Így kerüld el az egyik leggyakoribb hibát az iroda kialakítás során

Tanulj mások hibáiból!

Az elmúlt évtizedben hatalmas változás tanúi lehettünk az irodapiacon. Teret hódítottak a nyitott irodák, az ergonomikus és design bútorok, az üvegfalak, és a közösségi terek. Egyre hangsúlyosabbak a környezetbarát és energiatakarékos megoldások, illetve az office branding. Számos lélegzetelállító megoldást láthattunk, amelyek valóban hívogatják a munkavállalókat, de vajon tényleg élmény ezekben dolgozni?

Láthatatlan, de veszélyes

Van egy láthatatlan, ugyanakkor igen veszélyes csapda, amibe még a mai napig sokan belesétálnak, mégpedig az akusztika, illetve az akusztika elhanyagolása. Az említett reformok bevezetésével ugyanis a zaj is megérkezett az irodákba, az egészségre káros hatásaival együtt.

Kutatások igazolják, hogy az egyterű irodákban dolgozók körében 50%-kal magasabb a betegállományban töltött idő az elszeparált munkavégzést biztosító munkahelyekhez képest, ráadásul ahol 3-6 főnél többen ülnek együtt, ez az arány további 36%-kal magasabb. A nem kívánt hangszennyezés hatására csökken a munka hatékonysága és a motiváció, illetve jelentősen megemelkedik a stressz szint.

Bocsák Beáta, a BB Works Interior Kft. alapító ügyvezetője kérdésünkre elmondta:

“Szerencsére a téma fontosságáról már évek óta hallhatunk, ezért rendelkezésre áll a megbízható megoldás. Érdemes már a tervezési szakaszban számításba venni a lehetőségeket, azonban ha ez elmaradt, választhatunk olyan mobil eszközök közül, amelyek segítségével hatékonyan csökkenthetjük a zajt és a vele járó negatív hatásokat. Mindkét esetben elmondható, hogy nagyjából az iroda felújítási keret 10%-át teszi majd ki az akusztikai szempontok szerint hatékony tér kialakítása.”

Megéri profikra bízni

Mint ahogy a világítás vagy a vizesblokkok kialakítását is a témában jártas, képesített szakemberekre bízzuk, az akusztika esetén sem célravezető másként tenni. A BB Works Interior tapasztalt mérnökei hazai irodák példáján keresztül már hosszú évek óta bizonyítják, a szakszerű tervezés és kivitelezés fontosságát. A megfelelően kialakított munkahelyeken ugyanis közel 50%-kal növelhető a munkavállalók koncentrációs készsége és közel 30%-kal kevesebb stressz éri őket, tehát jobb eredményeket érnek el, mintha zajban dolgoznának.

Vírus, nyitott terek, biztonság

Az idei járványhelyzet hatására megtapasztaltuk, hogy milyen otthonról dolgozni. Bár sokat hallhattunk ennek előnyeiről, a munkakörnyezet feltételei vitathatatlanul elmaradnak egy irodatértől. A munkáltatók annak érdekében, hogy ha csökkentett létszámban is, de biztosítsák a munkavégzéshez szükséges biztonságos feltételeket, a profi tervezői segítség mellett egy új, minden igényt kielégítő bútorcsalád termékei közül is választhatnak.

A BB Works We Hive névre keresztelt kollekciója ugyanis amellett, hogy optimális térkihasználás mellett biztosítja a megfelelő szeparációt a munkaállomások között, a nem kívánt hangok csillapításában és az ergonómiai követelmények szempontjából is kiemelkedően teljesít.

Azok a vállalatok, akik a csökkentett intenzitású irodahasználatot előrelátóan felújításra vagy átalakításra használják, a saját igényeik szerint választhatnak az innovatív modulok és a kreatív elrendezési lehetőségek között, ráadásul az iroda arculatához illő színekben.

A megfelelően elkülönített, privát és praktikus munkaállomások kialakításában a szövettel bevont akusztikus lapok segítenek, amelyek elnyelik a hanghullámokat, így még az egymás mellett telefonáló munkatársak sem zavarják egymást.

Aki az iroda kialakításakor figyelmet fordít a befektetett költség megtérülésére, tudja, hogy milyen fontos a hatékony munkavégzést támogató környezet kialakítása. Aki pedig komolyan veszi az akusztika kérdését, komoly versenyelőnyre tehet szert.

A tervezést és a kivitelezést viszont érdemes tapasztalt szakértőkre bízni, akik a vállalat igényeire és a tér sajátosságaira szabva nyújtanak mérnöki megoldást.

Ha szívesen kipróbálnád élőben a We Hive termékeket vagy megismerkednél a BB Works szakembereivel, akkor ne hagyd ki október 28-án az OfficeUp HYBRID Konferenciát, amin a jelenlegi helyzetben is biztonságosan résztvehetsz!