Letörhetetlen trend, nem is tudnánk élni nélküle
A home office-t biztosító álláshirdetések száma 7 százalékkal emelkedett az elmúlt egy évben az azt megelőző időszakhoz képest – derül ki a Profession.hu munkaerőpiaci elemzéséből. Továbbra is az otthoni munkavégzés számít a leggyakoribb atipikus (bár már inkább a teljes irodai jelenlét számít atipikusnak) foglalkoztatási formának: az álláshirdetések 12,3 százaléka tartalmaz erre vonatkozó lehetőséget. A második helyen a részmunkaidős állások állnak, a hirdetések 5,6 százalékában.
Az összes álláshirdetés túlnyomó többsége – 80 százalék – továbbra is heti öt napos, nyolcórás, személyes jelenlétet igénylő munkát kínál. Ezzel szemben 7,7 százalék esetében beosztás szerinti, 4 százaléknál rugalmas, míg 2,7 százalék esetében kétműszakos munkarendet jeleztek a cégek.

A home office elsősorban az IT-szektorban elterjedt. Az IT programozás és fejlesztés területén meghirdetett pozíciók közel felében, míg az IT üzemeltetés és telekommunikáció esetében a hirdetések valamivel több mint egyharmadában szerepelt a távmunka lehetősége. Az üzleti szolgáltatóközpontok állásainak csaknem harmada, míg a pénzügy és könyvelés területén 29 százalék tartalmazott ilyen opciót.
Nekik a legfontosabb
Érdekesség, hogy a home office-pozíciókra leginkább a 18–25 év közötti munkakeresők jelentkeznek (27,9 százalék), őket követik a 31–40 évesek (26,8 százalék), majd a 26–30 éves korosztály (20 százalék). Az ilyen állásokra jelentkezők fele rendelkezik felsőfokú végzettséggel, míg 40 százalékuk középfokú tanulmányokat végzett.
A kutatás szerint a jelentkezők számára nemcsak a bércsomag fontos: a nem anyagi jellegű juttatások közül kiemelkedően nagy súllyal esik latba a home office lehetősége. Ez is arra utal, hogy a rugalmas munkavégzés nem csupán járulékos előny, hanem egyre inkább alapelvárásként jelenik meg az álláskeresők szemében.