Az Amerika felfedezésekor eldobott műanyag hulladék most bomlana le

Napjaink sokakat foglalkoztató kérdése a bolygón felhalmozott műanyag összegyűjtése, újrahasznosítása és a további szeméttermelés megfékezése. Emiatt egyre többen kezdenek életmódváltásba, ezen belül például tudatos vásárlásba. Fontos megjegyezni, hogy a hosszú évek alatt berögzült szokások megváltoztatásához idő és odafigyelés szükséges, mégis érdemes fokozatosan elkezdeni, ugyanis már kis lépésekkel is látványos eredményt érhetünk el. A tucatszám megjelenő […]

Napjaink sokakat foglalkoztató kérdése a bolygón felhalmozott műanyag összegyűjtése, újrahasznosítása és a további szeméttermelés megfékezése. Emiatt egyre többen kezdenek életmódváltásba, ezen belül például tudatos vásárlásba. Fontos megjegyezni, hogy a hosszú évek alatt berögzült szokások megváltoztatásához idő és odafigyelés szükséges, mégis érdemes fokozatosan elkezdeni, ugyanis már kis lépésekkel is látványos eredményt érhetünk el.

A tucatszám megjelenő újságcikkek útvesztőjében nehéz eligazodni, ezért most egy olyan kérdésre fókuszálunk, ami az irodai dolgozók mindennapjait érinti, elképesztő ökológiai lábnyomot hagy maga után, pedig viszonylag könnyen tehetünk a változásért.

Az elviteles kávés poharakról és ételes dobozokról van szó.

Jól ismerjük a jelenséget, amikor idő szűkében elvitelre rendelünk. Ilyenkor kevesen gondolnak rá, hogy a tároló eszközök előállítása és szállítása rengeteg időt, energiát és nem utolsó sorban pénzt igényelt. Ehhez képest elenyésző az az idő, amíg a funkciójukat betöltik, majd miután a kukában landolnak, kb. fél évezred telik el, mire lebomlanak. Mindezt azért a fél óráért, amíg használtuk őket.

Ha mindig ott lapulna a táskánk mélyén a saját poharunk, azzan látványosan csökkenthetnénk az eldobható eszközökből adódó környezetszennyezést. 

A vállalatok által egyre nagyobb figyelemmel kísért Z generáció tagjait fokozottan érdekli a téma. Körükben a tudatos gondolkodás egyre menőbbnek számít, ezért ritkán halljuk tőlük, hogy másokra várnának. Ők a “think global – act local” jegyében egyre inkább figyelnek azokra a megoldásokra, amikkel tehetnek a klímaváltozás megfékezéséért.

Ezt pedig érdemes figyelembe venni az employer branding újratervezésekor.

Ha cégként azt szeretnénk kommunikálni, hogy fontos számunkra az új generáció jövője, az idősebbek edukálása mellett a fiatalok számára is vonzó üzeneteket kell megfogalmaznunk. Kézenfekvő lehet például már az onboarding csomagba tenni egy saját Huskee cupot, ami mindkét esetben megtestesíti a megoldás első lépcsőjét, és akár csapatépítő játékot is szervezhetünk a munkavállalók számára, amivel egymást is motiválják a használatra.

A kávé héjából készülő, egyszerű, mégis trendi, saját elviteles kávéspohár első ránézésre talán apróságnak tűnhet, a statisztikák azonban mást mutatnak. 

Egy hazai vidéki városban lévő irodaházban naponta akár 2-3.000 elviteles doboz és pohár kerül a szemétbe. Ugyanez Budapesten a többszörösét is elérheti. Naponta, irodaházanként.

A Huskee a környezettudatosság mellett anyagi szempontból is megéri.

Amikor ugyanis eldobható pohárban kérjük a kávét, alkalmanként kb. 50 forintot költünk a csomagolásra. Ez éves szinten átlagosan 18.000 forintot jelent, 3 év alatt pedig 58.000 forintot. Ennek a töredékéért kapható az újrahasznosított, gépben is mosható saját elviteles poharunk, amivel figyelemre méltó mennyiségű szemetet takaríthatnánk meg – és még csak a poharakról beszéltünk.

A Huskee Cup-ot forgalmazó Kitchy Design kínálatában ugyanis találkozhatunk még palackokkal és ételtárolókkal, valamint lebomló, ugyanakkor formatervezett catering eszközökkel is, melyek a haladó környezettudatos fogyasztók és szolgáltatók körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. 

A csapat az élet tudatos élvezetét, a gasztronómia és a szépség szeretetét, a természet tiszteletét és védelmét képviseli. Hisznek  benne, hogy mindannyian tehetünk egy “kitchyt” egy szebb világért. Fogyasztóként könnyű azonosulni a céljukkal, és kis lépésekkel nem is olyan nehéz elérni a változást, tudatosabban élni.

SOCIAL BOX