Új koncepció a piacon: Cloud Office

Új, a piacon még nem elterjedt szolgáltatással növeli a Váci úti Panoráma Irodaház keresettségét az épület üzemeltetője valamint egyik bérlője. Az Eston International Zrt. és a Rendszerinformatika Zrt. által elérhetővé vált Cloud Office elnevezésű szolgáltatás lényege, hogy a megrendelő irodahasználók válláról lekerüljön minden informatikával kapcsolatos teher. A szolgáltató elmondása szerint a Cloud Office alapja az, […]

Új, a piacon még nem elterjedt szolgáltatással növeli a Váci úti Panoráma Irodaház keresettségét az épület üzemeltetője valamint egyik bérlője. Az Eston International Zrt. és a Rendszerinformatika Zrt. által elérhetővé vált Cloud Office elnevezésű szolgáltatás lényege, hogy a megrendelő irodahasználók válláról lekerüljön minden informatikával kapcsolatos teher.

A szolgáltató elmondása szerint a Cloud Office alapja az, hogy az irodaházat és a legnagyobb informatikai sűrűséggel rendelkező adatközpontot összekötötték, így sikerült elkerülni, hogy helyileg minden informatikai kiszolgáló egységet az irodaházba kelljen telepíteni. Minden munkaállomás az adatközponthoz kapcsolódik, feladatát ott látja el. Ezzel a költséghatékonyság növekedése jelentős, akár három-négyszeres is lehet, miközben az informatikai rendszer biztonsága is növelhető.

A Cloud Office megrendelésével nincs szükség a cégekhez egyéni szerverközpontokat és ehhez kapcsolódó kiszolgáló eszközöket telepíteni. „Nincs szükség rendszergazdára, a bérlő az adatközpontból kapja az informatikai erőforrások legnagyobb részét.” – mondta el Sándor Szabolcs, a Rendszerinformatika Zrt. szolgáltatásvezetője. Hozzátette: „Az adattárolás megnövelt biztonság mellett kisebb, független adatközpontokban történik, melyek az irodaház internet-kapcsolatától függetlenül, garantált sávszélességgel érhetők el.” A Rendszerinformatika 2013 őszétől a szerverszolgáltatáson túl eszközbérléssel is ügyfelei rendelkezésére áll: havi fix díjért munkaállomásokat és mobileszközöket bocsátanak a felhasználók rendelkezésére, egyéni programozási beállításokkal, a megrendeléstől számított néhány órán belül.

A Panoráma Irodaház üzemeltetői feladatait az Eston International Zrt. látja el. Amint Salamon Adorján, a cég vezérigazgatója elmondta, a budapesti irodapiacon a régebbi építésű házakat jellemzően épületfelújítással és kedvező pénzügyi kondíciókkal igyekeznek értékesíteni. „A Panoráma Irodaház esetén úgy gondoltuk, hogy a szokásos lépéseken túl igazi versenyelőnyt biztosít, ha kihasználjuk, hogy az épület egyik bérlője a piacon jelenleg úttörő és professzionális informatikai szolgáltatást tud nyújtani az irodaház többi használójának. Ez a betelepülő cégeknek könnyebb, gyorsabb költözést, kevesebb irodakialakítási- és fenntartási költséget eredményez, jelentősen megnövekedett kényelem és rendszerbiztonság mellett.” Salamon Adorján kiemelte, hogy az irodaházba két cég már kifejezetten a Cloud Office elérhetősége miatt költözött, illetve, hogy az épület két további bérlője is lemondta korábbi informatikai megrendeléseit, és élvezi az egy szolgáltatótól származó, átfogó szolgáltatás előnyeit.

Hozzátette, hogy a Panoráma Irodaház jelenleg is rendelkezik beköltözhető irodaterületekkel, ahol a további bérlők is a Cloud Office segítségével kezdhetik meg tevékenységüket. Az ötletgazdák várakozásai szerint a közeljövőben jelentősen megnő az igény az informatikai feladatok kiszervezésére,

SOCIAL BOX