A LinkedIn varázslatos és extrém irodája Milánóban

Az Il Prisma tervezte a LinkedIn új közel 300 négyzetméteres irodáját Milánóban, amely egyben a cég olaszországi központja is. A koncepció az ún. Place of Transformation nevet viseli, ez egyrészt erősíti a vállalati értékeket, másrészt kifejezi a csapatmunka kreativitását, de nem hanyagolja el a koncentrációra és a fókuszmunkára alkalmas terek kialakítását sem. Az új típusú […]

Az Il Prisma tervezte a LinkedIn új közel 300 négyzetméteres irodáját Milánóban, amely egyben a cég olaszországi központja is. A koncepció az ún. Place of Transformation nevet viseli, ez egyrészt erősíti a vállalati értékeket, másrészt kifejezi a csapatmunka kreativitását, de nem hanyagolja el a koncentrációra és a fókuszmunkára alkalmas terek kialakítását sem.

Az új típusú iroda a munka új módszereit részesíti előnyben, lehetőséget ad a tehetséget kibontakozásának és a sokszínűséget is támogatja, miközben a munka és a magánélet egészséges egyensúlyának természetes ritmusára is gondol. A LinkedIn megfogalmazott brandértékei, amelyek beépültek a koncepcióba, az érzelem, az együttműködés, a kiválóság és az átalakulás. A tervezés során megpróbálták összekombinálni a cég globális jelszavait a helyi értékekkel, amely egy teljesen unikális munkahelyet eredményezett.

A kialakítás során igénybe vettek tudományos módszereket is, amelyek a munkatársak szokásaira fókuszálnak. Ennek keretében megpróbálták megismerni az egyes alkalmazottak személyes igényeit, és ezeket az információkat beépítették a létrejövő fizikai térbe. Előzetesen egy kreatív workshopot szerveztek, ahol arra próbáltak meg választ keresni, hogy a kollégák hogyan képesek saját személyiségi jegyeiket összeegyeztetni a céges értékekkel. Ezek az infók épültek be végül a „Place of Transformation” tervezési koncepcióba.

A tervezők a projektet ennél többértelműbben is meghatározták, amikor a LinkedIn-t egy bűvös dobozhoz hasonlították, ahol a közösségi hálózat fő célja, hogy a tagok számára kapcsolatokat generáljon, ezáltal munkalehetőségeket kínáljon az álláskeresőknek, illetve újabb lendületet adjon a karrierépítésben. A „Place of Transformation” ilyen értelemben az átalakuló életmódot is jelenti, vagyis a megújulás során kínálnak új lehetőségeket, amelyek szimbólumai az iroda fizikai terében is megjelennek.

A belsőépítészeti megoldások kapcsán pedig folyamatosan kapkodhatjuk a fejünket, igazi olasz csúcsdizájnnal van dolgunk, ahol a meglepő, a mulatságos találkozik a funkcionalitással. Persze az extrém tárgyak és elemek próbálják utolérni a Google és a Facebook, valamint egyéb technológiai cégek különleges irodahangulatát, és ez a terv sikerült is.

Úgy tűnik, hogy a tech cégek munkahelyén két dolog rögtön szembe tűnik: az unikális hangulat és a sok pénz. Utóbbiból itt sem volt hiány, egyébként pedig a sok zöld használatával és a fa hangsúlyozásával a természetesség, a fenntarthatóság és az originális szemlélet került előtérbe. Az otthonosság és a nappali érzés megjelenése pedig az anyaghasználat, a falborítások és mintázatok érdeme.