Hogyan vonzzunk a befektetőket?

A 2012 márciusában útjára indított képzés harmadik szakaszának is az volt a célja, hogy elméleti és gyakorlati ismeretek átadásával készítse fel a településeket a nemzetközi és hazai beruházások fogadására. A befektetés-ösztönzéssel, településmarketinggel és a befektetőkkel való kommunikációval is behatóan foglalkozó kurzus 3 szakmai modulját Sárváron tartotta a HITA. 18 település szakemberei vettek részt a képzésen […]

A 2012 márciusában útjára indított képzés harmadik szakaszának is az volt a célja, hogy elméleti és gyakorlati ismeretek átadásával készítse fel a településeket a nemzetközi és hazai beruházások fogadására. A befektetés-ösztönzéssel, településmarketinggel és a befektetőkkel való kommunikációval is behatóan foglalkozó kurzus 3 szakmai modulját Sárváron tartotta a HITA. 18 település szakemberei vettek részt a képzésen és készítették el sikerrel településük befektetés-ösztönzési stratégiáját.

Az első modul során a települések megismerték a befektetők gondolkodásmódját, a helyszínválasztás folyamatát, valamint azt, hogy milyen szempontok figyelembevételével döntenek az egyes beruházásokról. Emellett gyakorlati javaslatokkal szolgáltak a HITA szakértői arra vonatkozóan, hogy mire érdemes figyelni a befektetői látogatás során, milyen hibákat kell elkerülni.
A második modul célja az volt, hogy a résztvevők megismerjék, milyen eszközökkel és hogyan tudják településükre felhívni a befektetők figyelmét, hogyan tudják vonzóvá tenni településüket a befektetők számára. A modult a Magyarországi Beruházás-segítő Kft. trénerei tartották.
A harmadik, egyben záró modul során az önkormányzatok a befektetőkkel való találkozásra készültek fel, hasznos gyakorlati tanácsokat kaptak mind a tárgyalási taktikák, mind pedig a prezentációs technikák területén, hiszen ezek nélkülözhetetlen elemei a befektetői találkozóknak.


Egyúttal a program ünnepélyes lezárására is sor került, ahol az önkormányzatok átvették a HITA által adott elismerő okleveleket és a különdíjakat.
A „Legjobb települési stratégia” díjat Újhartyán, a „Legjobb előadás” különdíját Szentgotthárd, míg a „Legaktívabb település” különdíját Lenti képviselője vehette át.

A Program Zala és Vas megyében való megvalósítása része annak az együttműködésnek, melynek keretében a HITA a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központtal közösen a térség gazdaságfejlesztéséhez járul hozzá.

A programot a résztvevők hasznos és sikeres kezdeményezésnek minősítették, amely elősegíti a hatékony településmarketinget, a helyi gazdaságfejlesztést.
 

SOCIAL BOX