Otthon vagy közösségi irodában dolgozzunk? – interjú Ispánki Nikolettával

– A kutatásában résztvevő dolgozók 70 százaléka legalább egy napot az irodáján kívül dolgozik és több mint a dolgozók fele a munkahét felét így tölti. Mit tudnak nyújtani a közösségi irodák, így Önök is, amiért a rugalmas munkaidőben tevékenykedők inkább egy Regus irodát választanak, és nem home office keretében dolgoznak otthon? – Valóban, a rugalmas […]

– A kutatásában résztvevő dolgozók 70 százaléka legalább egy napot az irodáján kívül dolgozik és több mint a dolgozók fele a munkahét felét így tölti. Mit tudnak nyújtani a közösségi irodák, így Önök is, amiért a rugalmas munkaidőben tevékenykedők inkább egy Regus irodát választanak, és nem home office keretében dolgoznak otthon?

– Valóban, a rugalmas munkavégzés itthon is egyre elterjedtebb. Számos munkáltató nyújt home office lehetőséget, ami alapvetően rendkívül népszerű a dolgozók körében. Viszont érdemes szem előtt tartani, hogy a home office nem való mindenkinek. Nem mindenki tud hatékonyan dolgozni az otthoni környezetben, vagy éppen ellenkezőleg: annyira belelendül a munkába, hogy elfelejt szüneteket tartani, és végül jóval többet dolgozik otthon, mint az irodában tette volna. Nagy önfegyelemre és rendszerezettségre van szüksége annak, aki otthonról szeretne dolgozni.

Emellett az sem elhanyagolható tényező, hogy az otthoni munkavégzésnek eszközigénye is van, mint például az ergonómiai szempontoknak megfelelő munkaállomás vagy a gyors internet. Ezek nem biztos, hogy mindenki otthonában rendelkezésre állnak. A Regus irodákban minden feltétel adott a produktív munkavégzéshez, a környezet kellemes és inspiráló, és kiváló lehetőség van a networkingre is.

– Hatalmas mértékben fejlődik a technológia, amely átalakítja a munkahelyi igényeket. Mire van ma szüksége egy rugalmasan dolgozónak, milyen felszerelésre, technológiára? Önök mit tapasztalnak?

– A technológiai fejlődésnek köszönhetően ma már csak egy jó laptop és internetelérés kell ahhoz, hogy dolgozhassunk. Ennyi tényleg elég ahhoz, hogy valamit gyorsan elintézzünk, de lássuk be, hogy ha a munkanapunk egy óránál tovább tart, akkor ennél azért többre van szükség. A technológia ugyan lehetővé teszi, hogy bárhonnan dolgozhassunk, de az emberi kapcsolatok hiányába könnyen bele lehet fásulni. A home office-nak is meg vannak a hátrányai és az sem szerencsés felállás, amikor az ember mindennap másik kávézóból próbál meg dolgozni. 

Éppen ezekre a problémákra nyújtanak megoldást a coworking irodák: itt lehetőség van hasonló helyzetben lévő emberek között dolgozni, meetingeket, találkozókat szervezni, új üzleti kapcsolatokat építeni. Úgy látom ez nagyon sokat segít a motiváció megőrzésében. A Regus irodák nagy előnye még az is, hogy a világon számos nagyvárosban jelen vagyunk, ügyfeleink akár üzleti utak, akár hosszabb külföldi tartózkodás alatt is tudnak irodáinkban dolgozni így soha nem kell lemondaniuk a megszokott színvonalról.

– A Regus az elmúlt években megerősítette a magyarországi jelenlétét. Milyen eredményeket értek el, kik a legfontosabb célcsoportjaik, és miért választják Önöket?

– Az elmúlt években jelentősen növekedett a magyarországi hálózatunk, Budapesten jelenleg 10 irodánk van. Hamarosan újra bővülünk, a 11. kerületi Spirit Corner irodaházban éppen készül a következő Regus iroda, és már folynak az előkészületek egy további iroda nyitásához is, ami várhatóan a következő év elején fog elkészülni. Ügyfeleinknek elsősorban a nagyfokú rugalmasság a fontos. Nálunk mindenki megtalálja, amit keres, és csak azokért a szolgáltatásokért kell fizetni, amelyekre valóban szüksége is van az ügyfélnek.

SOCIAL BOX