olyan hiánypótló fórum – azon túl, hogy a szakma találkozik –, amely betekintési lehetőséget nyújt a fejlődő, növekedő cégeknek arra, hogy milyen előnyökkel jár egy új munkakörnyezet kialakítása, hogyan érdemes egy ilyen folyamatot véghezvinni úgy, hogy ne teherként élje meg az ezzel kapcsolatos teendőket. A bérlők, cégek megismerik a szakma résztvevőit, így bátrabban, felkészültebben indulhatnak el egy új, hatékony, élményt nyújtó munkakörnyezet kialakításának útján.
+++
Szakértők: Hidegkuti Balázs – ügyvezető igazgató, Bravosincord Kft.; Décsi Gábor – ügyvezető partner, Dome Facility Services Group; Blaskó Nikolett – ügyvezető, ACG reklámügynökség; Végvári Zsuzsi – ügyvezető, OFFISEVEN
+++
A szervezők folyamatosan várják a konferenciára jelentkezőket, sőt, most egy kérdőív kampányt is indítottak Az Év Irodája honlapján. Ha itt kitöltjük a kérdőívet – amely mindössze egyetlen percet vesz igénybe –, akkor kapunk egy 10.000 Ft értékű kupont, amelyet a belépőjegy megvásárlásakor tudunk érvényesíteni, azaz ennyivel olcsóbban juthatunk belépőhöz az OfficeUP konferenciára. Emellett a szervezők 10 db jegyet sorsolnak ki azon kitöltők között, akik ezzel a kuponnal már minimum egy jegyet vásároltak.
Itt olvashatunk részletesen az OfficeUp konferenciáról.
Fotók: Az Év Irodája