Forradalom a munkahelyeken. Gyökeres fordulat várható!

A Leitz irodaszer márka „Work Smart” tanulmánysorozatának első részében az elmúlt két év egyre meghatározóbb folyamatának, a mobil munkavégzés növekedésének speciális aspektusait vizsgálja. Az Andrew Crosthwaite által jegyzett tanulmány egyértelműen megkülönbözteti a hagyományos üzleti utazót a mai mobil munkavállalótól, hiszen utóbbi számos tevékenységet folytat, többek között ügyfele irodájában, kávézóban, autópálya benzinkútnál, otthon és még az autóban […]

A Leitz irodaszer márka „Work Smart” tanulmánysorozatának első részében az elmúlt két év egyre meghatározóbb folyamatának, a mobil munkavégzés növekedésének speciális aspektusait vizsgálja. Az Andrew Crosthwaite által jegyzett tanulmány egyértelműen megkülönbözteti a hagyományos üzleti utazót a mai mobil munkavállalótól, hiszen utóbbi számos tevékenységet folytat, többek között ügyfele irodájában, kávézóban, autópálya benzinkútnál, otthon és még az autóban is dolgozik.

A tanulmány alapjául egy 800 fős, vezetői szintű munkavállalói panelkutatás szolgált négy európai országban (Egyesült Királyság, Németország, Franciaország és Olaszország), amelyek Európa négy legnagyobb gazdaságát képviselik. A kutatás megállapította, hogy az emberek közel 60%-a merül le munkája során legalább havonta egyszer, és ¾-ük ezért kénytelen mindig mobiltöltőt hordani magával. Még egy adat, amely a mobil munkavállalás térnyerését igazolja: 2014-ben 48 millió Wi-Fi hotspot volt világszerte, ez kétszerese a 2013-as adatnak. A számítások szerint 2018-ra közel 350 millió hotspot lesz, vagyis egy jut minden 20 emberre a világon.

Trendek

A tanulmány több trendet is felvázolt, amely jellemzi a mai munkaerőpiacot.

1. Szabadúszó nemzetek: a HR szakemberek körében végzett kutatás szerint a megkérdezettek közel fele úgy gondolja, hogy 2022-re munkavállalóik legalább 20%-a alvállalkozó vagy átmeneti munkaerő lesz.

2. Nomád munkavállaló: az irodai dolgozók 2/3-a végez távolról munka jellegű tevékenységet minden hónapban. A globális munkaerő közel 30%-át úgy definiálhatjuk, hogy „bármikor, bárhol, információs munkavállalók”.

3. Új mobilitás: jellemzők a Hozd a Saját Készülékedet módszer, amikor is a munkaerő (főleg, de nem kizárólag a fiatalok) inkább saját technológiáját és eszközeit használja, mert azok relevánsabbak és modernebbek, mint a vállalatuk által biztosítottak. Ide sorolhatjuk a hordható technológiát, ahol jelenleg órák, egészségügyi és fitness monitorok dominálnak, de várhatóan az üzleti világban is megjelenik majd.

4. Kapcsolatban maradni a smartvilágban: az ingyenes és on demand Wi-Fi drámai növekedése. A vállatok internetképes és intelligens gépek (autóktól kezdve a hűtőgépekig) gyártását tűzik ki célul.

5. Állandóan feltöltve: fontos téma a készülékek állandó töltöttségének biztosítása. Az elemtechnológia lemarad a számítástechnikai kapacitások növekedésétől. Tény, hogy a mobil munkavállalókat állandóan fenyegeti a lemerülés, amely valójában elvesztegetett idő.

6. A smart információ ellenőrzése a növekvő biztonságot (mind a készülékek fizikai, mind a tárolt információé) jelenti, hiszen minél inkább online vagyunk, annál többet dolgozunk együttműködő üzleti környezetekben. Mindemellett az alvállalkozókkal, kiskereskedőkkel és versenytársainkkal szemben is egyre nagyobb elvárás a privát információink védelme.

+++

A teljes tanulmány itt érhető el.

SOCIAL BOX