Mutasd az irodád, megmondom, ki vagy!

Az irodakultúra az elmúlt években hatalmas változáson ment keresztül, már nem csupán belsőépítészeti és irodabútoros kérdés: hogyan nézzen ki a munkahelyünk, hiszen az iroda a vállalat munkaadói brandjének (employer brand) szerves része lett. A leendő kollégák nagy érdeklődéssel nézik meg azt a munkahelyet, ahová esetleg ők is be fognak járni nap mint nap. Az iroda […]

Az irodakultúra az elmúlt években hatalmas változáson ment keresztül, már nem csupán belsőépítészeti és irodabútoros kérdés: hogyan nézzen ki a munkahelyünk, hiszen az iroda a vállalat munkaadói brandjének (employer brand) szerves része lett. A leendő kollégák nagy érdeklődéssel nézik meg azt a munkahelyet, ahová esetleg ők is be fognak járni nap mint nap. Az iroda már nem csupán négy fal többé, hanem a cég szellemiségét és filozófiáját is megtestesíti.

A vállalat értékei jelennek meg a munkahelyen mind a kialakításban, mind a szolgáltatásokban, mind az atmoszférában. De nem csak a wellbeing, a kényelem és a sokszínűség jellemzi a modern irodákat, hanem konkrétan különböző tárgyak, díszítőelemek, grafikák fókuszálnak a cég értékeire és történetére. Időtáblázatok mutatják be a vállalat addigi történetét, a díjakat bekeretezve a falakra helyezik, vagyis tudatosítják, hogy az itt dolgozók a vállalat, mint egy nagy közösség tagjai lesznek, és nem szimplán munkavállalók.

A munkahely közösségi helyszínné válik, ahol nem a merev nyolcórás munkarendet testesíti meg az iroda fizikai tere, hanem egy életérzést, életstílust jelenít meg. A 21. század technológiai vívmányai mellett a fiatalabb generációk viselkedéskultúrája is tetten érhető az alaprajzi elrendezésben, valamint az egyes használati tárgyakban és helyiségekben. Komplex terek jönnek létre, ahol többféle tevékenység zajlik, nincsenek merev határok, minden összefügg mindennel, amelyet áthat a vállalati kultúra eszméje.

Résztvevők: Heal Edina – operatív igazgató, Republic Group; Árr Mariann – ügyvezető igazgató, ROAR by Generali; Márton Szabolcs – kreatív igazgató, Republic Group; Szőke Gábor Miklós – szobrászművész, tervező.

+++

Itt olvashatunk részletesen az OfficeUp konferenciáról.

Fotó: Az Év Irodája

SOCIAL BOX