A Hilti termékeit már ismered, az új irodájukat viszont most láthatod először!

Az új év beköszöntével elindult a 12. Az Év Irodája verseny nevezési időszaka is. Sem a zsűri, sem a szavazók nem lesznek könnyű helyzetben, hiszen közel 220 pályázat érkezett különböző kategóriákban, a mezőny pedig a korábbi évekhez hasonlóan most is erős. A teljesség igénye nélkül elkezdjük a szemezgetést és bemutatunk néhányat a versenyzők közül.

Nyissuk a sort a Hilti Hungary új irodájával, ahol már a tervezéskor arra törekedtek, hogy olyan különleges és egyedi irodabelsőt hozzanak létre, amely úgy elégíti ki az irodaterekkel szemben támasztott elvárásokat, hogy közben mentes legyen a műfajra jellemző elcsépelt megoldásoktól.

Tudatosan kerülték a tipikus irodai termékek használatát, egyedi tervezésű bútorokkal és térelemekkel igyekeztek egy átfogó koncepció mentén minden funkciónak önálló, saját identitást adni. Szórakozóhelyeket idéző eszközök betervezése helyett egy olyan enteriőrt álmodtak meg, ami egymástól teljesen eltérő típusú és körülményű munkavégzést tesz lehetővé, segítve ezzel a produktivitást és az egyéni igények kibontakozásának lehetőségét.

A belsőépítészeti koncepció meghatározásakor alapvető elvárásként fogalmazódott meg a HILTI arculati jellemzőinek megjelenítése, ugyanakkor a cég vezetősége igyekezett befogadóan, ösztönzően és szigorú „imázs-rendszer” felállítása nélkül hozzáállni a tervezéshez. A kor elvárásait kielégítő, változatos munkavégzésre alkalmas, barátságos irodateret képzeltek el, melyben finoman, de egyértelműen megjelenik a HILTI-re jellemző építőipari hangulat.

A négy oldalról üvegfelületekkel határolt tér nagyon jó adottságokkal rendelkezik, szinte minden irányban zöld környezetre néz, ezért nincs „irodaház” érzet. Ezeknek a sajátosságoknak köszönhetően tudtak kialakítani egy olyan logikus és körbejárható alaprajzot, melyben a tartós munkavégzésre szolgáló funkciók egytől-egyig ablak mellé, világos helyre, míg a tárgyalók és kiszolgáló helyiségek az épület belső magjához közel kerülhettek.

Arra törekedtek, hogy minden eltérő rendeltetésű térnek saját karaktert, egyediséget és egyéniséget adjanak, ezzel is segítve az irodában töltött idő hatékony, stresszmentes és kreatív felhasználását. Az érkező szerepét is ellátó, a HILTI termékeit bemutató „brand-fallal” szerelt lounge, a függesztett asztallal kialakított coworking, a növénymintás tapétával burkolt „Dallas-tárgyalók”, a mustársárga puffokkal bútorozott teakonyha, a támaszkodókkal és könyöklőkkel extra funkciót elnyerő közlekedő szellemiségében hasonló, megjelenésében, hangulatában azonban különböző hátteret biztosítanak a munkának.

Az anyag- és színválasztással (beton, acél, fa), az erősen textúrált felületek alkalmazásával, a gépészeti berendezések megjelenítésével számos épületszerkezeti elem (pl. oszlopok) burkolatlan felületeinek meghagyásával a HILTI építőipari jellegét szerették volna hangsúlyozni. Fontos dizájnelem a „brand-falon” induló és a téren mindenhol végig futó, a különböző funkciókat összekötő piros vonal, amely a márka egyik meghatározó arculati jellemzője.
A speciális igények kielégítése érdekében saját tervezésű, személyre szabott bútorokat és térelválasztókat is készítettek, melyek közül talán a legérdekesebb a lamellás álmennyezetbe vizuálisan integrált, függesztett asztal.
Külön említést érdemel, hogy a HILTI a lehetőségeihez képest igyekeztek hatékony, tudatos és ésszerű döntéseket hozni a fenntarthatóság terén is. A tervezés fő irányelve a funkcionalitás volt, ezért nincsenek túlzó, felesleges és hivalkodó megoldások.

Tetszik az iroda? ITT szavazhatsz rá!
Ha pedig megnéznéd a többi nevező pályázatát ITT megteheted!

SOCIAL BOX