A General Motors székhelye lesz az amerikai Eiffel Torony

A GM még tavaly jelentette be, hogy 1 milliárd dolláros költséggel felújítja és bővíti közel 60 éves Technical Center kampuszát a michigani Warrenben, ahol 2600 új munkahely is létrejön a termékfejlesztés, az információ technológia és a dizájn divíziókban. A hatalmas területen, vagyis 710 angol holdon elterülő – 1956-ban átadott – komplexum 38 épületet, 38 angol holdnyi […]

A GM még tavaly jelentette be, hogy 1 milliárd dolláros költséggel felújítja és bővíti közel 60 éves Technical Center kampuszát a michigani Warrenben, ahol 2600 új munkahely is létrejön a termékfejlesztés, az információ technológia és a dizájn divíziókban. A hatalmas területen, vagyis 710 angol holdon elterülő – 1956-ban átadott – komplexum 38 épületet, 38 angol holdnyi tavat és medencét, valamint 174 angol holdnyi parkot foglal magában, ahol csaknem 20 ezer ember dolgozik.

Nyáron pedig detroiti központjukban, a Renaissance Centerben (RenCen) kezdődnek meg a felújítások, amely egy hét felhőkarcolóból álló komplexum Detroit belvárosában. Az első épületét még 1976-ban adták át, majd 1996-ban vásárolta meg a GM, hogy itt alakítsa ki globális főhadiszállását, 2003-ra pedig fel is újítottak mintegy 500 millió dollárért.

Most a GM World nevezetű rész fog megújulni, ahol a világos átriumban még látványosabb keretek között mutatják majd be a modelleket 2018 második felétől. Itt egy galériát alakítanak ki a GM gépjárművei számára, amely egyfajta brandtörténet is a modern trendeknek megfelelően. Haladni kell a korral jelszó alatt az interaktív tapasztalatok a fizikai és digitális elemeket kombinálják.

A leglátványosabb rész a tornyok elé elhelyezett hatalmas LED képernyő lesz, amely a magasvasút nyomvonalát keretezi, és ahol a People Mover megállót is integrálják a tervekbe. De a komplexum hátsó felében is kialakítanak egy ötemeletes átriumot, ahonnan nagyszerű kilátás nyílik majd a Detroit folyóra. A multinacionális vállalat prominens munkatársai úgy fogalmaztak, hogy a fejlesztéseket követően a Renaissance Center egyenértékű lesz az Eiffel Toronnyal látványvilágát és egyediségét tekintve.

Még 2015-ben a Cadillac márka központját helyezték Detroitból New Yorkba mintegy 120 munkatárssal, amellyel az eladások globális növekedését segítették egy friss identitással megfűszerezve a luxuspiacon. Egy kicsit ezzel a lépéssel el is távolították a Cadillacet a GM többi márkájától, hogy versenyképes lehessen a japán és német versenytársakkal szemben.

Nemrég pedig megtörtént az első kapavágás San Antonióban, ahol egy 10 ezer négyzetméteres létesítményben helyezik el a GM pénzügyi divízióját. De ez még csak a kezdet, mert 1,2 milliárd dollárért bővítik az összeszerelő üzemüket Fort Wayne-ben, illetve 1.4 milliárd dollárért gyárbővítésbe fognak Arlingtonban is. 

SOCIAL BOX