Női vezetők befolyása

A női vezetők szerepét a Bisnode Index of Women Influence – BIWI – segítségével lehet meghatározni. Ez egy olyan egyedi statisztikai mérőszám, ami lehetővé teszi az egyes országok összehasonlíthatóságát az alapján, hogy a nők milyen befolyást gyakorolnak az adott ország gazdaságára. Az Indexben ezt a befolyást négy mutató segítségével határozzuk meg: a női tulajdonosok aránya […]

A női vezetők szerepét a Bisnode Index of Women Influence – BIWI – segítségével lehet meghatározni. Ez egy olyan egyedi statisztikai mérőszám, ami lehetővé teszi az egyes országok összehasonlíthatóságát az alapján, hogy a nők milyen befolyást gyakorolnak az adott ország gazdaságára. Az Indexben ezt a befolyást négy mutató segítségével határozzuk meg: a női tulajdonosok aránya a cégszámok, az alkalmazottak létszáma, illetve az árbevétel és a nettó nyereség tekintetében.

A számítás alapja, hogy a női tulajdonban lévő cégeket viszonyítjuk az adott országban működő összes céghez képest. Ezt az arányszámot utána felszorozzuk a női tulajdonban lévő cégek üzleti értékével, amit a létszám bevétel és nettó nyereség alapján határozunk meg.

A BIWI alapján a legnagyobb hatást a belföldi gazdaságra a szlovén női cégtulajdonosok gyakorolják. Ezt követik a magyar vállalkozók, de az osztrák hölgyek is szép helyen állnak a rangsorban.

 

A teljes gazdaságra nézve az összehasonlításban a magyar női cégtulajdonosok aránya a legnagyobb cégszámok és alkalmazottak létszáma szerint, ugyanakkor a legnagyobb bevétel és a nettó nyereség tekintetében már a szlovén női tulajdonosok vezetik a listát.  

 

Az alkalmazotti létszám és a cégszámok arányát megvizsgálva a fenti országok közül Norvégiában, Ausztriában és Lengyelországban a női tulajdonossal rendelkező cégek átlagosan több munkavállalót foglalkoztatnak.

 

Árbevétel és nettó nyereség összefüggésében megállapítható, hogy az osztrák női cégvezetők társaságai 13 százalékkal az országos átlag feletti árbevétellel büszkélkedhetnek. 

 

A lista élén a szlovén női cégtulajdonosok állnak, hiszen a nettó nyereség cégszámokhoz viszonyított arányában ők 9 százalékkal az országos átlag feletti profitot realizáltak legutolsó beszámolóikban.

 

SOCIAL BOX