Üzleti innováció – előadói profilok

Mit tanulhat a nagyvállalatok világa a startupoktól? Hogyan őrizhető meg az induló vállalkozások dinamikája és a szervezeti rugalmasságból adódó előny? Mikor ér véget az extenzív fejlődés és hol kezdődik a konszolidációs szakasz? Hogyan kell kezelni a növekedésből adódó szervezeti változásokat? Mikor érdemes feladni a startup adta szabadságot? Mit tanulhat a startupok világa a nagyvállalatoktól? – […]

Mit tanulhat a nagyvállalatok világa a startupoktól? Hogyan őrizhető meg az induló vállalkozások dinamikája és a szervezeti rugalmasságból adódó előny? Mikor ér véget az extenzív fejlődés és hol kezdődik a konszolidációs szakasz? Hogyan kell kezelni a növekedésből adódó szervezeti változásokat? Mikor érdemes feladni a startup adta szabadságot? Mit tanulhat a startupok világa a nagyvállalatoktól? – Konferencián, a nemzetközi szinten versenyző magyar vállalatok eredményességére fókuszálnak, arra keresik közösen a választ, hogy mi a sikerük titka.

 

Program:

 

Hidat a szakadék fölé

Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetőjének indító gondolatai 
Számos nagyvállalat szembesül azzal a ténnyel, hogy egyre több gyorsan fejlődő, kreatív és innovatív termékeket és szolgáltatásokat forgalmazó kisebb vállalat jelenik meg világszerte. A nagyvállalatok nem hagyhatják figyelmen kívül az egészen újszerű szervezeti felépítéssel és üzleti modellel jellemezhető vállalkozásokban rejlő erőt és dinamikát. Azok a nagyvállalatok, amelyek nem képesek alkalmazkodni a globális piac folyamatosan változó környezetéhez, lemaradhatnak a versenyben. A megváltozott versenykörnyezetben való érvényesülés első lépése, hogy a nagyvállalatok odafigyelnek a startup világra, és azonosítják azokat a tulajdonságokat, amelyeket integrálhatnak a nagyvállalati környezetbe. A fejlődés első lépése a megfigyelés, tanulás és ezek után a megvalósítás.

Mit tanulhat a corporate világa a startupoktól?

Figyelmen kívül hagyhatják-e a nagyvállalatok az egyre több innovatív és kreatív üzleti modellel piacra lépő dinamikusan fejlődő versenytársak előretörését a magyar piacon? Képesek-e a nagyvállalatok elhivatott munkatársak képzésére, a piac átfogó és up-to-date megértésére? Fel tudják-e venni a versenyt a multik a legújabb technológiát alkalmazó kisebb vállalkozásokkal?

Dinamikus szervezeti struktúra

Balogh Péter, az NNG Kft. vezérigazgatója
Gecser Ottó elnök – Personal Brandig Institute elnöke
Brokernet Investment Holding Zrt. egykori vezérigazgatója és az Axa Biztosító volt vezérigazgató-helyettese

Az NNG a szoftverfejlesztés piacán működő vállalat, időben és sikeresen tudta kezelni a vállalat működésében jelentkező problémákat. Az innovatív fejlesztéseket piacra vezető, versenytársaikat maguk mögött hagyó vállalkozóknak fel kellett ismerniük, hogy változtatni kell a működési folyamatokon, külső tőke bevonására van szükség és mindezeket a változtatásokat mihamarabb eszközölni kell. Az NNG Kft. törekszik arra, hogy az átalakulás után is meg tudja őrizni azokat a vállalati tulajdonságokat, amelyek a sikerek elérésében segítették és kulcsfontosságúak a szoftverfejlesztés piacán.

Lendületes magyar nagyvállalat

Balogh Levente, Szentkirályi Ásványvíz vezérigazgatója
A magyar családi vállalkozás fokozatosan magyar multinacionális vállalkozássá szeretne nőni úgy, hogy közben megtartja hazai piacvezető szerepét, a friss lendületet és a megújulás képességét. Azonban a szervezeti növekedés megköveteli a vállalat felépítésének és működésének újragondolását, a nemzetközi piacra lépés pedig szükségessé teszi az üzleti modell valamilyen szintű megváltoztatását.

Innováció mesterfokon

Beskid Vilmos, Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési igazgatója
Az Ericsson, a hazai infokommunikációs iparág legnagyobb kutató-fejlesztő részlegével rendelkező vállalata 2013-ban megállapodást kötött a magyar állammal, mely szerint a multinacionális cég a jövőben számos fejlesztést hoz Magyarországra, és ennek köszönhetően újabb munkahelyeket teremt. A Budapesten induló új fejlesztések elsősorban a Cloud, azaz felhőalapú szolgáltatásokhoz, valamint a nagy adatmennyiségek (Big Data) elemzéséhez kapcsolódnak. A Kutatási és Fejlesztési központ nagy figyelmet szentel a fiatal tehetségek felkutatására is, Beskid Vilmos elmondása alapján ugyanis a minket körülvevő világ egyre szoftverközpontúbb lesz. A csillagközi térbe 2013 őszén kijutott Voyager-1 űrszondában is van szoftver, az autók értékének 30-40%-a pedig ma már nem a hagyományosan vett autó hardver: „A ma programozói a jövő formálói. Jelenleg el sem tudjuk képzelni ez milyen lesz, de az biztos, hogy tíz év múlva egészen másképpen fogunk élni és dolgozni, mint ahogy azt ma tesszük.”

Záboji Péter elnök – European Entrepreneurship Foundation
A Microsoft multinacionális vállalatként kiemelt figyelmet fordít a startup kultúra alakítására: globális programjának keretein belül a legjobbakat igyekszik segíteni. 2013-tól a hazai startupok is komoly támogatásért jelentkezhetnek a Microsoftnál. A kezdeményezés minden, a vállalkozáshoz szükséges eszközhöz, erőforráshoz, technikai vagy egyéb segítséghez, sőt akár még alaptőkéhez is hozzásegíti a kezdő vállalkozásokat. A programban résztvevőket folyamatosan tapasztalt mentorok segítik, miközben technikai támogatásban is részesülnek, de a legfontosabb, hogy mindemellett lehetőséget kapnak arra, hogy bemutassák elképzelésüket az Investor Demo Day-en, ahol befektetők, a Microsoft felsővezetői, a média képviselői és különböző iparági szereplők vesznek részt. A Microsoft által kínált lehetőséggel egyre több magyar vállalkozás fog tudni élni, és segítségükkel születik meg a következő évek technológiai világsikere.

Szelei Szabolcs, a Google Magyarország marketing igazgatója
A Google Magyarországon hozott először létre rendezvényközpontot. A Google Ground névre keresztelt épület a rengeteg kezdő vállalatnak, fejlesztésnek otthont adó nyolcadik kerületben épült meg. Pest gyorsan fejlődő kerületében találnak otthonra a vidékről felköltöző diákok, frissen végzett egyetemisták is itt kezdik meg életüket, a gyakornokságot, az első munkahelyet is itt találják meg. Az elkészült épület emeleti szintjein a Ground alapítvány egy startup műhelyet, keltetőt kíván létrehozni, ahol az újonnan indult, innovatív cégek útját egyengetnék, támogatnák. Május elején indul be a Ground által képzésekkel, mentorprogrammal támogatott startup-műhely az épület első emeletén, ami azonban nem a szokványosnak nevezhető inkubátorként fog működni. A Google célja, újonnan indult, innovatív cégek útjának egyengetése és támogatása.

Mit tanulhatnak a startup típusú vállalkozások a multiktól?

Tipton szemüveg Elton John-on, Napsugar von Bittera a Dolce&Gabbana szomszédja – Létezik-e még olyan, hogy magyar piac? Hogyan kezelhető a szervezet nemzetköziesedése és növekedése? Mikor jön el a változtatás ideje? Hogyan adjunk professzionális és versenyképes formális keretet a szárnyaló, határokat nem ismerő, innovatív ötleteknek?

Kerekasztal beszélgetés, moderátor: Pistyur Veronika
Kovach Anton, a ShiwaForce vezérigazgatója
Ivánka Katalin, az IVANKA Beton Design tulajdonosa
Tipton Zakariás, Tipton Eyeworks
Napsugár von Bittera tervező
Szarvasi Zoltán, a Digital Apes ügyvezetője

A változástervezés receptje: szellemi és kockázati tőke

Hogyan finanszírozzuk, és ki vezesse a változásokat? A szellemi tőke hosszú távú befektetés? Milyen könnyen pótolhatóak a menedzserek? Mit tudnak kínálni a nagyvállalatok a tehetséges, kreatív munkaerőnek?

Zsembery Levente, a X-Ventures Zrt. vezérigazgatója
A szervezetek méretüktől függetlenül tőkét igényelnek. Kiemelten igaz ez a gyorsan növekvő startup típusú vállalkozásra. Az X-Ventures portfólió társaságaik célja, hogy a tőkejuttatáson túl minden lehetséges szakmai, kapcsolati és menedzsmenttámogatást megadjon, ezáltal biztosítva azt, hogy ügyfeleik képesek legyenek valóra váltani a bennük rejlő üzleti lehetőségeket.

Kovács Péter, IseeQ
A corporate és startup típusú vállalkozások eltérő menedzsmentet igényelnek. Az különböző típusú képzettséggel és képességekkel rendelkező humán erőforrás biztosítása minden esetben központi kérdéskör a vállalatvezetésben. Egyre nagyobb a verseny a megfelelő szakmai tudással és tapasztalattal rendelkező vezető megszerzésért. A szervezetek változásával együtt, változik a fejvadász cégek felépítése és munkamódszere, és ami a legfontosabb, a vezetők is szeretnék magukat kipróbálni sokféle területen. A nagyvállalatoknak fel kell készülniük a startupokkal való versenyre. Olyan karrier utat kell biztosítaniuk, és olyan munkakörülményeket kell teremteniük, amelyek megfelelnek a modern vezetők elvárásainak.

További információk és regisztrációs lehetőség a rendezvény honlapján érhető el!

SOCIAL BOX