Budapest a szolgáltatóközpontok kedvelt célpontja

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint a szolgáltatóközpontok szerepe és felépítése is jelentősen átalakul a következő időszakban: egyrészt az általuk ellátott feladatok egyre komplexebbé válnak, másrészt minden korábbinál jobban globalizálódnak. Az úgynevezett első generációs, döntően egy-egy funkciót ellátó központok aránya 2010-től folyamatosan csökken, míg a többfunkciós második generációsoké és a multifunkcionális globális üzleti központoké egyre […]

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint a szolgáltatóközpontok szerepe és felépítése is jelentősen átalakul a következő időszakban: egyrészt az általuk ellátott feladatok egyre komplexebbé válnak, másrészt minden korábbinál jobban globalizálódnak. Az úgynevezett első generációs, döntően egy-egy funkciót ellátó központok aránya 2010-től folyamatosan csökken, míg a többfunkciós második generációsoké és a multifunkcionális globális üzleti központoké egyre jobban növekszik.
  
A multifunkcionális üzleti központi modell előnye, hogy az ilyen rendszerben működő cégek egyszerre számos szektorban képesek szolgáltatásokat nyújtani, globális lefedettséggel rendelkeznek, a korábbiaknál jobban elkötelezett munkavállalóik vannak, s nagy hangsúlyt fektetnek az innovációra. A szolgáltatóközpontok piaca folyamatosan bővült az elmúlt években, és ez a tendencia a következő időszakban is folytatódik. Az előrejelzések szerint a 2013-as több mint 170 ezer milliárd dollárról 2015-re 190 ezer milliárd dollárra nőhetnek a szektor bevételei – derül ki az Ernst & Young jelentéséből.
  
“A szektor globális fejlődéséből egyértelműen profitál majd Magyarország is, amely egyre növekvő súllyal van jelen a szolgáltatóközpontok piacán” – idézi a tanácsadó cég közleménye Seregdy Tamást, az E&Y üzleti tanácsadási szolgáltatások üzletágának igazgatóját.

SOCIAL BOX