A JWT irodája Párizsban. Barlangok és meteorit

A JWT egy New Yorkban székelő kommunikációs multiügynökség, amelynek több mint 200 irodája van 90 országban. A cég 10 ezer alkalmazottjával igazán meghatározó szerepet tölt be a világ reklámiparában, miközben történelmi múltra tekint vissza, hiszen 1864-ben alapították. Olyan ügyfelei vannak többek között, mint a Bayer, a Ford, a Nestlé, a Nokia, a Shell vagy éppen […]

A JWT egy New Yorkban székelő kommunikációs multiügynökség, amelynek több mint 200 irodája van 90 országban. A cég 10 ezer alkalmazottjával igazán meghatározó szerepet tölt be a világ reklámiparában, miközben történelmi múltra tekint vissza, hiszen 1864-ben alapították. Olyan ügyfelei vannak többek között, mint a Bayer, a Ford, a Nestlé, a Nokia, a Shell vagy éppen az Unilever. Ekkora volumenű céghez igazán illeszkedik a párizsi irodájuk, amely hamisítatlan „franciásra” sikeredett. Mathieu Lehanneur egy igazi kísérletező, akinek kreatív koponyáját nagyszerűen hasznosította a JWT. Az új és izgalmas dizájn reflektál a kortárs munkastílusra, valamint a professzionális kommunikációs technológiáknak biztosít különleges helyiségeket. Gyakorlatilag az egész JWT-iroda egy csaknem 1000 négyzetméteres játszótér, ahol a modern kommunikációs csatornákat és szimbólumokat maximálisan hasznosították.

Nem csak a kialakítás eredeti a különleges tereptárgyakkal kombinálva, hanem a 21. századi munkafilozófiák is megjelennek a falak között. Így például a demokratikus munkakultúra egyik fontos elemeként az elnököt és az igazgatót a földszinten helyezték el a közösségi tér közelében, és nem dugták el valami elefántcsonttoronyban. A második újdonság, hogy a cég „digitális érzékenységét” fejezik ki a barlangszerű tárgyaló szobák, amelyek falai papírrostokból készültek. Egyfajta fenntarthatóságot és újrahasznosítást is megvalósítottak ezzel. Különleges színfoltja az irodának, ha a barlangokból nem volna elég, az a kis fekete meteoritra hajazó műalkotás, amely vonzza a látogatókat. Az antidizájnos, mágneses darab mintegy bárként funkcionál, ahová letehetjük az itókánkat vagy egy almát, és ahová lecsüccsenhetünk egy kis időre. Szóval itt a káosz tudatos tervezés eredménye, Párizs meg Párizs.

Fotók: Véronique Huygue

SOCIAL BOX