Villáminterjú Tomas Salajkával, a CPI igazgatójával

– A CPI 2013-ban vásárolta fel az Ablon Csoport hazai ingatlan-portfólióját. Mégis azóta jelentősebb hírek nem érkeztek a cég háza tájáról. Mi történt az elmúlt két évben? – Valóban nem tettünk meg mindent, hogy a CPI ismertségét növeljük, elsősorban az átállás operatív folyamatára koncentráltunk, illetve a bérlőink és a partnereink tájékoztatására. Stratégiailag most érkeztünk el […]

– A CPI 2013-ban vásárolta fel az Ablon Csoport hazai ingatlan-portfólióját. Mégis azóta jelentősebb hírek nem érkeztek a cég háza tájáról. Mi történt az elmúlt két évben?

– Valóban nem tettünk meg mindent, hogy a CPI ismertségét növeljük, elsősorban az átállás operatív folyamatára koncentráltunk, illetve a bérlőink és a partnereink tájékoztatására. Stratégiailag most érkeztünk el arra a pontra, hogy Magyarországon a brandépítéssel alaposabban foglalkozzunk, ezért is tartottuk meg a mostani sajtótájékoztatót, hogy az ingatlanszakma és a piaci szereplők számára is nyilvánvalóvá tegyük a vállalatcsoportunk tevékenységét és jelentőségét a közép-európai régióban. Az elmúlt időszak sok munkával telt el, a háttérben zajló szervezési feladatok a stratégiánk része volt, most pedig Gereben Mátyás személyében új country menedzsert neveztük ki Magyarországon.

– Közép-Európában jól ismert tény, hogy a cseh és lengyel kereskedelmi ingatlanpiac nagyon jól teljesít, a befektetők szívesen üzletelnek a két országban, különösen persze Prágában és Varsóban, míg a magyar piac eddig szinte tetszhalott állapotban volt. Ellenben most a magyar ingatlanszektor is mozgolódik, egyre jobb hírek érkeznek, ennek tudható be, hogy aktivizálták magukat nálunk is?

– Nem erről van szó, nem érdemes ilyen típusú motivációt keresni a háttérben. Nagyon régóta szeretnénk jelen lenni a magyar piacon, ezért is vásároltuk meg az Ablon portfólióját, és az ingatlanokat hosszú távon szeretnénk megtartani.

– A cseh és magyar piac különbözőségét hogyan tudják kezelni, mennyiben más stratégiát kell alkalmazni a két országban?

– Jól teljesít a cseh piac, bár az tény, hogy az irodapiacon elég komoly verseny alakult ki, sok a befektető, ez látszik a bérleti díjakon is. Ugyanakkor sok lehetőséget látunk Magyarországon is, bízunk a helyi piacban, ezért szeretnénk a helyi ingatlanokat megtartani, és hosszú távon üzemeltetni azokat.

 

SOCIAL BOX