Ma már egy versenyképes munkahely igazi élményt kínál
Élményt keresünk és kapunk, ez alapján döntünk, ítélünk!
A mostani mainstream HR gondolkodás folyamatalapú. Ez egy szükségszerű állomás a fejlődésben, hogy az employee lifecycle strukturáltan működjön. Azonban ennek megléte ma már nem elégséges, nem ad megoldást a drasztikusan megváltozott munkaerő piaci helyzetre és a hasonló mértékben megváltozott dolgozói elvárásokra. Nem ugyanolyan elvárásaink vannak ma egy munkahellyel kapcsolatban, mint 5-10 éve, a munkaerőpiacra belépő új generáció elvárásairól nem is beszélve, írja a hrportal.hu.
Ahogy egy cég tudatosan építi fel márkáját a fogyasztók felé, ugyanilyen alapokon nyugvó munkáltatói márka felépítése szükséges. A munkakeresők is ma már a fogyasztóként megszerezett márkához kötődő élmény alapján jelentkeznek, vagy nem jelentkeznek egy meghirdetett pozícióra. Akik jelentkeznek tudat alatt azt az élményt várják el a leendő munkahelytől, mint amilyet fogyasztóként kaptak a márkától. Csak úgy lehet versenyképes a szervezet, ha nap, mint nap élményt ad a munkavállalóiknak. Ezek közül is hatványozottan fontos az első élmény, hiszen ezt nem lehet még egyszer megszerezni. A felmondások nagy hulláma az első hetekben történik meg.
Az Evolution Group 2018 áprilisában folytatta le Magyarország legnagyobb fluktuáció kutatását, mely szerint (férfiaknál 49%, nőknél 34%) az egyik elsődleges ok, hogy a munka vagy a munkahely nem felel meg az (előzetes) elvárásaiknak azaz, nemhogy nem kap számára megfelelő pozitív első élményt, hanem még ráadásul negatívat kap a munkavállaló.
Ha szeretné megmutatni cégét, hogy miért jó ott dolgozni, akkor ezt a HRPortal.hu-n érdemes megtennie! A HR-es szakma és a kvalifikált munkavállalók jó része is napi szinten olvassa cikkeinket és használja alkalmazásainkat. Modern, kreatív megoldásokat kínálunk, hogy az Ön cége se maradjon le employer branding-ben versenytársai mögött. Részletekről Novák Lillánál érdeklődhet.
Forgách József, az University of New South Wales professzora pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy „a negatív információknak aránytalanul nagyobb szerepe van a benyomások meghatározásában, és a negatív benyomások sokkal ellenállóbbak a változtatásokkal szemben, mint a pozitívak”.
Hol és mikor lehet vagy kell élményt biztosítani? Mindig és mindenhol, a válasz. Az interjún, az első napon, egy meetingen, munkakörnyezet megteremtésével, visszajelzések adásával, megfelelő vállalati kommunikációval és még sorolhatnám.
Számos cég küzd azzal, hogy bár a HR folyamatai működnek, mégis magas a fluktuáció, nem megfelelő a dolgozói elégedettség stb. Ezért a meglévő folyamatok koncepcióját át kell értékelni, a fókuszt máshova helyezni. Számos cégnél a kiválasztási, mint a legégetőbb folyamatban, már megjelenik az úgynevezett jelöltélmény. A többi folyamat eleminél is a hangsúlyt a személyes élmény adására kell fektetni. Pl. az onboarding helyett Első Élmény Programot kell működtetni.
A pozitív munkáltatói márka építésének elengedhetetlen feltétele az élmény alapú HR működtetése, mely segít a tehetségek vonzásában, megtartásban, motiválásban, de az elkötelezettség növelésében is. Ne feledjük csak elkötelezett, motivált dolgozókkal tudjuk a tökéletes ügyfélélményt nyújtani.
Sallai Tamás, HR szakértő
Fotó: dotshock / shutterstock.com
Részletekről Novák Lillánál érdeklődhet a lilla.novak@hrportal.hu elérhetőségen keresztül.
+++
Melyek a legújabb irodatrendek? Hogyan járulhat hozzá az irodai környezet a munkáltatók márkájához? Hogyan használható fel a munkakörnyezet a munkaerő toborzásra és megtartásra? Milyen igényei vannak az új generációknak? Ezekre a kérdésekre keresik a szervezők a választ Az Év Irodája verseny első irodatrend konferenciáján, az OfficeUP-on. A rendezvény csúcspontja Az Év Irodája Díjátadó lesz, ahol a verseny bérlői díjait osztják ki 2019. február 20-án az Akvárium Klubban.