A reklámadó ellen fogtak össze

    A médiaszektor, a véleményformálás, a véleménynyilvánítás alapvető fontosságú iparága évek óta súlyos helyzetben van, amit az is jelez, hogy a szektor az elmúlt öt évben reklámbevételeinek több mint harmadát elveszítette – hívja fel a figyelmet 13 szakmai szövetség keddi közös közleményében.     A tervezett reklámadó a médiaszektor munkahelyteremtő képességét, beruházási, kutatás-fejlesztési tevékenységét, társadalmi […]

    A médiaszektor, a véleményformálás, a véleménynyilvánítás alapvető fontosságú iparága évek óta súlyos helyzetben van, amit az is jelez, hogy a szektor az elmúlt öt évben reklámbevételeinek több mint harmadát elveszítette – hívja fel a figyelmet 13 szakmai szövetség keddi közös közleményében.
   
A tervezett reklámadó a médiaszektor munkahelyteremtő képességét, beruházási, kutatás-fejlesztési tevékenységét, társadalmi szerepét, végső soron pedig alapvető társadalmi feladatainak ellátását veszélyeztetné, a hazai tartalomelőállítás helyzetének nehezítése mellett. A tervezett adófizetési kötelezettség így nemcsak a médiaszektor működését érintené alapvetően, hanem káros hatásai a teljes kommunikációs iparágra, és ezen felül a kapcsolódó iparágakra is kiterjednének – áll a közleményben.
   
A kommunikációs iparágat tömörítő szakmai szövetségek egyeztetést javasolnak a kormánynak, hogy információt adhassanak a jogalkotónak a médiaszektor valós helyzetéről, valamint azokról a hatásokról, amelyek a tervezett adó bevezetése miatt a magyar gazdaság teljesítőképességére is negatív hatással lehetnek, végső soron a gazdasági növekedés esélyeit rontják – fogalmaznak.
   
A sajtóközleményt közösen adta ki a Magyar Reklámszövetség, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség, az Interactive Advertising Bureau (IAB) Hungary, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Közterületi Reklámszövetség, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, a Piackutatók Magyarországi Szövetsége, a Professzionális Piackutatók Társasága, a Reklám Világszövetség Magyar Tagozat, a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség és a Főszerkesztők Fóruma.

SOCIAL BOX