Így néz ki az Avis Budget új budapesti irodája!

Az AVIS BUDGET új irodába költözését egy 2 éves előkészítési és tervezési folyamat előzte meg. Iroda ergonómiai, munkafolyamat szervezési és fenntarthatósági szempontok vezérelték a céget, hogy a duplájára nőtt, Y generációs szervezetet valóban inspiráló munkakörülmények között foglalkoztathassák.Az irodaház, a tervezési koncepció és a berendezések kiválasztásánál is kiemelkedő szempont volt a multikulturális közösség és az Y […]

Az AVIS BUDGET új irodába költözését egy 2 éves előkészítési és tervezési folyamat előzte meg. Iroda ergonómiai, munkafolyamat szervezési és fenntarthatósági szempontok vezérelték a céget, hogy a duplájára nőtt, Y generációs szervezetet valóban inspiráló munkakörülmények között foglalkoztathassák.Az irodaház, a tervezési koncepció és a berendezések kiválasztásánál is kiemelkedő szempont volt a multikulturális közösség és az Y generáció elvárásai, amelyek a gyors kommunikációra és a közösségi terek tudatos és rendszeres használatára épülnek. Ebben a szellemben készült az Avis Budget Group Shared Service Center Budapesti irodája.

Az alaprajzi elrendezés fő koncepciója, hogy a Skanska Green House jól benapozott területeit megtartsuk a munkavégzés helyszíneként, míg a kevésbé benapozott tereket − melyek az épület magjában találhatóak −, olyan funkciókkal töltsük meg, amiket csak időszakosan használnak az ott dolgozók. Ilyen területek például a tárgyalók, a rekreációs zónák, a gardrobe-ok, a nyomtató szigetek és a konyha. A belsőépítészeti design koncepciójában ötvöztük a cég profilját megidéző „utazás” témáját az ott dolgozók életét körülvevő, urbánus világgal, amely így egy nagyon színes és energikus enteriőrt eredményezett. A legfőbb motívum az épület magján elhelyezkedő, fákkal tűzdelt város sziluett, amelyen a rekreációs terek felé haladva egyre inkább a fák dominálnak – kijelölve a más funkciójú teret. Az alapszíneket a fehér és a szürke különböző árnyalatai adják, amelyeket a szivárvány összes élénk színével kombináltak.

A recepció tere a mögötte elhelyezkedő lobby- és konferenciarésszel tovább viszi a természeti koncepciót, ugyanakkor egy visszafogott, elegáns hangulatot nyújt. Ezt a színek, a felhasznált anyagok és az alkalmazott grafikai megoldások is tükrözik. Felfedezhető a madárfészek motívuma, mint természeti elem, illetve a földszínek dominálnak, mint a bézs, a barna, s ezek különböző árnyalatai. Természetesen az Avis saját arculatát is figyelembe vettük, és úgy alakítottunk ki helyiségeket, hogy egymás melletti elhelyezkedésük a cég háromszínű logóját idézi. A szőnyegben szintén megjelennek ezek a színek, a dolgozói résztől jól elhatárolt breakout területet hozva létre.

A 3 tervezendő szintből az elsőn kapott helyet a recepció, közvetlenül a liftekkel szemben. Maga a recepció, mint egy „doboz” helyezkedik el a nagy térben, amelyet kívülről faburkolat határol, belülről pedig kőutánzatú, Armourcoat design falpanel burkol. Ennek a burkolatnak a rajzolatát az álmennyezetben elhelyezett, irányított fényforrások emelik ki, a recepciós pult egyedileg tervezett, melyen a recepciós „doboz” anyagai köszönnek vissza.

A recepció mögött találhatjuk a lobby- és konferencia területet, külön IT oktató termet, továbbá kisebb exkluzív tárgyalókat és interjúszobákat. Ezen helyiségek úgy kerültek kialakításra, hogy önálló funkcionális egységként működjenek, a cég üzemszerű működését ne zavarják, és izolálják a külsős vendégeket. A mobilfalakkal és a könnyen mozgatható lobby bútorokkal berendezett tér ugyanakkor több funkcióra is alkalmas, egyszerűen és gyorsan átalakítható akár egy 3-400 fős all staff meeting megtartásához is. Profi, multimédiás kijelzők, vetítők és hangosítás teszi élvezhetőbbé az előadásokat.

A madárfészek motívum a kézzel falra festett grafikában, a modulszőnyeg némely elemén, az egyedileg nyomtatott árnyékolókon és az Elitis tapéta redőzött formáiban is visszaköszön.A lobby bútorokat az Allermuir Pause család elemeiből alakítottuk ki. Alkalmasak rövid várakozásra vagy hosszabb beszélgetésekre, kávézásra, valamint a bútorba integrált dugaljak és internet csatlakozók révén a rövidebb munkavégzésekre, internet használatra is. A lobbyból nyíló teakonyhában további természeti utalás a bárpultba integrált növénytároló, amelyből a természet maga nő ki.

Az általános szintek nagy részét a munkaállomások foglalják el. A nagy, egybefüggő open space területeken Herman Miller Mirra munkaszékek és Sense munkaállomások kerültek használatba. A tervezés során törekedtünk arra, hogy a hagyományos open space irodát a bútorok kombinálásával és a különböző funkciók vegyítésével tegyük élhetőbbé. A berendezésben feloldottuk az egyenes, 6−8 fős benchek monotonitását a 120°-os asztalcsoportok játékosságával. A munkaállomásokat 1 to 1 területek is szabdalják, melyek a kisebb megbeszéléseknek biztosítanak intim ülőhelyet a Herman Miller Resolve asztalrendszer által adott lehetőségeket teljes mértékben kihasználva. A nagyobb egységeket pedig a rekreációs terek, úgynevezett breakout area-k határolják. Ezek között is megtaláljuk a kisebb megbeszélésekre, a nagyobb kikapcsolódásra alkalmas tereket, valamint a konyhával szemben pozícionált, kávé és szendvics elfogyasztására kialakított piazzákat. Az itt elhelyezett Howe bútorok fő szempontja a kényelem, a játékosság és az átrendezhetőség volt, valamint az élénk színek megjelenítése.

Egy különleges, egyedileg tervezett breakout falat is találhatunk ezen a területen, amely alagútkezdemény- vagy kapuszerű megjelenése miatt hamarosan megkapta a csillagkapu munkanevet. Az egyik felén 2 személy intim beszélgetésének ad teret a bútor, a másik oldalon egy egyszemélyes, kör alakú, párnázott, némi testmozgást kínálva létrán megközelíthető fülkébe ülhetünk be relaxálni. A szőnyeg színkoncepciójában meghatározó szürkét és annak árnyalatait élénk színekkel vegyítettük, melyek az épület egyik nyúlványában a hideg színárnyalatból az épület másik nyúlványába, a meleg színárnyalatba mennek át. A munkahelyek alatt középszürke tónusú szőnyeg található, mely nyugodt hangulatot áraszt, míg a közlekedőt az antracit szín uralja. Jól érvényesülnek benne a zebrára utaló, színes csíkok, amelyek a falgrafikában folytatódnak, ahol már fatörzsként futnak fel az egyedileg nyomtatott tapétán. A cég arculati színei a piazzákban mind a szőnyegkiosztásban, mind a bútorok szöveteiben visszaköszönnek.

Az open space ellenpólusaként kisebb phone booth-okat, vagyis 1−2 személyes, intim telefonálásra és rövidebb megbeszélésekre, vagy egyedüli elvonulásra is alkalmas tereket hoztunk létre. Az épület magján elhelyezett három phone booth egy-egy cégarculati színt kapott a szőnyeg és a falburkolat által. A falat itt a BuzziSpace gyártó akusztikus filctapétájával láttuk el. A tárgyalók az épület nyúlványainak középső magjában kaptak helyet, melyek egyik oldalukon üvegfallal kapcsolódnak az open space terekhez. Minden tárgyaló olyan városról kapta a nevét, ahol a cég jelen van, így adta magát az ötlet, hogy a falon az adott város meghatározó építményének sziluettje szerepeljen. A tárgyalókhoz különböző színeket kapcsoltunk, amely a falfestésben és a szőnyegek színében is megjelenik, tovább erősítve a korábban részletezett színkoncepciót.

A konyhák minden szinten más és más koncepciókból születtek, ezzel is színesebbé téve az itt dolgozók környezetét. A harmadik szinten az alapkoncepció a cég arculati színeinek használata − nem mindennapi módon. Az ott dolgozó fiatalabb korosztálynak a Parri bárszékeivel úgy hoztuk létre az étkező terét, hogy az arculati szín ismételt jelenléte ne legyen túl direkt. A képregény megvalósulásával egy modern, valóban fiatalos konyhát lehetett létrehozni, a képregényre jellemző, fekete-fehér színkombinációt pedig nagyon jól lehetett ötvözni az arculat erőteljes színeivel. A grafika végigfut a falakon és némely asztalon, történetét a cég munkatársai között kiírt nyertes pályázat storyboard-ja meséli el, melyet egy neves képregényrajzoló, Haránt Artúr készített.

A második szinten visszafogottabb színhasználattal találkozunk. A természet felé vettük ismét az irányt, elegáns megoldásokkal. A sötét dió színű Akaba Gorka székek tömege keveredik a kilátszó betont imitáló tapétával, a táblafesték fekete színével, valamint az élő növényfallal. Ezt emelik ki az Inox előlapú konyhagépek, és a Tom Dixon által tervezett Beat Light lámpák. Az első szinten hasonló környezetet akartunk teremteni, mint a másodikon, de kicsit mégis mást. A kívánt hatás a Wall and Deco tapétájával jött létre, amely egy reptéri váró hangulatát idézi.

 

 

 

Project management: REscon kft: Bakos Kristós építészmérnök
Space planning: Bukosza Kristóf építész-belsőépítész
Falgrafikák, színterv: Pojtli Brigitta grafikus
Egyedi bútor tervek: Nietsch Márta belsőépítész
Berendezések: Europa Design Zrt: Őri Adrienn project vezető
Fotó: Zsitva Tibor

SOCIAL BOX