Ahol megnyílik a tér – Studio Arkitekter

A hatalmas ablakokkal bíró, két oldalról nyitott stúdió birtokolhatja az egyik legszebb kilátással büszkélkedő iroda címét. A Marriott Hotel szomszédságában és felügyelete alatt álló szolgáltatóház 55 négyzetméteres irodarészében, mely eredetileg egy harisnyabolt volt, ma nyolc belsőépítészettel foglalkozó tervező dolgozik. Magára a helyiségre a tulajdonos nehezen talált rá, ugyanis elsődleges szempont volt, hogy a sok mozgás […]

A hatalmas ablakokkal bíró, két oldalról nyitott stúdió birtokolhatja az egyik legszebb kilátással büszkélkedő iroda címét. A Marriott Hotel szomszédságában és felügyelete alatt álló szolgáltatóház 55 négyzetméteres irodarészében, mely eredetileg egy harisnyabolt volt, ma nyolc belsőépítészettel foglalkozó tervező dolgozik. Magára a helyiségre a tulajdonos nehezen talált rá, ugyanis elsődleges szempont volt, hogy a sok mozgás miatt egy frekventált részen helyezkedjen el az iroda. Jellemzően minden munkatárs gyalogosan, robogóval, rollerrel vagy tömegközlekedéssel jár, így a belvárosi közeg nagyon fontos volt az iroda kiválasztásánál. A belsőépítészettel foglalkozó cég kreatív szakembereit eleve nem lehet a négy fal közé szorítani, náluk soha nincs pihenés, állandóan mennek valahová, vagy hozzájuk jönnek tárgyalni. Az itt dolgozók számára fontos volt az iroda készítésekor, hogy legyen körülöttük tér. Mivel ez még egy kis létszámú cég, ezért úgy vélték, hogy nincs szükség arra, hogy óriási irodára költsenek. A teret azonban a hatalmas üvegablakok és a gyönyörű kilátás tölti ki: egyik oldalról a Dunát és a budai Várat láthatjuk, a másikról pedig a belváros forgatagát. A bútorok is képviselik ezt a fajta mobilitást, ugyanis úgy tervezték meg az irodát és a tereket, hogy könnyen átalakítható legyen minden – Az Év Irodája versenyre készült fotózás óta is több mindenen változtattak. Ez a fajta szabadság és megújulás jellemzi magát a céget is, vallják, hogy muszáj tartaniuk a lépést és gyorsan reagálni a piaci változásokra.

A csapat open office-ban dolgozik, innen nyílik a tárgyalóhelyiség és egy kisebb szerviz rész (konyha, mosdó). A munkatérben egy kedves leülős sarok található, melyet a saját (és esetenként partnereik) tervezésű bútoraikkal rendeztek be. Az irodában eleve kizárólag saját, vagy közeli partner bútordarabjait használták fel tervezéskor, így jó értelemben bemutatóterem jellege is van a dolognak. A nyitott anyagtartó szekrény is tökéletesen illeszkedik a tér fémes-szürkés világához. Nagyon szerencsés az iroda elhelyezkedése, hiszen a két oldalról beáramló fény miatt mindig világos, s így olyan színek is megjelennek a berendezésekben, mint a sötétszürke vagy a fekete. Az irodát jellemzi egyfajta maszkulinitás, mely a részletekben egy kis női energiával is keveredik, de mint mondják, a tervezéseik során is inkább a keményebb, karakteresebb kialakításokra törekednek. Nincsenek felesleges tárgyak és díszek az irodában, de ami van, annak jellemzően megvan a maga története. Az anyagoknál is fontos volt, hogy azokat használják saját irodájuknál, melyekkel ők is előszeretettel dolgoznak munkáik során, ilyen például a beton, a fa és az üveg.

Az irodában mindennek megvan a maga helye, éppen a méretéből kifolyólag. A tárgyaló rész tökéletesen megfelel egy-egy meetinghez, de ha egyszerre épp túl sokan tartózkodnának a helyiségben, akkor van egy kisebb üveges ajtóval elzárt rész is, ahol szintén kényelmesen elférnek. Itt a hideg és a meleg színek kombinációja található meg, valamint egy fényfelirat, mely a Studio Arkitekter mottójára és a tervezéshez való hozzáállásukra utal: „business is the best art”. Az egyik legkülönlegesebb darab az irodában egy asztal. Ehhez tartozik egy jó kis történet is, hiszen ez volt a prototípusa azoknak az asztaloknak, melyeket a Tokio bárba képzelt el Csap Viktor tervező, a Studio Arkitekter alapító tulajdonosa. Mivel a megrendelő az elején nem bízott az egyedi asztal ötletben, ezért legyártották az irodában található darabot, s később a többit is, melyek mai napig az étteremben találhatóak. A csapatmunka és a közös sikerre való törekvés jól meglátszik azon is, ahogyan az irodakialakításról vélekednek. Arra a kérdésre, hogy a sok tervező hogyan jutott közös nevezőre, így feletek: „Szerencsére alapvetően van egy gondolkodási azonosságunk, így lehet, hogy minimális dolgokban eltér az ízlésünk, de összességében megegyezik a véleményünk.” Bár nagyon jól érzik magukat az irodában, azt rebesgetik, hogy kezdik ezt is kinőni, így néhány éven belül lehet, hogy egy nagyobb helyre fognak költözni. Akárhogy is legyen, egy biztos: mi örömmel látjuk őket a nevezőink között!

 

Az Év Irodája verseny nevezésük itt érhető el, ezen a linken pedig a versennyel kapcsolatos összes tudnivaló megtalálható.

 

SOCIAL BOX