Nálatok is lesz távmunka menedzser?

Újabb mérföldkőhöz értünk a home office evolúciójában.

A járvány beköszöntével egyik napról a másikra átálltunk a home office-ra, ami egyeseknek, leginkább az IT és tech cégek dolgozóinak már egy jól ismert metódust jelentett, másoknak az újdonság erejével hatott. Az elmúlt hónapokban azonban az utóbbi csoport tagjai is megszokták valamennyire az otthoni munkavégzést.

A második hullám elején járva nem aktuális az irodai visszatérésről beszélni, bár egyre több helyen derül fény arra, hogy a munkavállalók köszönik szépen, nem is szeretnének újra bejárni. Legalábbis nem minden nap. A helyzet menedzselése érdekében pedig egyre több vállalat nevez ki dedikált távmunka menedzsereket.

A Facebook és az Okta vagy a Quora már hirdetett felvételt hasonló pozíciókra, de a LinkedIn és a Glassdoor is fontolgatja az új feladat dedikálását.

Az új munkakör ellátása során az állás betöltői gondoskodnak például a munkavégzéshez szükséges eszközök rendelkezésre állásáról, a munkatársak home office költségeinek optimalizálásáról, a projektek egyben tartásának támogatásáról, az online csapatépítőkről és a távmunka szabályainak kidolgozásáról.

Az új beosztás az emberi erőforrás menedzsmentet ellátó állások evolúciójának egy izgalmas mérföldköve lehet, ugyanakkor az is előfordulhat, hogy miután rutinná válik a távmunka, később eltűnik majd.

SOCIAL BOX