Mesterséges intelligencia a pohárban

A világ legnagyobb italgyártójaként ismert Coca-Cola már felismerte az AI által kínált lehetőségeket. A vállalat több mint 500 márkanéven forgalmazza termékeit a világ minden táján, az üdítők értékesítése azonban országonként eltérően működik. A piacok eltérő aromákat, cukor- és kalóriatartalmat, valamint marketing preferenciákat igényelnek, illetve a versenytársak sem azonosak. Ahhoz, hogy a cég megtartsa piacvezető szerepét, rengeteg […]

A világ legnagyobb italgyártójaként ismert Coca-Cola már felismerte az AI által kínált lehetőségeket. A vállalat több mint 500 márkanéven forgalmazza termékeit a világ minden táján, az üdítők értékesítése azonban országonként eltérően működik.

A piacok eltérő aromákat, cukor- és kalóriatartalmat, valamint marketing preferenciákat igényelnek, illetve a versenytársak sem azonosak. Ahhoz, hogy a cég megtartsa piacvezető szerepét, rengeteg információt kell összegyűjtenie és értelmeznie, amihez a big data-t és a mesterséges intelligenciát hívják segítségül.

Abból kiindulva, hogy a fogyasztók 90%-a hoz vásárlással kapcsolatos döntéseket a közösségi média tartalmak alapján, a gyártó az arcfelismerő programok segítségével elemzi ezeket a platformokat, hogy megértse a vásárlók szokásait.

Mivel az italok jelentős részét automaták értékesítik, ezért az újabb típusokban már megjelennek azok az algoritmusok, amelyek egyrészt adatokat gyűjtenek, másrészt olyan termékeket is ajánlanak, amielyek népszerűek az adott országban.

A jelenlegi fejlesztések pedig arra irányulnak, hogy az eddig emberi erőforrás által tervezett reklámok helyét mielőbb átvegyék az AI elemzésekre támaszkodó automatizált rendszerek.

Ha érdekelnek a jövőbe mutató megoldások, figyeld az Office Week weboldalát és vegyél részt Te is az izgalmas programokon!

SOCIAL BOX