Mutatjuk a Microsoft legújabb irodáját – irány Sydney

A tech cégek mindig is az irodapiaci forradalom úttörőinek számítottak. Nagyjából másfél évtizeddel ezelőtt azonban még leginkább a vakmerő és a megszokottól teljes mértékben eltérő design megoldások miatt tűntek fel. A piac alakulásával azonban előtérbe kerültek a funkciók és az iroda reprezentatív szerepe is, ami a COVID megjelenése óta újabb fordulatokat hozott.

A járvány okozta kihívásokkal szembesülve a Microsoft arra törekedett, hogy dolgozói számára biztonságos munkavégzési megoldásokat kínáljon. Az új hibrid modell megvalósítására remek példa az idén átadott új iroda Sydneyben.

A tervezéskor a technológia, a rugalmasság és a természet hármasa alkotta azokat a fő pilléreket, amelyek mentén újragondolták a munkakörnyezet szerepét.

A város legmagasabb és legokosabb tornyában több mint 1400 alkalmazott dolgozik majd. A hét szintet átívelő, 10.000 négyzetméteres terület minden hagyományos irodatervezési normával szembemegy. Az alkalmazott technológiai megoldások lehetővé teszik a rugalmas munkavégzést és új mércét állítanak az ausztrál hibrid munkahelyek számára.

A Microsoft ázsiai és csendes-óceáni ingatlanokkal és létesítményekkel foglalkozó vezetője, Ashish Mehrotra szerint a COVID-19 megtanította a vállalkozásoknak, hogy a távolság már nem akadálya a kapcsolódásnak, az elköteleződésnek, a termelékenységnek és a virágzó vállalati kultúra megteremtésének sem.

A tervezőiroda igazgatója és a projekt vezetője, Pablo Albani szerint az új iroda utazásra hívja a Microsoft alkalmazottait, hogy felfedezzék az asztalaikat és a tárgyalótereket.

Jessica Margiotta vezető tervező a Microsoft márkaértékeit tükröző természeti tereptárgyak feltűnésére hívja fel a figyelmet. Egy jellegzetes sziklafal szimulálja például a Bölcső-hegyet, míg Sydney híres nyolcas medencéi inspirálják a 28. szinten lévő ügyfélszintet. Ugyanezen szint egyik végétől a másikig egy a Királyi Nemzeti Parkot szimbolizáló, paraméteresen megtervezett, hullámos fa fal húzódik, amely körülveszi a látogatók fogadóterét. Nincs látható márkajelzés, de egyértelmű, hogy vásárlóként hova érkezünk meg. A tervezési jelzések a sziklamedencék görbületét reprezentálják. A víz hullámzása tükröződik a Rimex mennyezetén, míg más felületek az ausztrál strandok csillogását testesítik meg.

A monolitikus, Corian-burkolatú lépcsőház beépített LED-ekkel a hét emelet közötti űrbe nyúlik be, ösztönözve a kapcsolódást és az együttműködést.

A biofil kialakítás a természethez való visszakapcsolódást idézi, miközben egyensúlyba hozza az erősen integrált technológiát. Az intelligens világítás, a robotika és a Microsoft platformokhoz kapcsolódó fejlett munkahelyi kihasználtság-érzékelők kulcsfontosságú részét képezik a Microsoft hibrid irodai tapasztalatainak.

A berendezés intelligens irodai érzékelőket és digitális megoldásokat tartalmaz. A “1 Denison App” elérhetővé teszi az alkalmazottak kényelmi szolgáltatásait, például a helyiség foglalásokat, az intelligens szekrények használatát, de segítségével ételt is rendelhetnek, fizethetnek, masszázst vagy jógaórát foglalhatnak az épület wellnessközpontjában.

A 28. szint alapterületének fele a dolgozók kényelmét szolgálja, beleértve az élő közvetítéseket, az Xbox játéktermet, a hangstúdiót, a meditációs és jógatereket, a könyvtárat és a szülők szobáját. A dolgozók számára két „napozólakosztály”, imaszobák és egy szabadidő-központ található, ahol biliárdozhatnak vagy pingpongozhatnak.

A dedikált munkaterületek, ahonnan a Sydney-i kikötőre nyílik kilátás, folytatják a történetmesélést. A 26. szinten az útkeresés elmosódott feliratát a padlón olvashatjuk, amely a Kék-hegység tipográfiájára hajaz. A fa padlóburkolatokat és a különleges mennyezetet az ausztrál „veranda” és a tanyasi fészerek ihlették. A felvonók közelében lévő mozgatható, interaktív falak az őslakos pontfestményekre emlékeztetnek. Az Ausztráliához kötődő utalások az egész irodát átszövik.

A járványvédelem érdekében a minimum 1,5 méteres távolság betartására alkalmas közlekedési útvonalakat és munkaállomásokat alakítottak ki, illetve az érintésmentes technológiák alkalmazásáról vagy a fertőtlenítő pontokról sem feledkeztek meg. A rendszeres és alapos takarításról pedig nem meglepő módon robotok gondoskodnak.

Forrás: Officesnapshots

SOCIAL BOX