Mi elkezdtük, ti folytassátok! 10 éves Az Év Irodája – válaszol: Kalmár Zoltán

Első interjúalanyunk Kalmár Zoltán, akit mindenki ismer a szakmában. Elindította az iroda.hu oldalt, majd a hőskorban megalapította Az Év Irodája versenyt, ami azóta páratlan sikertörténet lett, most pedig az ingatlan.com csoport értékesítési igazgatója, de természetesen továbbra is szíve csücske az irodapiac. 1. 10 éves Az Év Irodája. Mi történt az elmúlt 10 évben a te […]

Első interjúalanyunk Kalmár Zoltán, akit mindenki ismer a szakmában. Elindította az iroda.hu oldalt, majd a hőskorban megalapította Az Év Irodája versenyt, ami azóta páratlan sikertörténet lett, most pedig az ingatlan.com csoport értékesítési igazgatója, de természetesen továbbra is szíve csücske az irodapiac.

1. 10 éves Az Év Irodája. Mi történt az elmúlt 10 évben a te olvasatod és tapasztalatod szerint az irodapiacon és a munkahelyek világában? Hogyan zajlott a munkahelyek evolúciója és revolúciója?

– Egy szóval: kialakult. Na de félretéve a tréfát, 10 évvel ezelőtt egy merőben más hangulatú irodapiac volt, mindenki menekült az ingatlanszektorból. Amikor mi elkezdtünk építkezni és invesztáltunk az irodapiacon, a konkurensek elhagyták az országot. De megérte, hiszen mára egy profi piaccá nőtte ki magát az iroda üzletág. Természetesen van még munka bőven, hiszen például még nem teljes körű a transzparencia. Mi szeretnénk teljesen nyilvánvalóvá tenni a bérlők részére, hogy hogyan működik ez a piac, annak etikussá/etikusabbá válását támogatjuk. Küldetésünk, hogy a bérlők már ez első pillanatban tisztában legyenek azzal, hogy hová fordulhatnak, és melyik cégtől mire számíthatnak, mit várhatnak el.

2. Októberben tíznapos fesztivál keretében zajlik az Office Week, és ellátogathatsz többek között az OfficeXPO interior dizájn kiállításra is. Mire lehet jó egy irodatér kiállítás? 

– Nem volt még hasonló típusú, tematikájú kiállítás Magyarországon, de ez nem egyik napról a másikra bukkant ki a földből, egy igény szülte, hiszen 10 éve követjük nyomon a bérlők, cégek igényeit, szükségleteit és az irodapiac alakulását, fejlődését. Most érett meg a piac arra, hogy továbbgondoljuk Az Év Irodája vízióját. Az év elején az OfficeUP-on elkezdtük a tudásmegosztással, hogy akik már elköltöztek, segítsenek a többieknek, az Office Week kapcsán bemutatjuk az elmúlt 10 év legjobb irodáit, hiszen megnyitják kapuit a győztesek és a kiemeltek, az OfficeXPO pedig felteszi az i-re a pontot, mert összegyűjtjük a leginnovatívabb szolgáltatókat, forgalmazókat, hogy bemutassák a legújabb trendeket a közönségnek.

3. Ha kiállítóként lennél jelen a vásáron, te mit mutatnál meg, mit tartasz fontosnak, ami megváltoztatta az irodádat, jobbá tette a munkahelyi hangulatot és a közösséget, és hatékonyabbá vált a céges működés?

– Trend, design, innováció, kommunikáció – erre építeném fel a standom tematikáját. Megmutatnám, hogy mi az unikalitásom, miért vagyok más mint a többiek, miért lenne hatékony velem a munka, az együttműködés. Mert az irodaköltözés egy hosszú folyamat, ugyanolyan kémia kell hozzá, mint egy kapcsolathoz, több mint másfél évig együtt fogsz valakivel dolgozni, aki évekre meghatározza a környezetedet, a munkahelyedet. Fontos, hogy olyan partnered legyen ebben, aki kellően asszertív, reagál a cég és a munkatársak rezgéseire, meghallgatja őket és hozzáadja a saját értékeit. Valahogy így építeném fel.

4. Mit szeretsz és mit utálsz az irodádban? Mi a kedvenc tárgyad, bútorod, tered a munkahelyeden?

– Imádom az állítható magasságú asztalom és az új bárszékeim, szeretem, hogy különleges pozícióban és kényelmesen ülök, tudok alkotni az írható falamon. Nap mint nap látom azokat a tárgyakat, amik fontosak nekem: az első Az Év Irodája oklevél még 2011-ből, az első Ingatlan Regatta palackposta. De ugyanígy fontos nekem az a szerencsekívánó rakéta, amit egy kedves munkatársamtól kaptam, hogy mindig legyen erőm/erőnk újabb dolgokat kitalálni, és ha nem is a Holdra akarunk eljutni, de szeretnénk segíteni a bérlőknek, hogy transzparens és etikus piacot hozzunk létre.

+1 Ha tehetnéd, hol dolgoznál 20 év múlva? Egy űrhajóban a Föld körül, a Mátrixban vagy egy önellátó felhőkarcolóban egy trópusi szigeten az óceán közepén?

– Teljesen mindegy hogy hol dolgoznék, de egy biztos: 20 év múlva nem szeretnék a pénzért dolgozni, hanem csakis az álmokért. Már most is jó úton vagyok, hiszen a munkám a hobbim, de ezt még jobban szeretném elszakítani a materiális világtól.

Csatlakozz az Office Week és az OfficeXPO Facebook-oldalához, hogy ne maradj le semmiről!

Válaszolnál, elmondanád a véleményed? Küldd el nekünk a kérdésekre a választ, és akár te is megjelenhetsz az interjú-sorozatban.