A Tchibo már a zöldülés útjára lépett

A Tchibo Budapest Kft. aktív belső kommunikációval, zöld irányelvekkel, saját zöld iroda arculattal és microsite-tal, tudatformáló kiadvánnyal és kreatív ötletekkel ösztönözte a kollégákat, hogy a Zöld Iroda Versenyben minél többen részt vegyenek. Meghirdette a zöld paparazzi kommandót, melynek során a jó gyakorlatokról fotókat küldtek be a kollégák, amelyeket feltöltöttek a Zöld Iroda Verseny mikrosite-ra. A […]

A Tchibo Budapest Kft. aktív belső kommunikációval, zöld irányelvekkel, saját zöld iroda arculattal és microsite-tal, tudatformáló kiadvánnyal és kreatív ötletekkel ösztönözte a kollégákat, hogy a Zöld Iroda Versenyben minél többen részt vegyenek. Meghirdette a zöld paparazzi kommandót, melynek során a jó gyakorlatokról fotókat küldtek be a kollégák, amelyeket feltöltöttek a Zöld Iroda Verseny mikrosite-ra.
A vállalat “Ne nyomtass” napot szervezett, melynek eredményeképpen az aznapi papírfelhasználás 27 százalékkal csökkent. Zöld pecsétgyűjtő játékkal zöld cselekedetre motiválta a kollégákat, külső szakértők pedig előadásokat tartottak munka-ergonómia valamint hulladékfelhasználás témákban. A volt dohányzóból a munkatársak közösen zöld iroda sarkot alakítottak ki, saját készítésű fenntartható társasjátékkal, babzsákokkal. A verseny zárásaként pedig a vállalat összeállította saját zöld iroda kiadványát, a Tchibo Zöld Iroda Irányelvei címmel, melyből minden munkatárs kapott egy példányt.

“A program során az volt a célunk, hogy irodánk adottságaiból – ipartelepen elhelyezkedő régi épület – és az emberi hozzáállásból, gondolkodásból eredő negatív “örökséget” megváltoztassuk, ha kis lépésekkel is, de környezetbaráttá tegyük. Munkatársainkat számos akcióval motiváltuk a környezettudatosabb szemléletre annak érdekében, hogy kimutatható megtakarításokat érhessünk el például a papírfelhasználásban, valamint, hogy a környezetünket védő, a fenntartható jövőt elősegítő magatartásmintákat alakítsunk ki. Büszkék vagyunk kollégáinkra, akik a kezdeti nehézségeken átlendülve egyre aktívabbá váltak, eredményeinkkel pedig sikerült felülmúlni az előre kitűzött céljainkat is” – mondta, Szijjártó Ágnes, a Tchibo Budapest Kft. vállalati kommunikációs menedzsere.

Az idei verseny mottójával – Lépj te is a zöldülés útjára!” – a KÖVET Egyesület arra szerette volna felhívni a figyelmet, hogy minden irodában akadnak fejleszthető területek. A verseny során a résztvevő irodák saját működésüket a KÖVET Egyesület által kidolgozott Zöld Iroda- szempontrendszer alapján értékelték, amely összesen 17 témakört fed le a papír és az irodaszerek felhasználásától az irodatechnikai berendezések használatán, az energiatakarékosságon és a hulladékkezelésen át egészen a vállalati rendezvények megszervezéséig, valamint a zöld iroda stratégiáig. A versenyzőket az Egyesület munkatársai helyszíni auditokon ellenőrizték.

A Zöld Iroda Versenyt hatodik alkalommal rendezték meg, s idén 15 – kezdő és az irodai környezetvédelem területén jártas – vállalat és intézmény irodája nevezett. A verseny célja az volt, hogy a szervezetek a rendelkezésükre álló hat hónap alatt környezet- és emberbarát szempontok szerint alakítsák át irodájuk működését, növeljék a munkatársak környezettudatosságát, példát mutassanak partnereiknek, beszállítóiknak. Az idei verseny sajátossága, hogy a győztesek automatikusan továbbjutnak a novemberi Európai Zöld Iroda Versenyre, ahol hat ország irodái mérik össze teljesítményüket.

SOCIAL BOX