„Élhető, inspiráló tereket akartunk létrehozni” – ilyen lett a díjnyertes ACG Reklámügynökség irodája

Nemrégiben volt szerencsém megtekinteni a kész épületet, ahol Blaskó Nikolett az ACG ügyvezető igazgatója vitt körbe az egyes helységek között és mutatta be, mennyire kreatív és egyedi lett az iroda, amely idén elnyerte Az Év Irodája díjat is. Az átalakítás 2017. júniusában kezdődött és augusztusban volt az átadás. A projectről Vaczuli Kornélt, a ProInterier KFT […]

Nemrégiben volt szerencsém megtekinteni a kész épületet, ahol Blaskó Nikolett az ACG ügyvezető igazgatója vitt körbe az egyes helységek között és mutatta be, mennyire kreatív és egyedi lett az iroda, amely idén elnyerte Az Év Irodája díjat is. Az átalakítás 2017. júniusában kezdődött és augusztusban volt az átadás. A projectről Vaczuli Kornélt, a ProInterier KFT műszaki igazgatóját kérdeztem, hogy meséljen a pontos feladatairól, munkaköréről, és Blaskó Nikolettet, az ACG Reklámügynökség ügyvezető igazgatóját, hogy ő is meséljen a koncepcióról és az elvárásokról a felújítás kapcsán.

Tavaly nyáron meghirdették a tendert az Estonnál. Ebből értesültünk arról, hogy az ACG reklámügynökség szeretne ajánlatot kérni belsőépítészetre. Korábban volt már munkánk a Margit Palace Házban, hiszen mi készítettük a Mol irodát is, ahol fitout munkáink voltak és Interface szőnyegeket telepítettünk. Miután megnyertük a tendert, megkaptuk a belsőépítészeti terveket, elkészítettük az árajánlatot.

– Miben volt más ez a project, mint egy hagyományos kialakítású iroda?

– Mivel itt a belsőépítész tervek és a design speciális volt, így a kivitelezés is sokkal precízebb odafigyelést igényelt. Gyakorlatilag napi 20 órás elfoglaltságot és rendszeres ellenőrzést. Ha profi alvállalkozókkal dolgozunk a kivitelezés is könnyebben halad. A minőségi kialakítás, a részletek aprólékossága voltak, amik több odafigyelést igényeltek.  – mondta Vaczuli Kornél.

Egy hagyományos fitout kiépítésnél, kazettás állmennyezet, falak, válaszfalak, álpadló és szőnyegek kiépítése van. Itt azonban a speciális bútorok és az egyedi tervezés következtében másmilyen ütemben zajlott az építkezés. Folyamatosan figyelni kellett a timingot és a logisztikát, hogy az egyes szakterületek mikor tudnak beszállni a kivitelezésbe úgy, hogy közben minőséget produkáljanak viszonylag rövid idő alatt. Két és fél hónapunk volt az építkezésre, és még az átadás után körülbelül 1 hónapig még többször visszatértünk.

– Hogyan ment a közös munka a tervezőkkel és milyen feladataid voltak?

– Itt egyedüli project vezető voltam, feladatom volt kooperálni a megrendelővel, kapcsolatot tartani, előkészítést, anyagrendelést intézni. Teljes emberes project volt ez a bő három hónap. A közös munka a tervezőkkel teljesen gördülékenyen haladt. Nagyon jó terveket kaptunk, de még ennek ellenére is sokat kellett gondolkodni, hogy tökéletesen működőképes legyen az iroda. Főleg, hogy meglévő házon dolgoztunk, ahol nem lett kicserélve minden.

– Mit tartottak meg a régi házból?

– A vázszerkezethez nem nyúltunk. Illetve megtartották az úgynevezett „buszmegállókat” az emeleten, ezek az üveges iroda bejáratok. Megmaradt a ferdeség, ami egy adottsága az épületnek, a rozsdamentes lépcső, mely felvezet az emeletre, illetve a hűtési rendszer. Ezeken kívül minden teljesen új lett: a falak, az álmennyezet, a hideg-meleg burkolatok, festések és bútorok. Ezen az építkezésen a legnagyobb hangsúlyt az egyedi bútorok kapták, mind a mobilis, mind a beépítettek. Ez utóbbiakat készítettük mi, mint például a 3D-s falburkolat, a konyhák, az öltözők, elválasztó falak.

Élhető, inspiráló tereket akartunk létrehozni

Blaskó Nikolett ügyvezető igazgató elmondása alapján élhető, inspiráló tereket akartak létrehozni, ahol a különböző osztályok egymáshoz közel, együtt, közösen gondolkozva, mégis nyugodt körülmények közt tudnak hatékonyan dolgozni, alkotni. De emellett az is fontos volt, hogy megfelelő számú relaxációra, gondolkodásra alkalmas helyiség is legyen az irodában. A cél az volt, hogy Magyarország egyik vezető kreatív-kommunikációs ügynökségeként, hogyan képzelik el, hogy kell kinéznie, hogy kell felépülnie egy 21. századi, teljesen integrált működtetésre alkalmas korszerű, modern ügynökségi bázisnak.

A kialakítási koncepció az emberi hat érzéken alapult, amire egy reklámügynökség is hatni próbál munkája során. Erre reflektálva hoztunk létre olyan tereket, ahol:
– látásra erős és deszaturált színek arányos kombinálásával, tükröződő, matt és transzparens felületek kombinálásával optikai illúzió létrehozásával,
– hallásra akusztikus tervezéssel, puha és kemény felületek váltásával, nyitott és zártabb terek létrehozásával,
– tapintásra különböző felületi minőségű anyaghasználattal (festett és textillel bevont bútorlapok, természetes és mesterséges anyagok),
– szaglásra és ízlésre speciális növényfajtákkal, karakteres étkezési és kávézó helyek kialakításával
próbáltunk hatni.

Az eredeti rácsostartók, a régi ipari épület formavilágából következő geometrikus alakzatok határozták meg a belsőépítészeti falburkolatok, padlóburkolatok, egyedi bútorok, grafikák megjelenését. Fontos szempont volt a tervezésnél, hogy a reklám-kommunikációs iparág egyik legnagyobb hazai szereplőjeként, a fiatal tehetséges kortárs művészeket, alkotókat támogassuk. A koncepció része volt, hogy az új irodában felétlen bekerüljenek. A lámpák Ungár Fanni iparművész lámpái, a kreatív térben Labrosse Dani két falat kapott meg szabad alkotásra, az account részre Mondik Noémi Pixel Pain grafikája, és bekerültek a házba Szőke Gábor Miklós szobrai és új Dante bútorcsaládja is.

– Mennyire kapott szabad kezet a belsőépítész? Mennyire volt vele napiszintű a közös munka? Illetve a kivitelezőkkel?

– Sokat gondolkoztunk kire, melyik irodára bízzuk a teljes belsőépítészeti koncepció kialakítását. Abban biztosak voltunk, hogy nagyon tehetséges, még nem ismert, nem befutott csapatot szeretnénk. Így találtunk rá Farkas Anettra és az Arch Stúdió csapatára, akiknek a hozzáállása, lelkesedése, tehetsége elsőre elvarázsolt minket, és nem volt kérdés számunkra, hogy velük akarunk dolgozni, annak ellenére, hogy ilyen mértékű, méretű iroda referenciával nem rendelkeztek. Mivel rendkívül tehetségesnek éreztük őket, a koncepció alkotásban abszolút szabad kezet kaptak. Nagyon sok időt töltöttek velünk, a csapattal, beszélgettek minden osztállyal, ki, mit csinál, hogy szeret dolgozni, kivel dolgozik szorosan együtt.

Sok időt fordítottak rá, hogy teljesen megismerjék és megértsék a működésünket, ami szimpatikus volt és sokat segített abban, hogy szinte elsőre ránk éreztek, elsőre eltalálták mire van szükségünk. Gyorsan haladtunk a tervekkel, szinte minden tetszett, amit létrehoztak. Az elkészült látványtervek és a végleges fotók 99%-ban egyeznek, szinte kompromisszum mentesen sikerült kiviteleznünk az összes tervet, addig kerestük a megoldást míg meg nem találtuk, egyetlen ponton sem adtuk fel, hogy ami a terveken van, az a valóságban is pont úgy nézzen ki.

A tervezés során rengeteg kooperáció volt köztünk mind a tervezőkkel, mind a kivitelezőkkel, folyamatosan benne voltunk a tervezésben, a kivitelezésben, egyetlen percre sem hagytuk magára a folyamatot. Fontos volt, hogy mindenről tudjunk, minden döntésnél ott legyünk. Mivel maga az iroda kialakítása egyáltalán nem standard, mint sok más irodánál lényegesen több egyeztetésre, kooperációra volt szükség. Itt fontos megjegyeznem, hogy a kivitelező cég a ProInterier Kft., a projektünkért felelős vezető Vaczuli Kornél volt, aki nagyon sokat tett érte, rengeteget segített abban, hogy mindenre találjunk kivitelezhető megoldást, ne kelljen kompromisszumot kötnünk, hogy minden az elképzeléseink szerint valósulhasson meg. – mondta az ügyvezető igazgató.

Ahogy végig sétáltam az irodán, azon gondolkodtam, hogy ha itt dolgoznék, melyik rész, melyik szoba, melyik helység vagy tárgy lenne a kedvenc helyem. De mivel mindig újabb és újabb területeket fedeztem fel, összezavarodtam, hisz döntésképtelenné váltam. Megkérdeztem Blaskó Nikolettet, hogy neki van-e kedvenc kiegészítője, bútora vagy helysége.  

Nehéz lenne egyet kiemelni. Mindegyik térnek megvan a maga sajátossága. A kreatív részlegen a legjobban a hintákat és a fákat szeretik, meg az inspirációs szobát a StarWars R2D2 robottal. Rengeteget használjuk a bárt, nem csak ebédekre, céges szülinapi köszöntésekre, ünneplésekre, ügyfélpartykra is. Én személy szerint nagyon szeretem a két, óriási, 3D-s nagy, világító, szürke háromszögekből összerakott falat egymással szemben az emeleti fogadó térben, hihetetlen nagyvonalúak, nem tudja az ember levenni a szemét róluk.

Nagyon szeretem a saját szobámat, aminek minden négyzetméterét közösen alakítottunk ki, helyet kapott benne az ACG alapítása óta a szobámban ülő, óriási, Bali szigetéről származó, kő Buddha szobor és a két kedvenc B&B Itália Cosmopolitan fotelem, rajtuk kívül minden bútor új benne, de ezekhez ragaszkodtam. Az egyik nagy kedvencem Szőke Miklós Gábor piros ló szobra, ami az irodámban kapott helyett, nagyon szeretem, el sem tudom képzelni a szobámat nélküle. – mondta Nikolett.

Az iroda, mind kialakításban, kivitelezésben, designban teljesen elvarázsolja az embert. A minőség és a kreativitás teljesen összhangban van. A közös, precíz és professzionális munka meghozta a gyümölcsét, mert élhető és inspiráló iroda született.

Bedő Zsuzsanna

SOCIAL BOX