A bútorforgalmazók Mekkája. Káprázatos terek

A One Workplace Kalifornia egyik legnagyobb bútorforgalmazó cége, és arrafelé bizony tobzódnak a menő vállalkozások. Többek között ez a cég a Steelcase kizárólagos képviselője a San Francisco öböl környékén, és ugye az öböl névadó metropoliszában a külvárosokkal együtt több mint 7 millió ember él. Ráadásul San Francisco hihetetlen mértékben fejlődik, mindemellett a világ egyik legzöldebb […]

A One Workplace Kalifornia egyik legnagyobb bútorforgalmazó cége, és arrafelé bizony tobzódnak a menő vállalkozások. Többek között ez a cég a Steelcase kizárólagos képviselője a San Francisco öböl környékén, és ugye az öböl névadó metropoliszában a külvárosokkal együtt több mint 7 millió ember él. Ráadásul San Francisco hihetetlen mértékben fejlődik, mindemellett a világ egyik legzöldebb városa, mint arról egy korábbi cikkünkben is beszámoltunk.

A nagyságrendek tehát igencsak rendben vannak, ehhez párosul a cég direktívája a Blitz felé, hiszen nem kevesebbet kértek, minthogy a belsőépítészeti sztenderdeket értelmezzék újra mind a munkaszervezet, mind az ügyfelek számára. Vagyis egy olyan bemutatótermet kreáljanak, ahol – akár egy kifutón – a bútorok igazi modellként tündökölnek, valamint szerényen csak egy világszínvonalú munkahelyet barkácsoljanak össze, amely elkápráztatja az ügyfeleket.

A tervező Blitz derekasan neki is fogott a munkának, és első körben átalakította a belső tereket, hogy a nagystílű bemutatóterem a One Workplace evolúcióját is nyomon követhesse. Végül a Blitz tervezői és a One Workplace bútoros tapasztalata egy olyan együttműködő munkafolyamatot biztosított, amelynek eredményeként egy többszintű  és -síkú környezet jött létre. A 3200 négyzetméteres tér kialakítása során ügyeltek arra is, hogy az irodaépület és a közel 2200 négyzetméteres raktár szervesen kapcsolódjanak egymáshoz. A számtalan funkciójú és méretű, valamint stílusú helyiségből végül egy olyan egység jött létre, ahol a látszólagos káosz ellenére mindennek megvan a maga helye.

A projekt demonstrálja a hatékonyságfokozó eszközök eredményességét is, hiszen a One Workplace egy 4200 m2-nyi irodából költözött ebbe a majd 20 %-kal kisebb munkahelyre, miközben az alkalmazottak létszáma 101-ről 165-re nőtt. A hatékonyság növelését a munkaállomások által elfoglalt terület csökkentésével érték el, az értékesítő csapat többsége már nem állandó székeken foglal helyet, hanem sodró lendületű munkájuk során mobil munkaállomásokat vesznek igénybe szükségleteik szerint. Eszközeiket és holmijukat egy központi helyen tárolják, miközben megosztott munkaállomásokon vagy a kávézóban vagy más alternatív helyeken dolgoznak.

 

 

 

Fotók: Bruce Damonte